Site icon IAS

אל על הודיעה על הפסקה זמנית של טיסותיה לבייג'ינג

מטוס אל על "ירושלים של זהב". הטיסות לסין מושהות עד לסוף מרץ. צילום Jim Anderson D. J. & Company

חברת אל על הודיעה הבוקר, (ה'), על הפסקת טיסותיה לבייג׳ין עד ל-25 במרץ 2020 (כולל). טיסה 096 מבייג׳ינג לנתב״ג, היום, תשוב ארצה כמתוכנן. ההחלטה התקבלה בחברה, ככל הנראה, בעקבות סירובם של העובדים לטוס למדינה הנגועה בנגיף הקורונה. בכך הצטרפה החברה לחברות תעופה נוספות שהפסיקו את טיסותיהן הוא את חלקן לסין ובהן אמריקן איירליינס, סצ'ואן איירליינס, אייר קנדה, לופטהנזה ובריטיש איירוויס.

להחלטה קדמו הוראות משרד הבריאות שיצאו אתמול בנוגע לקשרים עם סין, שנועדו לצמצם את האפשרות שהנגיף המסוכן יתפשט לישראל. שר הבריאות, יעקב ליצמן, התייחס אתמול להתמודדות הישראלית עם נגיף הקורונה במהלך הופעתו בוועידת איגוד התאגידים העירוניים.

העיר האסורה בבייג'ינג. אפשר יהיה לשנות מועד טיסה ללא תשלום. צילום Depositphotos

במשרד הבריאות הבהירו אתמול, "אנו שוקלים לקרוא לציבור הנוסעים שחזר מסין להימנע מלהסתובב במקומות ציבוריים למשך מספר ימים לאחר הביקור בסין, גם אם הם בריאים וללא סימני מחלה. בנוסף תיבחן מדיניות הכניסה והיציאה מסין באופן רחב".

מאל על נמסר כי "החברה תאפשר ללקוחותיה המחזיקים בכרטיסי טיסה לסין והונג קונג שכורטסו עד ה-26/1/20 לבטל או לשנות את מועד הטיסה ללא תשלום דמי ביטול, שינוי וטיפול עד סוף חודש פברואר."

קרסו: "היקף ביטולים של 80%"

לדברי רונן קרסו, מנכ"ל איסתא הולידייס, הפסקת הטיסות של חברות התעופה מהווה פגיעה כלכלית עצומה לסינים. "מדי שנה טסים מישראל לסין כ-150,000 ישראלים, מרביתם אנשי עסקים שמייבאים סחורות מסין. לצידם יש גם מטיילים רבים שגילו את היעד ואף כאלו שטסים למפעלי הענק על מנת לרהט את הבית ולייבא ארצה בייבוא אישי ריהוט כולל במחירים זולים במיוחד. הפסקת הטיסות היא מכה לכלכלה הסינית שממש עוצרת מלכת. נקווה שתוך זמן קצר יימצא חיסון שיסיים את הפרשה הזו".

קרסו העריך שבשלב זה הביטולים לסין גורפים והם בהיקפים של עד 80%. "מי שלא ממש חייב לא טס", מסר קרסו.

Exit mobile version