Site icon IAS

איטה איירווייז: "צי שכולו מטוסי איירבוס מבחירה"

מטוס איירבוס A350 של איטה איירווייז בטיסה מסן פרנסיסקו לרומא. צילום יח"צ

חברת איטה איירווייז (ITA Airway) האיטלקית מפעילה צי הכולל באופן בלעדי מטוסי איירבוס בקווים קצרים, בינוניים וארוכי טווח. מטוסי ה- A320neo פועלים ביעדים קצרים (17 באיטליה) ובינוניים (23 באירופה ובים התיכון) ואילו מטוסי האיירבוס רחבי הגוף A330neo ו-A350-900 מיועדים לטיסות בין יבשתיות (12 מרומא).

התוספת של מטוסי איירבוס A321 חדשים תאפשר לאיטה איירווייז להרחיב את רשת קווי התעופה ליעדים בסעודיה, כווית ואפריקה תוך שמירה על מקדמי עומס גבוהים והפחתת פליטת פחמן. מטוס האיירבוס A321 הוא בתצורת 3 מחלקות: 12 מושבי מיטה במחלקת עסקים, 12 מושבי פרימיום אקונומי ו-141 מושבים במחלקת תיירים. מטוסי האיירבוס A220 החדשים פופולאריים בקווים ממילאנו ללונדון ובקווים פנימיים.

לחברת התעופה יש כיום צי המונה 81 מטוסים, כולם מסוג איירבוס. שימוש במטוסי יצרנית אחת מפחית את המורכבות של חברת התעופה (עלויות וכוח אדם) אך עדיין מספק לחברה בברית SkyTeam את הגמישות לשרת את המסלולים הקצרים, הבינוניים והארוכים שלה.

בכוונת החברה לצרף ב-2024 כ-39 מטוסים חיוניים בעמידה ביעדי הקיימות הסביבתית, בהשוואה למטוסים צרי גוף קודמים, הדור הבא של המטוסים מביא להפחתה של 25% בפליטת פחמן וחיסכון בעלויות צריכת דלק והגדלת יעילות.

מטוס האיירבוס A321neo הראשון של חברת איטה איירווייס. צילום דף הפייסבוק
Exit mobile version