Site icon IAS

אייר אינדיה החלה למכור טיסות להודו

חברת התעופה אייר אינדיה (Air India) החלה למכור אתמול, 7 במרץ 2018, במערכותיה טיסות ישירות בין ישראל להודו החל מיום 22 במרץ 2018, בנתיב טיסה קצר העובר מעל למדינות אשר חברות תעופה ישראליות, ובכללן חברת אל על, אינן מורשות לטוס מעליהן. המדובר בערב הסעודית, בנתיב אשר מקצר את משך הטיסות בשעתיים לפחות.

חברת אל על, בהודעתה לבורסה, מעריכה כי מדובר בתקדים, אשר מהווה יתרון משמעותי לחברת התעופה הזרה ומונע הזדמנות שווה והוגנת, "ובפרט אם תאפשר מדינת ישראל לחברות תעופה זרות נוספות לטוס בנתיבים מקוצרים לעומת הנתיבים המתאפשרים לחברה, עלול לפגוע בפעילות החברה, באופן ובהיקף שהחברה אינה יודעת לכמת בשלב זה".

החברה פנתה למדינת ישראל ולגורמים בינלאומיים רשמיים נוספים וביקשה להקפיד על הדדיות במתן זכויות הטיסה והמעבר, דהיינו לאפשר לחברה לטוס להודו בנתיב טיסה קצר גם כן, או לחילופין שנתיב הטיסה של החברה הזרה יותאם לנתיב המאושר כיום לחברות התעופה הישראליות.

"יצוין כי הערכת החברה לגבי השלכות תקדים כאמור, מהווה מידע צופה פני עתיד כהגדרתו בחוק ניירות ערך. מידע זה תלוי בגורמים רבים אשר אינם בשליטת החברה ולרבות מתן אישורים לחברות תעופה זרות על ידי המדינות הרלוונטיות, מימוש האישורים והוצאה לפועל של טיסות בנתיבים מקוצרים על ידי חברות תעופה זרות וכיו"ב, ולפיכך, הערכת החברה עשויה להשתנות בהתאם", נכתב בהודעה של אל על.

להודו ובחזרה ב-700 דולר

טיסות של אייר אינדיה כבר מוצעות במנועי החיפוש ולפיהם, מחיר טיסת הבכורה ב-22 במארס מתל-אביב לדלהי תעלה 720 דולר לפי אתר Skyscaner.

החברה ההודית גם תזכה ממשרד התיירות למענקים של מאות אלפי שקלים, מכיון שהיא מפעילה טיסה מיעד שלא היה על מפת היעדים לישראל. זאת מאחר ואל על טסה למומבאיי בעוד אייר אינדיה תטוס לדלהי.

משך הטיסה יעמוד על קצת יותר מ-7 שעות, זמן שכיום אורכת הטיסה למומבאיי, בעוד דלהי מרוחקת ממנה כשעתיים טיסה.

Exit mobile version