Site icon IAS

אייר ברלין הפסיקה לשלם לכנפיים דמי חכירה

אייר ברלין הודיעה לגלובל ליסינג, חברת בת של כנפיים, כי אין בכוונתה לשלם את דמי החכירה בגין המטוס המוחכר לה במהלך תקופת ההליכים המקדמיים להגנה בפני נושים, שקבע בית משפט המחוזי בברלין. על פי הודעתה של אייר ברלין, הודעה דומה בדבר אי תשלום דמי חכירה נמסרת במקביל ליתר מחכירי המטוסים של אייר ברלין. כך מסרה היום כנפיים בהודעה לבורסה בתל אביב.

עוד נמסר, כי בשלב זה בוחנת גלובל ליסינג את הסעדים האפשריים העומדים לרשותה בהמשך להודעת אייר ברלין והליכי חדלות הפירעון המתנהלים, ובקשר עם המשך פעילותו של המטוס המוחכר לאייר ברלין.

לפני כשבועיים מסרה אייר ברלין, כי הגישה לבית המשפט המחוזי בברלין בקשה לפתיחה בהליכי חדלות פירעון (פשיטת רגל והגנה מפני נושים) לביצוע וניהול עצמי על ידי אייר ברלין עצמה, וזאת במטרה להמשיך בהליכי הארגון מחדש ("Restructuring") בהם החלה אייר ברלין.

בית המשפט בברלין הורה על הליכים מקדמיים, במסגרתם תמשיך אייר ברלין לנהל את עסקיה באופן עצמאי ולפעול בנכסיה, תוך כדי ביצוע ארגון מחדש, אך תחת פיקוחו של מפקח חיצוני שמונה מטעם בית המשפט ואשר אחראי, בין היתר, לבחינת מצבה הכלכלי של אייר ברלין ו"ההליכים המקדמיים".

בהתאם להוראות הדין הגרמני, מטרתם העיקרית של ההליכים המקדמיים הינה שמירת המצב הקיים כאשר בהתאם להוראות בית המשפט, יוקפאו בתקופה זו הליכים משפטיים קיימים כנגד אייר ברלין. באשר למשך ההליכים המקדמיים, אין מגבלת זמן קבועה בדין הגרמני, ואולם בדרך כלל אלו נמשכים לתקופה של עד שלושה חודשים.

סיבות הבקשה לפשיטת רגל

אייר ברלין, חברת התעופה השנייה בגודלה בגרמניה, מגישה בקשה לפשיטת רגל, לאחר שבעלת המניות העיקרית שלה, חברת אייתיחד איירווייס, שבסיסה בדובאי,  מסרה, כי לא תספק לה מימון נוסף, לאחר שנים של ניסיונות להפנותה לאפיקים רווחיים.

הלוואת גישור

חברת התעופה הכושלת, שמטיסה כ-80,000 נוסעים ביום, בעיקר ליעדים קצרים, תקבל הלוואת גישור ממשלת גרמניה, בהיקף של 150 מיליון יורו, כדי לאפשר לה להמשיך לפעול ובכך לא להשאיר במשך עונת הקיץ נוסעים תקועים במקומות בינלאומיים שונים.

Exit mobile version