Site icon IAS

איזי ג'ט רוכשת חלק מפעילותה של אייר ברלין עבור 40 מיליון איירו

איזי ג'ט, חברת הלואו קוסט הבריטית הודיעה היום כי הסכימה לרכוש חלק מפעילותה של חברת אייר ברלין בנמל התעופה טגל ברלין, עבור סכום של 40 מיליון אירו. איזי ג'ט תחכור 25 מטוסים מסוג איירבוס A320 וסלוטים בנמל התעופה של ברלין, זאת בשעה שחברת התעופה חדלת הפירעון , אייר ברלין, מבצעת את טיסותיה האחרונות לגרמניה.

בנוסף לפעילותה הענפה של איזי ג'ט בנמל התעופה ברלין שונפלד הפעילות גם בברלין טגל תחזק יחד את מעמדה בבירה הגרמנית. איזי ג'ט גם מתכננת לגייס כ-1000 טייסים ואנשי צוות של אייר ברלין תחת הסכם עבודה וחוזים גרמניים ומתכננת להפעיל לוח זמנים מצומצם בחורף הקרוב מנמל התעופה טגל, מה שיורחב החל מקיץ 2018. הרכישה כפופה לאישורים רגולטורים וצפויה להיסגר בדצמבר 2017.

חברת אייר ברלין, עד כה השנייה בגודלה בגרמניה, שהעסיקה כ-8000 עובדים, נכנסה להליך פשיטת רגל בחודש אוגוסט, לאחר שבעלי השליטה, חברת התעופה איתיחאד איירווייס החליטה למשוך את חבל ההצלה ממנו נהנתה חברת התעופה הגרמנית שנים. אייר ברלין המשיכה את פעילותה עד כה בזכות הלוואת גישור של 150 מיליון אירו שניתנה לה ע"י ממשלת גרמניה מה שאפשר החזרת הנוסעים ליעדם וזמן לנהל משא ומתן על מכירת הנכסים.

ההסכם עולה בקנה אחד עם האסטרטגיה של חברת הלואו קוסט הבריטית לרכוש סלוטים בעמדות מפתח מובילות באירופה ולהוביל נוסעים מחוץ לגבולות גרמניה לברלין ומשם לשאר יעדי החברה באירופה.

לאחרונה לופטהנזה סיכמה על רכישת 81 מטוסים מחברת אייר ברלין מכלל 144 מטוסי הצי ותוכנית להעסקת 3000 עובדי חברת אייר ברלין.

Exit mobile version