Site icon IAS

אליטליה ואיבריה השעו גם הן את טיסותיהן לישראל

מטוס איבריה. החברה מתגברת את טיסותיה לארגנטינה. צילום איבריה

אליטליה האיטלקית ואיבריה הספרדית משעות גם הן את טיסותיהן לישראל וממנה בשל הרחבת  רשימת המדינות שעם החזרה מהן נדרש בידוד ויקפיאו את הטיסות עד סוף החודש.

אתמול (ו') הודיעה אליטליה כי כל טיסותיה המיועדות לצאת לאיטליה מה-11 עד ה-28 במרץ יבוטלו. במקביל הודיעה גם איבריה הספרדית על הקפאה של כל הטיסות בקו לישראל עד תום החודש הנוכחי. אליטליה ואיבריה מצטרפות ל-WIZZ שהודיעה על הקפאה של קווים לישראל וגם לריינאייר שהודיעה על הפסקה של מספר טיסות ממגוון יעדים אירופיים.

רשימת המדינות שאסורות בכניסה לישראל .מקור רשות האוכלוסין וההגירה

ביטולים אלה מצטרפים לביטול של קבוצת לופטהנזה שהפסיקה בשבוע שעבר את טיסותיה של חברות הקבוצה – לופטהנזה, סוויס ואוסטריאן איירליינס. זאת כתוצאה מהחמרת הנחיות הכניסה לישראל, שנכנסו לתוקפן אתמול, יום שישי, ה-6 במרץ.

ההנחיות כוללות, בין היתר, איסור כניסה לנוסעים מגרמניה, שוויץ ואוסטריה ואשר ייגרמו לירידות חדות בביקושים לטיסות לישראל.

הטיסות לתל אביב ולאילת יבוטלו החל ממחר, יום ראשון, ה-8 במרץ, ועד ל-28 במרץ, כלומר, לשלושה שבועות.

נמסר כי לופטהנזה רואה עצמה מחויבת לבצע שינויים אלה מסיבות כלכליות ותפעוליות, כיוון שנוסעים רבים אינם מורשים להיכנס לישראל. לופטהנזה מפעילה 32 טיסות שבועיות בין ישראל לגרמניה. סוויס מפעילה מדי שבוע 11 טיסות אל ומציריך וזנבה ואילו אוסטריאן איירליינס מפעילה 20 טיסות שבועיות לווינה.

רשות שדות התעופה (רש"ת) התריעה בשבוע שעבר כי בחודש מרץ יבוטלו 1662 טיסות, לאחר שבחודשים ינואר-פברואר בוטלו כבר 530 טיסות. היא גם עדכנה כי התחזית לשנת 2020 שתוכננה ל-25.5 מיליון נוסעים, תרד כרגע בלמעלה ממיליון נוסעים ותעמוד על כ-24 מיליון נוסעים כתוצאה ממשבר הקורונה. בכך לא יגיע נמל התעופה בן גוריון לרף של נמלי התעופה הגדולים, העומד על 25 מיליון נוסעים בשנה.

מקור: רשות שדות התעופה

במרוצת סוף השבוע הודיע משרד הבריאות על תייר צרפתי שנמצא חיובי  לנגיף החדש לאחר חזרתו לצרפת. התייר הגיע לישראל בתאריך 1.3.20 בשעה 12:30 בטיסה מספר 3930 של חברת Transavia. הוא חזר לצרפת בתאריך 2.3.20 בשעה 13:00 בטיסה מספר 3933 של חברת Transavia.

התייר שהה אצל בני משפחתו למעט הארועים הבאים: בתאריך 1.3.20 בשעה 13:30 נסע ברכבת מנתב״ג לירושלים. הרכבת הגיע ב – 14:00 לתחנה מרכזית בירושלים; בתאריך 1.3.20 בערב, בין השעות 20:00 – 23:00 השתתף במסיבה משפחתית, בבית כנסת רמב״ן, רח׳ אמציה בירושלים; בתאריך – 2.3.20 בין השעות 10:30 – 12:00 שהה בבית קפה ״הלל״ ברמת בית הכרם. ובשעה 12:30 נסע ברכבת מתחנה מרכזית בירושלים לנתב״ג ומשם לטיסה.

מטוס A380 של אייר פראנס. גם היא מבטלת את הטיסות בין שתי המדינות. צילום יח"צ

גם אייר פראנס מבטלת את טיסותיה

היום הודיעה גם חברת אייר פראנס כי היא נאלצת להשעות את טיסותיה בין פריז לתל אביב וממנה עד ל-28.3. החברה תאפשר גמישות בהזמנות והחזרים כספיים בהתאם לנהלי החברה. לפי הודעתה, היא עודכנה על ידי הרשויות הישראליות על כניסתן לתוקף של מגבלות כניסה שהוטלו על אזרחים זרים שביקרו במספר מדינות כולל צרפת, גרמניה, ספרד, אוסטריה ושוויץ וכתוצאה מכך כל הטיסות בין פריז לתל אביב מבוטלות עד סוף החודש.

Exit mobile version