Site icon IAS

אייר סרביה נחתה בישראל

זרנוקי מים קיבלו אתמול ( יום א') בנתב"ג את מטוס האיירבוס A319 של אייר סרביה, שנחת בפעם הראשונה בישראל. חשיבות האירוע אופיינה במספר רב של נכבדים שהתלוו לטיסה, ביניהם: שגריר ישראל בסרביה- יוסף לוי, שר הפיתוח האזורי הסרבי Igor Marovic , נשיא הפרלמנט הסרבי Nebojsa Stefanovic ומנכ"ל אייר סרביה Dane Kondic .
 
בחודש אוקטובר נחתם הסכם שבו חברת התעופה איתיחאד איירווייס רכשה כ-49% ממניות חברת התעופה הלאומית הסרבית JAT AIRWAYS  ,שמותגה מחדש לחברת אייר סרביה. החברה מפעילה כיום 4 טיסות שבועיות בקו בלגרד- ת"א – בלגרד והחל מינואר תעבור לטיסה יומית.
 
את דברי הפתיחה בטקס נשא אפרים פורטיס, מנכ"ל אופן סקיי, נציגת חברת התעופה אייר סרביה בישראל :"לפני מספר דקות מטוס אייר סרביה נחת בישראל וכולנו גאים ונרגשים לראות את המטוס של אייר סרביה חוצה את שמי ישראל ונוחת בנמל התעופה הבינלאומי של ישראל. אנחנו באופן סקיי המיצגים את JAT AIRWAYS  בישראל כבר 15 שנה, עדיין נרגשים לראות בפעם הראשונה את המטוס החדש עם הלוגו החדש ומחלקת עסקים מפוארת שתשרת את קהל לקוחותינו מישראל לבלגרד ומעבר."
 
השר הסרבי לפיתוח אזורי,   Igor Marovic  ציין שקיים קשר טוב בין שתי המדינות שרק ילך ויתעצם נוכח הגדלת תדירות הטיסות בין בלגרד לתל אביב. "שתי המדינות ימשיכו בשיתוף פעולה כלכלי, תיירותי ותרבותי", אמר השר.
 
יוסף לוי,שגריר ישראל בסרביה שהגיע במיוחד לטקס בטיסה מבלגרד הדגיש עד כמה חשוב הרגע הזה עבור ישראל וסרביה,"אני מברך על ההחלטה האמיצה לקיים טיסה ישירה בין שתי המדינות, זה ישרת את הסרבים ואת הישראלים.  יום גדול והיסטורי לשתי המדינות.
 

 
שגריר סרביה בישראל, Milutin Stanojevich,שנכח בטקס אמר שהטיסה הראשונה של אייר סרביה לישראל לא רק עושה אותו מאושר אלא הוא גם גאה לראות עד כמה חשוב הקשר בין שתי המדינות ושני העמים. הטיסות הסדירות שלא היו אפשריות לפני מספר חודשים מסמלות כעת את עידן השמים הפתוחים , שיוביל להפעלת 7 טיסות שבועיות של חברת התעופה הסרבית.
 
מנכ"ל אייר סרביה, DANE KONDIC אמר בטקס החגיגי :"היום הוא יום גדול עבור אייר סרביה מכוון שהגדלת תדירות הטיסות ל-4 בשבוע והחל מינואר לטיסה יומית הוא חלק מאסטרטגית החברה להפוך למובילה באזור . זה מסמל את התרחבות קווי התעופה של החברה באזור ואת טיסות ההמשך שהחברה מציעה לבוקרשט, בודפשט, קייב, ליובליאנה, פראג, סופיה, ורנה, ורשה ,באניה לוקה, פריז, אמסטרדם, בריסל ועוד. כדי להוכיח את מחויבות החברה להגדלת פעילותה, בחודש שעבר אייר סרביה ביצעה הזמנה של  10 מטוסי איירבוס A320  בהשקעה של ביליון דולר, שיצטרפו לצי בין 2019 ל-2020 ."
 
אחרון הנואמים היה מנהל נתב"ג, שמואל זכאי:" רגע מרגש עבורנו שמטוס ראשון של אייר סרביה נחת ברגע זה בישראל. אני מבטיח מצד ההנהלה וצוות העובדים בנתב"ג,שנעניק לכם את השירות הטוב ביותר , הבטוח ביותר וחווית טיסה מהנה לנוסעים. אנחנו נמצאים בשלב האחרון של שינויים דרמטיים בנתב"ג במטרה להגדיל את מספר הנוסעים ואתם חלק מהתהליך. אני מאחל לכם בהצלחה."

לתמונות נוספות מהאירוע

https://www.youtube.com/watch?v=jvOUt9lb11s

Exit mobile version