Site icon IAS

"אין לי עמק אחר": המאבק נגד הקמת שדה תעופה ברמת דוד

פגישת ראשת המועצה, שלומית שיחור רייכמן, עם צוות התכנון של "נתיבי ישראל". צילום באדיבות המועצה האזורית עמק יזרעאל

כידוע, טרם התקבלה החלטת ממשלה על מיקומו של שדה תעופה אזרחי בינלאומי נוסף בישראל. למרות זאת, ואל מול נתונים מוצקים וברורים שהוצגו, המצביעים על אסון במונחי בריאות, ביטחון התושבים והתושבות, סביבה, ניקוז, חקלאות, ביטחון מזון, כלכלה ועוד – התכנס צוות התכנון הנבחר מטעם חברת 'נתיבי ישראל', לדון בהטיית נחלים ומאגרי מים בעמק.

ביום ב' (1.7) התקיימה במועצה פגישה עם צוות התכנון של חברת 'נתיבי ישראל' – האחראית על תכנון שדה התעופה המשלים של מדינת ישראל.

בפגישה השתתפו מהנדסי צוות התכנון של חברת 'נתיבי ישראל' לתכנון שדה התעופה, בראשות אמיר סיטבון – סמנכ"ל חברת 'נתיבי ישראל', גורמי מועצה בהובלת שלומית שיחור רייכמן – ראשת המועצה, יושבי ראש של האגודות החקלאיות ביישובי המועצה, נציגי רשות ניקוז ונחלים קישון, מרכז חקלאי העמק ועוד.

במהלך הפגישה, ראש צוות התכנון של 'נתיבי ישראל' הציג תוכניות להסטה וביטול של מאגרי מים בעמק, ש"יפריעו" לדרכי הגישה שאמורות להוביל לשדה המתוכנן. הצוות ביקש את שיתוף הפעולה של האגודות החקלאיות ביישובים, בהעברת מידע מדויק בנושא. כחלק מהתוכנית לקידום השדה, הוצגו על ידם תוכניות להסטת נחלים, כך שיזרמו ללא ניקוז ובניגוד לתוכנית מתאר ארצית אחרת, המקודמת בימים אלה.

עשרות תושבות ותושבים מטעם מטה המאבק האזרחי, הגיעו לבית המועצה בקריאה לאנשי חברת 'נתיבי ישראל' שלא להקים את השדה בעמק, בשל המשמעויות ההרסניות והאסון שהדבר ימיט על העמק והאזור כולו, בה בעת, שרשויות הדרום משוועות להקמתו שם. ראשת המועצה, אמרה במהלך הדיון שחברת 'נתיבי ישראל' מסרבת לעצור את תכנון השדה בעמק ולבחון את השפעותיו ההרסניות על הביטחון ובטיחות התושבים והתושבות בעמק, הבריאות, החקלאות, הסביבה, מוסדות החינוך באזור, השטחים הפתוחים, הניקוז, מאגרי מים ועוד ועוד. בנוסף, התהליכים המתבצעים לאורך השנים אינם מתנהלים בשקיפות כלפי המועצה והעמק ולא מועבר כל המידע, וזאת, בניגוד לכללי מינהל תקין.

בסיום הישיבה, הוחלט על הקמת פורום בהובלת המועצה, של כל האגודות החקלאיות סביב השטח בו מתוכנן השדה. זאת, לבחינת ההשפעה על סגירה והסטה של המאגרים וההשלכות הצפויות מתכנון השדה בעמק. סוכם כי חברת 'יובלי העמק', רשות ניקוז ונחלים קישון ומפעלי העמק, יתכללו מסמך משמעויות בנושא המים, לרבות מאגרים, ניקוז, נתיבי נדידת הציפורים והשפעה על השטחים הפתוחים.

שלומית שיחור רייכמן – ראשת המועצה האזורית עמק יזרעאל: "המועצה בראשותי פועלת בכל מישור אפשרי, פוליטי, אזורי ומקצועי, כדי לבטל את האיוולת שנקראת שדה תעופה ברמת דוד, ופועלת בשיתוף פעולה מלא גם עם שותפינו באגודות החקלאיות ועם מטה המאבק האזרחי. לא ניתן להרוס את העמק שלנו – חבל הארץ הכפרי, אסם התבואה של המדינה! אנו פועלים בשילוב כוחות עם ראשי רשויות רבים מצפון ומדרום, הקמת השדה בעמק יזרעאל יהווה בכייה לדורות, בעוד שהמיקום הנכון והמתבקש הוא הקמתו בנבטים, וחיזוק הדרום. אנו מברכים ומברכות את כל מי שטרחו והגיעו לפגישה בבית המועצה, הן ממטה המאבק האזרחי והן מנציגויות האגודות החקלאיות של היישובים. כוחנו באחדותנו ויחד נצליח!"

Exit mobile version