Site icon IAS

אליטליה, איך ליבה דיך

לאחר שממשלת איטליה דחתה את הצעת איזי ג'ט וקרן ההשקעות סרברוס לרכישת הבעלות על חברת התעופה אליטליה, הגיע תורה של לופטהנזה לנסות ולנהל משא ומתן, מדווח העיתון האיטלקי איל מסאג'רו. נציגי חברת התעופה הגרמנית אמורים להגיע השבוע לבירת איטליה ולפגוש גורמי ממשל איטלקים.

הבעיה העיקרית העומדת על הפרק, מספר עובדי אליטליה שיפוטרו. לופטהנזה לא מעוניינת ברכישת חטיבת שירותי הקרקע של אליטליה ותשלם בין 250 ל-300 מיליון אירו (294-352 מיליון דולר), מה שיבטיח ריצה לטווחים ארוכים עבור חברת התעופה מארץ המגף. המשמעות עבור חברת לופטהנזה, ביסוסה בנמל התעופה פיומיצ'ינו, שיהפוך לרכזת (HUB)  החמישית של החברה אחרי פרנקפורט, מינכן, וינה וציריך. בנוסף, העסקה תכלול השתלטותה של לופטהנזה על סלוטים של אליטליה, בנמלי התעופה רומא פיומיצ'ינו ומילאנו לינטה, לפני שאיזי ג'ט תעשה צעד בנידון.

איל מסאג'רו מוסיף ומדווח כי ממשלת איטליה שואפת לסגור את העסקה עד סוף חודש ינואר, חודשיים לפני הבחירות לפרלמנט, אינטרס משותף גם ללופטהנזה, שמעוניינת לסיים את המשא ומתן במהירות האפשרית.

אישור הרשות להגבלים עסקיים האירופית

נשאלת השאלה, מה יהיה לרשות להגבלים עסקיים האירופית לומר בנושא, לאחר שזו בוחנת כעת את ההסכם של לופטהנזה לרכישת אייר ברלין. הצבת 25 מטוסי איזי ג'ט בנמל התעופה של ברלין טגל ורכישת אייר ברלין ע"י לופטהנזה הביאו את חברת הלואו קוסט האירית – ריינאייר למתוח ביקורת חריפה נגד העסקה.

יתכן ולופטהנזה תצטרך לרכוש עתה את חברת התעופה ניקי האוסטרית, שפשטה רגל, ללא סלוטים כדי לזכות באישור עסקת הרכישה של אייר ברלין מצידה של הוועדה האירופית. חומר למחשבה עבור הרשות להגבלים עסקיים האירופית גם בגזרת עסקת אליטליה והסלוטים בנמל התעופה רומא פיומיצ'ינו ומילאנו לינטה.

Exit mobile version