Site icon IAS

איזי ג'ט בקמפיין להגדלת אחוז הנשים בקרב טייסי החברה

מתוך הסרטון של איזי ג'ט. ילדה בבגדי טייסת מובילה ילדים-בנים. צילום יח"צ

סרטון של איזי ג'ט, חברת הלואו קוסט הבריטית, שהחברה משחררת היום, משחזר סצנה מתוך הסרט ההוליוודי Catch me if you can בו כיכב ליאונרדו דיקפריו כטייס, אלא שאת התפקיד אותו גילם דיקפריו מגלמת בסרטון ילדה בת 9 בשם האנה ריבי, בתה של טייסת החברה, אמילי ריבי.

המטרה בשחזור הסצנה המפורסמת היא להטמיע תפיסה חדשה הנוגדת תפיסה הרווחת בסרטים כמו Top Gun, The Aviator  ו-Flyboys ולפיה מקצוע הטיס מיועד לגברים בלבד. הנוסעים בנמל התעופה סאות'אנד הופתעו כשראו את צילום הסצנה המגולמת בידי שחקנים ילדים שגילם 5-9, ובמרכזם ילדה.

היוזמה נולדה בעקבות תוצאות מחקר שערכה איזי ג'ט בקרב 500 מטייסיה. מסתבר שכשהם היו ילדים, הבנים, לעומת הבנות, נטו באופן מובהק לשקול קריירה כטייסים. למעלה ממחצית (55%) מהטייסים הגברים ידעו מגיל 10 שהם רוצים בקריירת טייס. לעומתם, 50% מהבנות חשבו על קריירה בתחום זה רק כשהגיעו לגיל 16 ומעלה.  באופן מפתיע, למעלה מחמישית (22%) מהטייסים הגברים שאפו להיות טייסים כבר מגיל 5.

איזי ג'ט מעוניינת לצמצם את אי השוויון הקיים בין נשים וגברים במקצוע הטיס, והיא עושה זאת כחלק מפרויקט "איימי ג'ונסון", אותו השיקה החברה בשנת 2015. מאז הושקתו, מספר הנשים שמגישות מועמדות להכשרה כטייסות בחברה גדל מ-6% ב 2015 ל-13% ב-2017. איזי ג'ט הציבה יעד של 20% טייסות חדשות שיצטרפו לחברה עד שנת 2020. כיום הממוצע העולמי של טייסות עומד על 5%.

השאיפה: להגיע ל-20% נשים טייסות

מהמחקר של איזי ג'ט עולה גם כי לכוכבי ילדים בטלוויזיה ובקולנוע, בני משפחה ופגישות עם טייסים, יש השפעה חיובית על שאיפות הילדים לכיוון קריירת טיס ולכן החברה מדגישה בקמפיין נראות רבה יותר של טייסים מחוץ לשדה התעופה. שלוש שנים מאז הושק פרויקט "איימי ג'ונסון", טייסי איזי ג'ט ביקרו בלמעלה מ- 150 בתי ספר ומוסדות חינוך לקידום קריירת טיס.

אמה של הילדה-שחקנית האנה, קפטיין אמילי ריבי. צילום יח"צ

אמה של האנה, קפטיין אמילי ריבי, שמגיעה ממשפחה שבה ארבעה דורות של טייסים, וגם היא מופיעה בסרטון אמרה: "כשהייתי בבית ספר, טיס היה בהחלט שיקול עבור בנים ולי אמרו לחשוב מה עוד אוכל לעשות כקריירה. התפיסה השגויה הזו מחוזקת על ידי מפיקים הוליוודיים, שדואגים ללהק רק שחקנים גברים לתפקידי טייסים. אני מאוד מרוצה לקחת חלק ביוזמה לעידוד בנות כמו האנה לחשוב על קריירה בתחום הטיס. אני אוהבת את העבודה שלי וממליצה עליה לכל אחת".

הבת האנה אמרה: "אני חושבת שבנות יכולות לעשות כל עבודה שהן רוצות. נהניתי להשתתף בסרט וזה היה כייף ללבוש מדים אמיתיים של טייסת, כמו של אמא שלי. יום אחד אוכל להיות טייסת בדיוק כמוה וגם אהיה הטייסת החמישית במשפחה".

בשנת 2018 מתעתדת איזי ג'ט לקלוט מספר שיא של 460 טייסים חדשים לאור הצורך הרב הנובע מגידול החברה.

איזי ג'ט מטיסה למעלה מ-83 מיליון נוסעים מדי שנה כש-13 מיליון מהם טסים למטרות עסקים. לחברה צי של 308 מטוסים הטסים בלמעלה מ-1,000 נתיבים בין 154 נמלי תעופה ב-33 מדינות. למעלה מ-300 מיליון אירופאים גרים בטווח של שעה נסיעה מנמל תעופה אליו מפעילה החברה טיסות.

החברה, שפועלת מישראל מנובמבר 2009, מפעילה קווים בין תל אביב ל-16 יעדים באירופה: לונדון (לוטון), לונדון (גאטוויק), לונדון (סטנסטד), מנצ'סטר, בזל, ז'נבה, ברלין (שונפלד), ברלין (טגל), פריס, אמסטרדם, מילאנו, ונציה, נאפולי, בורדו, ליון וניס.

Exit mobile version