Site icon IAS

אלפי נוסעים נפגעו מביטול טיסות דלתא איירליינס

עיכובים של אלפי נוסעי דלתא איירליינס ברחבי העולם, עדיין נמשכים גם הערב, כתוצאה מביטול כל טיסותיה היוצאות, החל משעה 02:30 שעון אטלנטה (09:30 שעון ישראל), בגלל תקלה מערכתית במחשב של מרכז השליטה של החברה באטלנטה. התקלה נגרמה בגלל הפסקת חשמל שהתרחשה באטלנטה.

היום בשעה 17:30 מסרה דלתא, כי הצליחה להפעיל כ-800 טיסות, מתוך כ-6,000 הטיסות המתוכננות. "בעוד שהמערכות משתפרות והטיסות מתחדשות, ממשיכים העיכובים והביטולים. נוסעים הנמצאים בדרכם לנמל התעופה צריכים להיות מוכנים לעיכובים וביטולים. כמות הפניות והשאלות המופנות אלינו גבוהה וזמני ההמתנה ארוכים, אבל, נציגי שירות הלקוחות שלנו עושים ככל שביכולתם כדי לסייע". 

עוד נמסר בהודעת דלתא אחר הצהריים, כי יתכן ויהיו פערי זמן בתצוגת נתוני הטיסות המדויקים ב-delta.com, באפליקציית Fly Delta   ובקרב נציגי דלתא המאיישים את השירות הטלפוני ואת דלפקי נמלי התעופה.

"אנו מתנצלים בפני לקוחותינו אשר מושפעים מהמצב. הצוותים שלנו עובדים כדי לפתור את הבעיה מהר ככל הניתן", ציינה החברה בהודעתה.

דלתא היא אחת משלוש חברות התעופה הגדולות בעולם. קריסת המחשב פגע בחברה בנקודת זמן רגישה – תחילת שבוע העבודה, כאשר הגל הראשון של טיסות מאירופה היה מיועד להמריא לארה"ב, יחד עם המראות הערב מאסיה.

עם רשת גלובלית גדולה, המפעילה טיסות ל-337 יעדים ב-62 מדינות ומציעה ללקוחותיה יותר מ-15,000 טיסות יומיות, עם נמלי בית באמסטרדם, אטלנטה, בוסטון, דטרויט, לוס אנג'לס, מיניאפוליס-סנט פול, ניו יורק-ג'יי.אפ.קיי ולה גווארדיה, לונדון-הית'רו, פריס-שארל דה גול, סולט לייק סיטי, סיאטל וטוקיו-נריטה. נתונים אלה חושפים את גודל הפגיעה בחברת התעופה הגדולה, שאת עקבותיה יחושו לקוחותיה בעוד מספר ימים או יותר.

מן הראוי לציין, כי לקריסת מערכת המחשב במטה החברה ישנה השפעה מועטה על מטוסים שנמצאו כבר באוויר,היות והקשר האווירי בין מרכז השליטה המרכזי והטייסים נמשך ואין כל פגיעה בבטיחות הטיסה. לעומת זאת, נפגעו מהשבתת המחשב כל הטיסות היוצאות. נהלי התעופה של רשויות התעופה במדינות השונות, ורשויות פיקוח נתיבי הטיסה הבינלאומיים דורשים לקבל מכל מטוס המיועד להמריא נתונים, כגון בקשה לטיסה בנתיבים, רשימת נוסעים מלאה, כמויות דלק וכו'. בלי מחשב לא ניתן לבצע הנחיות אלה ולכן המראות המטוסים בוטלו.

באשר לטיסות אטלנטה לישראל לא הייתה כל פגיעה בטיסות, הטיסה לארץ נחתה, בגלל שהייתה באוויר בזמן שהתקלה התרחשה, והטיסה לארה"ב אמורה להמריא ב- 24:30 חזרה לארה"ב.

ה-Travel Waiver של דלתא הורחב גם ללקוחות הטסים ב-9 באוגוסט, קרי:
מי שטיסתו בוטלה או נדחתה באופן משמעותי זכאי להחזר כספי.

אפילו אם הטיסה לא התבטלה, ניתן לבצע שינוי חד פעמי לכרטיס ללא קנס במקרים בהם הטיסה מתוכננת לצאת ל, מ או דרך יעדים מסוימים.

לפרטים המלאים:

דלתא אף מציעה פיצוי ללקוחותיה, אשר נפגעו באופן משמעותי מדחיות או ביטולים –

דלתא תעניק 200$ באישורי טיסה, ע"פ הפירוט הבא:

בנוסף, כשאפשרי, לקוחות מקבלים אירוח במלון והסדרים אחרים אם ביטול טיסה גורם לצורך להישאר בלילה.

 

 

 

 

Exit mobile version