Site icon IAS

איסלנד – יעד לתיירות טבע

התיירים מישראל הם במקום הראשון במשך השהייה של מבקרים באיסלנד: הם שוהים באי בממוצע בין 10 ל-12 יום, יותר מכל קבוצת תיירים אחרת", אמר מנכ"ל רשת סניפי חברת התעופה אייסלנדייאר ברחבי  העולם, ארסל הרדרסון, בביקור ראשון בישראל ופגישה עם נציגי ענף התיירות והנסיעות.

כמה אלפי ישראלים מבקרים כל שנה באי, שהוא בעיקר יעד לתיירות טבע ונופים ומגוון רב של פעילויות המוצעות לתיירים: הפלגה לתצפית לווייתנים, ספארי דיג, מפלי מים, קרחונים וגייזרים, פעילויות מיוחדות לקבוצות תמריץ ומופעי אמנות ותרבות בעיר הבירה רייקייאוויק.  באיסלנד מבקרים כל שנה כחצי מיליון תיירים. הרדרסון אמר כי "האוויר והמים באיסלנד נקיים, אנשים ידידותיים ומסבירי פנים ואין אצלנו כמעט פשע. יש לנו בית סוהר אחד, ובו קומץ אסירים".

מנהלת הנציגות של אייסלנדאייר בישראל, רחל מור, מסרה כי נרשמת עליה מתמדת וקבועה במספר הנוסעים מישראל לאיסלנד.

המנכ"ל הרדרסון מסר, כי שתי התפרצויות הרי הגעש באיסלנד השפיעו אמנם על התנועה האווירית בכל אירופה, אולם בהתפרצות הגדולה לפני כשנתיים התארגנה אייסלנדאייר במהירות, העבירה את כל צי מטוסיה  לגלזגו, סקוטלנד, וביצעה את הטיסות משם. אייסלנדאייר פועלת בשיתוף פעולה עם אל על, והמבקשים לטוס לאיסלנד, טסים באל על לאחת מבירות אירופה (לונדון, פרנקפורט, אמסטרדם) ומשם בטיסות אייסלנדאייר לרייקייאוויק. באייסלנדאייר 1,400 עובדים, החברה מבצעת 130 טיסות שבועיות בכל רחבי אירופה ולצפון אמריקה ומטיסה יותר ממיליון נוסעים בשנה.

בגלל מיקומה הגיאוגרפי של איסלנד – באמצע הדרך בין אירופה לאמריקה, פועל צי מטוסיה בשיטה מיוחדת: השכם בבוקר ממריאות מנמל התעופה של רייקייאוויק כל הטיסות לאירופה, הן חוזרות לאיסלנד בערב, ובבוקר למחרת יוצאים המטוסים לקנדה ולארה"ב, כולל טיסה לסיאטל שבחוף  המערבי.

Exit mobile version