Site icon IAS

אייר ברלין ביטלה 100 טיסות

אייר ברלין, הנמצאת בהליכי פשיטת רגל, נאלצה לבטל אמש (יום ג') כ-100 טיסות, מתוך כ-750 הטיסות אותה מפעילה החברה בעקבות הודעת טייסים "על מחלה". החברה האשימה את הטייסים ב"משחק באש", היות ופעולת המחאה, לכאורה, היא לקראת יום שישי השבוע, המועד האחרון עבור המתמודדים להגיש הצעות, להשתלט על חלקים של חברת התעופה השנייה בגודלה בגרמניה.

חברת יורוווינס השייכת לקבוצת לופטהנזה, שחכרה כ-38 מטוסים מאייר ברלין, מסרה, כי גם היא נאלצה לבטל מספר טיסות. מאייר ברלין נמסר כי מספר כה גבוה של "חופשות מחלה" הוא נדיר והצעד מאיים על קיומה.

"משחקים באש"

מנכ"ל החברה תומאס וינקלמן (Thomas Winkelmann) אמר, כי העובדים "משחקים באש". לדבריו כ-200 מ-1,500 הטייסים של החברה התקשרו לפתע והודיעו על מחלה וכפו לביטולם של כ-100 טיסות, מקומיות ובינלאומיות, טיסות בין ברלין ללוס אנג'לס, או דובאי. החברה המליצה ללקוחותיה להתקשר לאתר מצב הטיסות של אייר ברלין http://www.airberlin.com/flightstatus לפני הגעתם לנמל התעופה.

"היום הזה עולה לנו כמה מיליוני יורו", אמר וינקלמן. "אנחנו נמצאים במשא ומתן סופי עם המשקיעים הפוטנציאליים, והפעילות היציבה היא תנאי מוקדם להצלחת המו"מ, זו הדרך היחידה שבה אנו יכולים להבטיח כמה מקומות עבודה".

פשיטת הרגל והלוואת הגישור

באמצע חודש אוגוסט השנה הגישה אייר ברלין תביעה לפשיטת רגל, לאחר שאיתיחאד, שלה מניות באייר ברלין, החליטה להפסיק את  הזרמת הכספים לחברה. הפסדי החברה הגיעו תוך כשנתיים להיקף של 1.2 מיליארד יורו.

במטרה למנוע כאוס במהלך עונת הקיץ העמוסה, הסכימה ממשלת גרמניה לתת לאייר ברלין הלוואת גישור בסכום 150 מיליון יורו, סכום שיאפשר לחברה להמשיך לטוס במהלך שלושת החודשים הקרובים .

"אף פעם לא דובר על 8,000 העובדים וגורלם"

איגוד עובדי השירותים הגדול בגרמניה הביע היום סולידריות עם הטייסים הנעדרים והזהיר כי עובדים נוספים עלולים להצהיר על חופשת מחלה. "כל השיחות סביב אייר ברלין הם תמיד על האינטרסים הכלכליים שלה ואף פעם לא על מקומות העבודה של יותר מ -8,000 עובדים", אמר חבר מועצת המנהלים של האיגוד כריסטין בהלה (Christine Behle), "הפחד והכעס בקרב עובדי אייר ברלין מסלים, כי עתיד משפחות שלמות מונח על כף המאזניים".

התקשורת בגרמניה דיווחה, כי קבוצת לופטהנזה, שכבר שוכרת 38 מטוסים, מתוך 140 מטוסי אייר ברלין, יכולה לקנות עד 70 מטוסים עם כ-3,000 אנשי צוות עבור חברת יורוווינגס. חברות נוספות שצוטטו בתקשורת, כי הן מעוניינות לרכוש חלקים מאייר ברלין: TUI, איזי ג'ט, קונדור ( חברת בת של תומס קוק) והיזם הבוווארי הנס רודולף וורל.

 

 

Exit mobile version