Site icon IAS

אייר סמרקנד: נא להכיר חברת תעופה אוזבקית חדשה

כיכר רג'סטן המרשימה בסמרקנד. צילום Depositphotos

אייר סמרקנד (Air Samarkand), חברת תעופה אוזבקית חדשה הושקה ביום ה' (ה-02 בנובמבר) במקביל לקבלת מטוס איירבוס A330-300 ראשון שנחת בנמל התעופה של סמרקנד – מדווח אתר האינטרנט אסיאן אוויאישן.

אייר סמרקנד הוא חלק מפרויקט רחב היקף לפיתוח אזור סמרקנד, הכולל השקעה משמעותית בתשתיות עם מתקני שדות תעופה חדשים, מרכז תיירות בינלאומי באסיה התיכונה החובק מלונות ארבעה וחמישה כוכבים – ועוד מספר מתקנים מהשורה הראשונה שנבנים כעת.

אייר סמרקנד הודיעה כי תפעיל טיסות סדירות וצ'רטר מסמרקנד למספר הולך וגדל של יעדים לפני סוף 2023, החל בשירותים לערים בטורקיה, וייטנאם, מלזיה, אינדונזיה וסין. השאלה כעת האם גם ישראל תצטרף לרשימת היעדים בשל מספר הישראלים ההולך וגדל המבקרים באזור, כמו גם הקהילה הגדולה של יוצאי סמרקנד החיים בארץ.

אייר סמרקנד מתכננת התרחבות נוספת לאירופה במהלך 12 החודשים הבאים, כאשר היא תגדיל את צי מטוסי האיירבוס A330 ו-A320 שלה ומתכננת שיהיו ברשותה חמישה מטוסים פעילים לפני סוף 2023.

מטוס האיירבוס הראשון מסוג A330 בנוי בתצורת שתי מחלקות: מחלקת תיירים עם 277 מושבים ומחלקת עסקים עם 36 מושבים. למטוס יכולת טיסה למרחק של עד 11,500 ק"מ ומציע מושבים חדישים, תאי אחסון גדולים ומערכת בידור (IFE) על גבי מסכים בגב המושבים. חברת התעופה האוזבקית מצפה כעת להגעתו בימים הקרובים של מטוס שני מסוג איירבוס A321 המיועד לטיסות בטווחים בינוניים.

Exit mobile version