Site icon IAS

אליטליה נכנסה להליך פשיטת רגל

חברת התעופה אליטליה הודיעה כי לוח הטיסות שלה ימשיך לפעול כמתוכנן, במקביל בוחנים המנהלים האם ניתן באמצעות ההליך של ניהול מיוחד לשנות את מצבה של החברה ולהחזירה למסלול הפעילות התקין. יחד עם זאת חייבים לציין, כי אליטליה קיבלה בעשור האחרון ממשלת איטליה למעלה מ -7 מיליארד יורו. לכן, ללא תמיכה נוספת, היא עלולה בסופו של דבר לקרוס לצמיתות.

מינוי מנהלים מטעם בית המשפט

מהתאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בארץ נמסר היום, כי "כצפוי וכפי שהודענו ביום שישי, בעקבות דחיית תוכנית ההבראה על ידי עובדי אליטליה, בעלי המניות החליטו בישיבה מיוחדת היום שלא יוזרם יותר הון בעלים לחברה. בעקבות זאת, מועצת המנהלים של אליטליה החליטה פה אחד להגיש בקשה רשמית ל'ניהול מיוחד' – המקביל להליך של פשיטת רגל, בהתאם לחוק באיטליה. במצב זה, בית המשפט ממנה מנהלים מטעמו לניהול החברה".

הלוואת גישור

עוד נמסר, כי ממשלת איטליה אמורה להעביר לאליטליה הלוואת גישור "בתנאי שוק", בסכום של 400 מיליון יורו, אשר אותה צפויים המנהלים הממונים על החברה לנתב להבטחת המשך פעילות אליטליה בחודשים הקרובים, תוך כדי הפעלת הליך פשיטת הרגל. תקופה שתנוצל לבחינת פתרונות אפשריים לעתידה של חברת התעופה.

המנהלים הממונים צפויים לנתב את הלוואת הגישור להמשך הפעילות של אליטליה למשך שישה חודשים, תקופה שתנוצל לבחינת פתרונות אפשריים לעתידה של חברת התעופה. על פי הודעה רשמית של משרד התחבורה האיטלקי, מהלכים אלה אינם צפויים להשפיע באופן מיידי על מערך הטיסות של אליטליה.

הדרך להליך פשיטת הרגל

ההליכה לכיוון הליך פשיטת הרגל החלה, כאשר הנהלת אליטליה יצאה בהצהרה, כי בעלי המניות האיטלקים ואתיחאד, חברת התעופה של אבו דאבי, המחזיקה ב-49% ממניות אליטליה, "מחויבים להגדיל את ההון ולשלם את על פי תוכנית ההבראה כ-2 מיליארד יורו", אך ללא אישור העובדים לתוכנית ההבראה, היא לא תוכל להמשיך בהליך ההבראה. למרות זאת, הצביעו בשבוע שעבר עובדי חברת התעופה נגד תוכנית לקיצוץ משרות ומשכורות שיאפשרו לה להשיג כספים נוספים.

שלילת הלאמת החברה

יש לציין, כי שר האוצר של איטליה שלל את האפשרות של הלאמת החברה, או לספק לה כספים נוספים. גם דעת הקהל האיטלקי עומדת מאחורי ההחלטה. בימים האחרונים קראו האיטלקים בתקשורת החברתית לפוליטיקאים להתנגד לחילוץ נוסף של חברת התעופה . בסקר דעת קהל שפורסם ביום שישי שחלף התברר, כי 77% מהאיטלקים מאמינים שחברת התעופה אמורה להיכשל.

יחד עם זאת, כשברקע הבחירות העתידיות בשנה הבאה, עשויים פוליטיקאים איטלקים להתנגד להגיע למצב שבו 12,500 העובדים של אליטליה יאבדו את מקום עבודתם.

ההליכים העתידיים

ההחלטה למנות מנהל מיוחד בהליך הגנה מפני נושים, היא אומנם צעד הראשון להשלמת תהליך רה-ארגון משפטי בחברה, אך יחד עם זאת במצב הכלכלי כפי שהוא באיטליה זה כמעט בלתי אפשרי להציל ברגע האחרון את החברה. בעיקר כשממשלת איטליה אמרה, כפי שציין שר האוצר האיטלקי, שהיא לא תלאים את אליטליה, יהיו הנסיבות אשר יהיו.

לכשימונו המנהלים המיוחדים שיקבלו את האחריות הרשמית על החברה, אמורה להתחיל בתוך 180 יום יישום תוכנית ההצלה אשר ניתנת להארכה ל-90 יום נוספים. התוכנית עשויה לכלול מכירות נכסים, הקטנת הפעילות המבצעית של החברה וכתוצאה מכך קיצוצים בלתי מוגבלים במקומות עבודה. הכל במטרה להציל בתוך שנתיים את אליטליה. אבל, לחלופין, המנהל המיוחד יוכל להחליט, כי מדובר בתפנית לא אפשרית, החלטה שמשמעותה חיסול החברה.

לאחר החלטת מועצת המנהלים של אליטליה הודיעה היום הנהלת אליטליה, כי כל טיסות החברה מתקיימות כמתוכנן.

אלקס פופוביץ', סגן נשיא בכיר בארגון התעופה האזרחית הבינלאומי – יאט"א, מסר, כי "כדי להגן על חברות התעופה החברות ביאט"א, על הסוכנים ועל ציבור הנוסעים, הגיעה יאט"א להסכמה עם אליטליה, שתכבד את התחייבויותיה ותפקיד ערבות בנקאית, בהתאם למדיניות יאט"א. הסכמה זו צפויה להסגר סופית בימים הקרובים".

אליטליה הודיעה ליאט"א, כי כל טיסותיה ימשיכו להתקיים כמתוכנן, וכי ממשלת איטליה תעביר הלוואת גישור להבטחת המשך פעילות החברה.

Exit mobile version