Site icon IAS

אייר סיישל: חברת התעופה החדשנית, עם הציפור הלאומית

מטוס של אייר סיישל בנמל התעופה במאהה, סיישל. שימו לב לצבעי הזנב. צילום שוש להב

לפני שאגיע לפרק היותר עיוני, נעצור לרגע של פיוט, ונביט על צבעי הזנב של ציפור המתכת של אייר סיישל: אדום, צהוב, ירוק, כחול ולבן. כמו בצבעי הדגל הלאומי של סיישל, יש לזה משמעות – כאשר שילוב הצבעים ממחיש את רוחה של מדינה דינמית חדשה המביטה קדימה. האדום מסמל את האנשים ואת נחישותם לעבוד למען העתיד באחדות ובאהבה; הצהוב היא השמש המעניקה אור וחיים; הירוק מתאר את האדמה ואת הסביבה הטבעית; הכחול מתאר את השמים והים המקיף את סיישל; הלבן מייצג צדק חברתי והרמוניה ומופיע בדמות הציפור הלאומית של סיישל (Gygis alba). וכשהמטוס של אייר סיישל נוחת, נתוודע לחלקת גן עדן של הארכיפלג הקסום הזה (כפי שתוכלו לקרוא בכתבה על הסיור בסיישל:   https://www.ias.co.il?p=112083).

סיפור האהבה בין אייר סיישל וישראל, פרץ ב 2019 עת החלה חברת התעופה הסיישלית לטוס טיסה ישירה לישראל. ירח הדבש נחגג ממש בימים אלו, עת אלפי ישראל טסים לסיישל לחופשות, נופשים, טיולים וכייף. נכון, הקורונה סגרה לנו כמעט את כל היעדים בעולם וסיישל ירוקה וכך גם מתייחסת אלינו, אבל, התענוג כולו שלנו, להיחשף לאחת המדינות הראויה להיקרא "חלקת גן עדן". יופייה כובש את העין והלב, אתריה מקסימים, תושביה חביבים, וחברת התעופה שלה מצוינת. בטיסה מת"א למאהה, האי הגדול, שאורכת כשש שעות  וחצי, פגשתי דיילות ודיילים סובלניים וחביבים (תנסו להתמודד עם מטוס מלא עד אפס מקום בישראלים…), הוגש מיד כיבוד קל להירגע, ארוחת בוקר או ערב (תלוי כמובן בשעת הטיסה) טעימה ומשביעה, ונחיתה רכה.

צ'ארלס ג'והנסון במסיבת עיתונאים עם המשלחת הישראלית, במאהה סיישל. צילום שוש להב

מפי הגבורה – מפגש עם צ’ארלס ג’ונסון (Charles Johnson)

בעת שהותנו במאהה, התקיימה מסיבת עיתונאים להיכרות עם צ'ארלס ג'והנסון, הסמנכ"ל המסחרי של אייר סיישל, הזדמנות לשמוע דברים מ'פי הגבורה' ולשאול. נחמד לפגוש את 'הצד האנושי' שמאחורי חברת התעופה הסיישלית. צ'ארלס במקורו אמריקאי, שמסתובב בעולם לצורך עבודתו, ובשנים האחרונות חי באי עדן בסיישל, אב חד-הורי לתאומים, בת ובן קטנים ומתוקים (ברור שהראה לנו תצלום שלהם). הוא ביקר מספר פעמים בישראל ומאוהב בת"א. יש לו בהחלט יד ורגל בסיפור ההצלחה של נהירת הישראלים לסיישל, בעיקר בזכות ההקלות שהושגו בענייני הקורונה לישראלים המגיעים למדינת האיים. הוא מספר שהישראלים הוגדרו כקטגוריה הראשונה להקלות – די בבדיקת קורונה שלילית בישראל לפני הטיסה, כדי להיכנס חופשי לסיישל, ללא צורך בבידוד וללא צורך בבדיקה נוספת תוך כדי השהות בה.

צ'ארלס מאד שבע רצון מנתוני הטיסות מישראל, ומציין את הדרישה הגוברת מהישראלים לטיסות באייר סיישל. אם כיום כבר מתקיימות 5 טיסות שבועיות בין המדינות, הרי שבחנוכה מתוכננות 3 טיסות ביום! הוא מספר לנו על חברת תעופה דינמית, מתחדשת במטוסיה, שאימצה את האמצעים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר. הוא גאה בזה שאייר סיישל הינו המעביד הגדול בסיישל, מעסיק 700 עובדים מקומיים ורק 2 זרים, ומטפחים מצוינות, מעורבות והעצמת עובדים. יש בפיו גם בשורה: בקרוב תציע חברת התעופה הסיישלית טיסות המשך מידיות לישראלים, מסיישל לאיים מאוריציוס והמלדיביים. אכן הדרך מתקצרת לכיבוש האוקיינוס ההודי… צ'ארלס נפרד מאיתנו באמירת "להתראות בת"א" – במה שתלוי בו, הוא מאד מעוניין להגיע לישראל ולעבוד כאן תקופה מטעם אייר סיישל. אז תודה ולהתראות.

