חברת הלואו-קוסט האנגלית איזי ג'ט, שכמו בחברות לואו-קוסט אחרות, כל מטוס שלה מבצע מספר סבבים ביממה תוך שהות מינימלית על הקרקע, מבקשת לייעל את ביצוע הסבבים באמצעות חיישנים שחושפים בדיוק את התנהלות הנוסעים מרגע הצ'ק אין ועד ירידתם מהמטוס.
לדברי איידן קירני, ראש תחום פעולות האחזקה של איזי ג'ט, נתוני החיישנים חושפים שינויים עדינים בהליך העליה והירידה מהמטוסים, כאשר עד כה הסתמכו על דיווחי עובדי נמלי התעופה בנושא.
בשדה התעופה גטוויק שבלונדון הותאמו מצלמות גם לשערי יציאה מסויימים, כאשר צילום חזותי, המשולב עם נתוני החיישן, אמור לתת תמונה ברורה יותר של התהליך. "אנו מנסים להוציא את העמימות מהסבב", אמר קירני והוסיף כי כיום אין שום תיעוד מתי הנוסע הראשון נכנס למטוס. "אנחנו מנסים למנוע את הצורך בניחושים לדברים הללו".
העבודה על הנושא אמורה להעמיק בשנה הבאה, כך שבעזרת מדידות חדשות תתייעל עבודת המטוסים – וכפועל יוצא גם תהיה רווחית יותר לחברה.