Site icon IAS

איזי ג'ט ממשיכה לצמוח למרות תנאי השוק הקשים

בשלושת החודשים שהסתיימו ביום 30 בספטמבר המשיכה איזי ג'ט לצמוח והגיעה לשיא של 22 מיליון נוסעים עם מקדם תפוסה גבוה של 93.9%. הנוסעים שלה נהנו אומנם מיתרון התעריפים הנמוכים ברשת נתיביה, אבל ההכנסות לכל מושב שלה, בניכוי הפרשים בשערי מטבע, ירדו ברבעון ב-8.7% בהשוואה לאותו הרבעון ב-2015.

יש לציין, כי איזיג'ט הגיעה לנתונים האלה כשהיא פועלת בסביבת פעילות קשה לכל חברות התעופה האירופיות, כאשר בשלושה חודשים חלו שיבושים משמעותיים שנגרמו בגין תנודות בשערי החליפין, שהשפיעו על עלויות נסיעות החופשה ואירועי הטרור שהשפיעו על הביקושים. חברות תעופה גדולות כמו לופטהנזה וחברות הבנות שלה ואייר ברלין עושות הכל כדי להקטין את פעילותה בגרמניה ולמעשה בכל השוק הפנים אירופי.

תפוסה

בשלושה החודשים שהסתיימו ב-30 בספטמבר גדלה התפוסה של איזי ג'ט ב-6.1% בהשוואה לאותה התקופה אשתקד. זאת, בגלל יתרונה התחרותי ארוך הטווח והמועיל, שהיא הפעילה בקיץ בנמלי תעופה המרכזיים בנתיבי הליבה שלה לאיזורי החופשות וברשת נתיביה הפנים אירופית.

עלות מושב

להערכת איזי ג'ט עלות מושב,  למעט דלק, במצב של שערי מטבע קבועים, צפוי לרדת ב-1.1% בהיבט שנתי. שזה מצב מעט טוב יותר מאשר הערכה קודמת. לעומת זאת, עלות מושב בניכוי הפרשים בשערי מטבע, כולל דלק, צפויה לרדת ב-4.6%. בהתמודדות עם נתון זה ממשיכה איזי ג'ט להתמקד בעלויות כל מושב באמצעות שיפורים מבניים, כגון תחזוקה והוצאות תקורה, שזה הוצאות עקיפות, שאינן ישירות, של תשלומים שאינם במסגרת ההוצאות השוטפות.

ירידה בהכנסות ובהוצאות הדלק

מאז החלטת הברקזיט, שמשמעותו התנתקות בריטניה מהאיחוד האירופי ב-2019, חלו תנועות משמעותיות בשער החליפין שהשפיעו מאוד על איזי ג'ט. לכן החברה צופה לירידה שנתית של 90 מיליון פאונד בהכנסותיה, בהשוואה לשנת הכספים עד 30 בספטמבר 2015, שזה גידול של 35 מיליון פאונד מאז 23 ביוני השנה. במקביל מעריכה החברה, כי מחצית השנייה של שנת הכספים צפויה ירידה בהוצאות הדלק של 75 – 80 מיליון פאונד, בהשוואה לששת החודשים שהסתיימו ב 30 בספטמבר 2015, שתאזן את התוצאות בחישוב הכללי.

רווח למניה

על פי חוק מס שנחקק בבריטניה, שלפיו ניתנה הטבה בדחיית מיסים של 17%, אמור שיעור המס האפקטיבי של איזי ג'ט עבור שנת הכספים 2016 להיות דו-ספרתי נמוך, שיהיה לו השפעה חיובית על הרווח למניה של החברה. לכן, נשארה איזי ג'ט מחויבת להכריז על דיבידנד לשנה מלאה, המבוסס על יחס תשלום של 50% מההכנסה לאחר מס.

רווח שנתי לפני מס

עוד נמסר, כי איזי ג'ט צופה לרווח שנתי לפני מס של 480 – 495 מיליון פאונד, לשנה שהסתיימה ב-30 בספטמבר. כשתפרסם החברה ב-15 בנובמבר את תוצאות השנה הכלכלית שלה, ימסרו גם נתונים נוספים על תוצאות 12 החודשים שהסתיימו ב-30 בספטמבר השנה.

בתקופה קשה חברות תעופה חזקות מתחזקות

קרולין מקול, מנכ"לית איזי ג'ט אמרה: "איזי ג'ט ממשיכה למשוך מספר שיא של נוסעים בזכות מגוון היעדים הרחב, זמני טיסות נוחים ותמורה טובה בעד הכסף. האירועים הקשים בשנה זו, שהיו יוצאי דופן, השפיעו לאכזבתנו על החברה אולם הרשת המצוינת שלנו, בקרת עלויות חזקה ויוזמות מניבות רווחים, היוו רשת תמיכה בחברה. הסביבה העסקית הנוכחית היא קשה לכל חברות התעופה, אולם ההיסטוריה שלנו מוכיחה שבזמנים כאלה, חברות התעופה החזקות רק מתחזקות יותר. זו הסיבה שאנו ממשיכים להשקיע בתוכניות לטווח ארוך הכוללות ביסוס מעמדה של החברה בשווקים, חיזוק שירות הלקוחות ויוזמות שאמורות להניב רווחים נוספים בעתיד".

Exit mobile version