עשרים דקות של טיסה בין האיים מאהה לפרסלין, עם תצפיות מרהיבות על האוקיינוס ההודי מתחת. צילום שוש להב

אודות אייר סיישל (Air Seychelles)                                                           

חברת התעופה הלאומית של סיישל, אייר סיישל, הוקמה במקור על ידי ממשלת סיישל ובבעלותה, לאחר שרכשה ומיזגה כמה מפעילי מטוסים קטנים לחברת תעופה אחת, ב- 15 בספטמבר 1977. בפברואר 2012 השקיעה חברת התעופה הלאומית של איחוד האמירויות הערביות, אתיחאד איירווייס, 45 מיליון דולר באייר סיישל, תמורת נתח של 40% בחברת התעופה, בעקבות בעיות ניהול ורווחיות, זאת לאחר שנתיים ברציפות שפעלה בהפסד. אייר סיישל תכננה להתארגן מחדש ולמצב את עצמה כדי לחזור לרווח, וכך התקשרה בהסכמי שיתוף פעולה עם חברת איתיחאד איירווייז (Etihad Airways).לא ניתן להחמיץ את מטוסי הנסיכות בכל שדה תעופה אליו הגענו.

אייר סיישל מפעילה טיסות פנימיות, טיסות צ'רטר וטיסות שכר בינלאומיות, מבסיס האם שלה בנמל התעופה הבינלאומי סיישל -Seychelle International Airport, הנמצא באי הגדול, מאהה, במרחק של כ-11 ק"מ דרום מזרחית לויקטוריה, בירת סיישל. אייר סיישל חברה בברית חברות  התעופה ונילה אליינס (Vanilla Alliance), שהוקמה בשנת 2015 והיא כוללת מספר חברות תעופה נוספות מאזור האוקיינוס ההודי: אייר אסטרל הצרפתית, אייר מדגסקר, אייר מאוריציוס וחברת Int'Air Îles של איי קומורו.

המטוס הקטן המיועד לטיסות פנים ארציות, בשדה התעופה הקטן והמטופח של האי פרסלין. צילום שוש להב

כאמור, אייר סיישל הוקמה בשנת 1978 והחלה בשירות ארוך טווח בשנת 1983, כמניע העיקרי לתיירות בסיישל וכנדבך מרכזי בכלכלה הלאומית. חברת התעופה מציעה טיסות בינלאומיות ליוהנסבורג, מאוריציוס, מומבאי, תל אביב ועוד, וכן שירותי שכר לפי דרישה. ברשת המקומית, אייר סיישל מפעילה טיסות פנים יומיות בין מאהה לפרסלין, כמו גם שירותי שכר ברחבי הארכיפלג.

בצי המטוסים נמצא: את איירבוס A320-200neo עם 168 מושבים, ולטיסות פנים את סדרת DHC-6 Twin Otter-400, עם 19 מושבים – שבו טסנו לאי פרסלין, כאשר תא הטייס פתוח אל מושבי הנוסעים, הגברים בחבורה מרותקים לביצועיו ולהסבריו, ואני מרותקת למראות האיים המרהיבים מתחתי, הצפים מתוך מימי האוקיינוס ההודי, במגוון צבעי הכחול-טורקיז שלו. 20 דקות באוויר, ונחתנו בקלילות בשדה התעופה הקטן והמטופח של פרסלין.

שירות בטיסה: בידור: החברה מציעה פלטפורמה אלחוטית אליה יכולים הנוסעים להתחבר ולצפות בסרטים, סדרות, תוכניות בידור לילדים ומוזיקה (בטיסה שלי לא היתה אפשרות לכך). ארוחות: החברה מציעה מבחר ארוחות וניתן להזמין מראש ארוחות מיוחדות וביניהן ארוחה כשרה, ארוחה דלת קלוריות או ארוחת ילדים.

בטיחות: חברת התעופה אייר סיישל קיבלה 6 כוכבים מתוך 7 במדד בטיחות הטיסה ו-5 כוכבים מתוך 7 במדד המוצר.

טוויסט: בתוספת תשלום ניתן להיכנס ללאונג' מפנק לפני הטיסה, להזמין מושב מרווח עם יותר מקום לרגליים, להזמין שירות של מסלול מהיר הכולל ליווי לדלפקים ותורים מהירים.

צ'ק אין: בנוסף לצ'ק אין הרגיל שניתן לעשות בדלפקי החברה בשדה התעופה של כל יעד, לחלק מיעדי החברה ניתן לעשות צ'ק אין גם באתר האינטרנט של החברה.

* הכותבת היתה אורחת של Air Seychelles ושל (Seychelles Tourism Board (STB.

 

Exit mobile version