Site icon IAS

אייר סרביה : תוצאות עסקיות מוצקות למחצית הראשונה של 2017

אם הידיעות האחרונות בשוק התעופה מדווחות כי בגזרת אליטליה ואייר ברלין המצב הכלכלי הולך ומתדרדר הרי מצבה הכלכלי של אייר סרביה הולך ומתחזק. חברת התעופה איתיחאד איירוויז מנסיכות אבו דאבי מחזיקה במניות בחברות אלו בנוסף לחברות התעופה אייר לינגוס, אייר סיישל, וירג'ין אוסטרליה וג'ט איירווייס.

תוצאות עסקיות מעודדות

אייר סרביה, חברת התעופה הלאומית של הרפובליקה הסרבית, מדווחת על תוצאות עסקיות טובות למחצית הראשונה של 2017 . חברת התעופה רשמה גידול של 3% במספר הנוסעים עם 1.12 מיליון נוסעים לעומת 1.08 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד.

היצע המושבים במונחי  (ASK Available Seat Kilometer), המשקפים את כושר נשיאת הנוסעים גדל ב-16% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ל- 1.93 מיליארד לעומת 1.67 ב-2016.

שיעור התפוסה המשוקלל בתום הרבעון הראשון של השנה עמד על 70.5% , גידול של 3% בהשוואה לאשתקד. תפוסה חזקה במיוחד נרשמה ברבעון השני של 2016 שהגיעה ל-73.3%.

פעילות הטסת המטענים רשמה צמיחה דו ספרתית משמעותית של 54.6% עם 2,988 טון מטענים לעומת 1,932 באותה תקופה, בשנת 2016. זמן מבצעי (On-time performance -OTP) עמד על 88.78% בנמל התעופה ניקולה טסלה (Nikola Tesla), שבבלגרד.

Dane Kondi?, מנכ"ל אייר סרביה התייחס לתוצאות: "הביצועים התפעוליים במחצית הראשונה של השנה היו טובים כאשר מספר הנוסעים והמטענים גדלו בהשוואה לאשתקד. המשכנו להחדיר מוצרים ושירותים חדשים במהלך התקופה האחרונה הכוללים שדרוג המושבים במטוסי האיירבוס צרי הגוף שלנו בנוסף לשדרוג מערכות הצ'ק אין וההזמנות. לאחרונה חגגנו 90 שנות פעילות ואנו גאים לצמוח ולחזק מעמדנו כחברת תעופה המועדפת בדרום מזרח אירופה."

המעבר של אייר סרביה לפלטפורמת סייבר היה השלב האחרון ברשימה ארוכה של חידושים טכנולוגיים שמטרתם לשפר את חווית הנוסע, כולל הכנסת  Wi-Fly , חיבור לאינטרנט אלחוטי בצי מטוסי האיירבוס צרי הגוף. בנוסף, נוסעים הטסים במטוסי האיירבוס A319 ו – A320 יכולים לעשות שימוש בשירות Elevate Play החינמי שמאפשר ליהנות מצפייה בסרטים, תוכניות טלוויזיה ומוסיקה באמצעות המכשירים הניידים.

היסטוריה

המחצית הראשונה של השנה תיזכר גם כהצלחות היסטוריות בחברת התעופה: אייר סרביה זוכה בתואר " חברת תעופה מובילה" ע"י ATW הודות לשדרוג הגדול ביותר שנעשה ע"י חברת תעופה עם המעבר לפלטפורמת סייבר ושדרוג המושבים ב-10 מטוסי צי החברה.

אייר סרביה מטמיעה גם מערכת חדשה לבחירת מושבים, כרטיס עלייה למטוס אלקטרוני בנייד ואישור כניסה שנתי לטרקלין הפרימיום.

אייר סרביה השיקה גם את קו הטיסות בלגרד – ונציה ביוני עם הפעלת 4 טיסות שבועיות. טיסת ההשקה תיזכר כציון דרך היסטורי כאשר כל צוות המטוס היו נשים בלבד.

חברת התעופה מציינת גם שנה של טיסות טרנסאטלנטיות לניו יורק והסכם קוד שייר עם AtlasGlobal וחוגגת 90 שנות פעילות. 

Exit mobile version