Site icon IAS

איזי ג'ט: שיפור התוצאות העסקיות למחצית הראשונה של 2018

איזי ג'ט מפעילה טיסות בין תל אביב ל-17 יעדים באירופה צילום יח"צ

חוזקה של איזי ג'ט והצעותיה ללקוחותיה, סייעו לחברה להשיג תוצאות מצוינות במחצית הראשונה של השנה הפיננסית שהסתיימה ב31 במרץ 2018. כך מדווחת החברה.

לפי נתוניה, התוצאות נתמכו על ידי זירה עסקית חיובית ותפוסה גבוהה בטיסות החברה; ירידה בתפוסה אצל המתחרים, בשווקים בהם איזי ג'ט פועלת והמעבר החלקי של הפסחא למחצית הראשונה של השנה.

מספר הנוסעים למחצית הראשונה של השנה – שהגיעה לסיומה ב 31 במרץ 2018 – גדל ב-3 מיליון ליש"ט ל- 36.8 מיליון, כולל 0.7 מיליון ליש"ט מהפעילות החדשה של איזי ג'ט בנמל התעופה טגל שבברלין, שהושקה בינואר השנה.

התפוסה גדלה ב-7.8%, כשאיזי ג'ט מגדילה את הרשת שלה ב-4.6% והוסיפה 1.2 מיליון מושבים בטגל. מקדם התפוסה עלה ב 0.9% ל-91.1%.

ההכנסה הכוללת גדלה ב-19.5% ל-2,183 מיליון ליש"ט (לעומת המחצית הראשונה של השנה הקודמת 1,827 מיליון ליש"ט). בניכוי הפעילות בטגל – ההכנסה למושב גדלה ב-12% ל-54.64 ליש"ט.

מאזן המזומנים הוכפל

המודל העסקי של החברה והאסטרטגיה שלה נתמכים במאזן של מזומנים (נכון ל-31 מרץ 2018) של 665 מיליון ליש"ט (בשנה שעברה 353 מיליון ליש"ט).

הרווח לפני מס בניכוי טגל היה 8 מיליון ליש"ט, המהווים שיפור של 220 מיליון ליש"ט לעומת אותה התקופה בשנה שעברה (הפסד של 212 מיליון ליש"ט במחצית הראשונה של 2017). ההפסד לפני מס עמד על 18 מיליון ליש"ט – שיפור של 194 מיליון ליש"ט. ההפסד הכולל למחצית הראשונה לפני מס הוא 68 מיליון ליש"ט (לעומת הפסד 236 מיליון ליש"ט במחצית הראשונה של שנה שעברה)

יוהאן לנדרגן מנכ"ל איזי גט החדש מציג תוצאות. צילום יח"צ

לפי הודעתה, איזי ג'ט מעדכנת את האסטרטגיה העסקית שלה, ומתכוונת להשקיע בהגברת היצע החופשות שלה ("איזי ג'ט הולידייס"), במיקוד בנוסעים עסקיים, בנאמנות לקוחות ובמידע. אסטרטגיה זו נתמכת במדיניות הקשוחה של איזי ג'ט בנושא בקרת הוצאות.  איזי ג'ט תמשיך לבסס את מעמדה בנמלי תעופה ראשיים.

איזי ג'ט מצפה לרווח לפני מס של בין 530 ל-580 מיליון ליש"ט בתום השנה העסקית הנוכחית.

בתגובה על התוצאות העסקיות, אמר מנכ"ל איזי ג'ט, יוהאן לנדרגן: “איזי ג'ט מציגה ביצועים מצוינים, עם רווח של 8 מיליון ליש"ט, מהתוצאות הטובות ביותר לתקופת המסחר בחורף מאז הקמתה (בניכוי ההוצאות החד פעמיות על ההשקעה בטגל). ההכנסה הכוללת עברה בפעם הראשונה את רף 2 מיליארד הליש"ט, עלייה של 20% שנה אחר שנה. הכנסות אלה הן תוצאה של מספר שיא של נוסעים – 37 מיליון והיכולת של איזי ג'ט להציע יותר אפשרויות לנוסעים במחירים נמוכים".

לדבריו, לביצועים האלה סייעה גם ירידה בתפוסה של חברות תעופה אחרות, אולם הן גם עדות לחוזקו של המותג איזי ג'ט, שהפך למותג הנחשב ביותר בבריטניה מבין חברות התעופה. "זו הפעם הראשונה שאיזי ג'ט עקפה את בריטיש אירווייז בקטגוריה הזאת. בנוסף, הגענו למספר שיא של 13 מיליון נוסעים עסקיים לשנה – בין היתר כתוצאה מעלייה בנתיבי עיר לעיר, מאז שהתחלנו בפעילות בנמל התעופה טגל בברלין", הוסיף, "בהמשך לאסטרטגיה שלנו, הודעתי על הגברת ההשקעה באיזי ג'ט הולידייס, על מנת להגדיל נתח בשוק זה. כמו כן, הצגתי סדרה של יוזמות כדי להגדיל את מספר הנוסעים למטרת עסקים ותכנית להגברת נאמנות לקוחות לאיזי ג'ט. כמו כן, הצגתי השקעה במערכות המידע בכדי לשפר את מעמדנו בקרב הלקוחות, להוריד עלויות ולהגביר הכנסות. כל היוזמות האלה יגבירו רווחים והחזר עבור בעלי המניות".

החברה, שפועלת מישראל מנובמבר 2009, מפעילה קווים בין תל אביב ל- 15 יעדים באירופה: לונדון (לוטון), לונדון (גאטוויק), מנצ'סטר, בזל, ז'נבה, ברלין (שונפלד), ברלין (טגל), פריס, אמסטרדם, מילאנו, ונציה, נאפולי, בורדו, ליון וניס.

איזי ג'ט מטיסה למעלה מ-80 מיליון נוסעים מדי שנה כש-12 מיליון מהם טסים למטרות עסקים. לחברה צי של למעלה מ- 280 מטוסים הטסים בלמעלה מ-880 נתיבים בין 140 נמלי תעופה ב-31 מדינות. למעלה מ-300 מיליון אירופאים גרים בטווח של שעה נסיעה מנמל תעופה אליו מפעילה החברה טיסות.

Exit mobile version