Site icon IAS

אייר סרביה: רווח שיא בשנה שעברה ותחזית אופטימית

מטוסי אייר סרביה חונים בבלגרד. צילום אתר החברה

אייר סרביה (Air Serbia), חברת התעופה הלאומית של סרביה, הודיעה על רווח שיא לשנת 2023, והציגה ביצועים פיננסיים סולידיים ותחזית אופטימית. אייר סרביה הטיסה 4.19 מיליון נוסעים בטיסות סדירות וצ'רטר בשנה האחרונה, והשיגה את התוצאה השלישית הטובה ביותר בהיסטוריה של 97 שנות פעילות. חברת התעופה הסרבית רשמה רווח של 40.5 מיליון אירו בשנת 2023, המהווה עלייה משמעותית בהשוואה לשנה הקודמת. ההכנסות עמדו של 627.9 מיליון אירו בשנת 2023, וחצו את חצי המיליארד אירו לראשונה מאז השקתה מחדש ב-2013.

אייר סרביה מתכננת להרחיב את הצי בשבועות ובחודשים הקרובים, בעיקר להתמקד במטוסים אזוריים כמו ATR 72-600 ומטוסים חדשים לטווחים ארוכים כמו איירבוס A330-200 כדי לחזק את הפעילות. בנוסף, החברה הציגה למעלה מ-20 יעדים חדשים, והרחיבה את רשת קווי התעופה שלה להפעלת טיסות ב-87 קווים ל-34 מדינות ברחבי אירופה, צפון אמריקה, אסיה ואפריקה.

החל מה-5 במרץ 2024, Menzies Aviation השתלטה על שירותי הקרקע שבוצעו בעבר על ידי נמל התעופה בלגרד, במטרה לתמוך בתוכניות הצמיחה השאפתניות של אייר סרביה.

מנכ"ל אייר סרביה, ג'ירי מרק (Jiri Marek), אמר בתגובה: "חברת התעופה הלאומית הסרבית חייבת את הערכתה הרבה לתוצאות שהושגו ולמעמד החזק כמובילה בתעופה בחלק זה של העולם, הודות לתמיכה המשמעותית של ממשלת הרפובליקה של סרביה, העבודה המסורה של עובדיה, נאמנותם של שותפים ואמון מיליוני נוסעים".

"הצמיחה האינטנסיבית ב-2022 וב-2023 הייתה בלתי נמנעת עבורנו כדי לעמוד בביקושים הגדולים ולהשיג את המסה הקריטית ונוכחות השוק הדרושים להמשך הפיתוח העסקי, בהתאם לאסטרטגיה שלנו. כעת, כשנגיע למסה הקריטית האמורה בשנה העשירית מאז הקמתה מחדש של אייר סרביה, נעבוד על ייצוב פעילות נוספת, הרחבת הרשת ושיפור השירותים הניתנים לנוסעים", הוסיף מנכ"ל החברה.

בינואר 2024, הצי כלל 27 מטוסים, בגיל ממוצע של 14.0 שנים. למרות האתגרים שהציבה מגיפת הקורונה, החברה חזרה לתוצאות שיא ב-2022, ואחריה התרחבות איתנה ב-2023, מה שמציב את הקרקע להמשך צמיחה בעתיד.

Exit mobile version