Site icon IAS

איזי ג'ט: אזהרת רווח למחצית השנייה של השנה

עוד לפני שארע הפיגוע במינכן שבו רצח אדם אלים, ממוצע איראני, שעל פי משטרת מינכן לא קשור לדאעש, פרסמה איזי ג'ט אזהרת רווח למחצית השנייה של השנה. חברת הלואו קוסט הגדולה בבריטניה ציינה, כי לאור עדכון תוצאות הרבעון השלישי של השנה ב-30 ביוני והאירועים שהתרחשו בתקופה זו, היא מצפה לסביבה כלכלית ותפעולית קשה ולא בטוחה ולכן היא נוקטת עתה בפעולות הניהול המתאימות, כדי להבטיח שיילקחו ההזדמנויות הנדרשות והנכונות כדי לעבור את התקופה בשלום.

לאחר הודעתה נפלה ביום שישי מניית החברה בשיעור הגבוה ביותר מבין מניות מדד FTSE100 בלונדון, כאשר היא ירדה במשך המסחר  ב-6%.

הביצועים ברבעון השלישי

מתברר, כי ברבעון השלישי חל באיזי ג'ט גידול במספר הנוסעים ברבעון השלישי ב-5.8% ל-20.2 מיליון נוסעים, ועלייה בקיבולת ב-5.5% ל-21.9 מיליון מושבים וגידול בתפוסה (load factor) ב-0.3% ל-92%. אבל, ההכנסות למושב ירדו ב-8.3%  ובניכוי הפרשים בשערי מטבע הם ירדו ל-54.54 פאונד למושב.

עוד נמסר, כי ההכנסה ברבעון ירדה ב-2.6% ל-1,196 מיליון פאונד, בגלל ביטולים ואירועים חיצוניים משמעותיים. לדברי החברה הביצועים המסחריים והתפעוליים הושפעו במשך הרבעון מהתקפת הטרור בבריסל, מהטרגדיה של התרסקות מטוס איג'יפט אייר, מהפרעות משמעותיות בגלל שביתות פקחי הטיסה ועומסים, מסגירת מסלול המראה בנמל התעופה גאטוויק וממזג אוויר קשה שהובילו ל-1,221 ביטולי טיסות.

צופה ירידה בהכנסות

להערכת איזי ג'ט צפויות ההכנסות במחצית השנייה לכל מושב, בניכוי הפרשים בשערי מטבע, לרדת לפחות  באיזה שהוא אחוז חד ספרתי, בהשוואה למחצית השנייה של 2015.

איזי ג'ט סבלה מתחילת השנה מתנאי מסחר קשים. בחודש שעבר היא פרסמה אזהרת רווח רבעונית וציינה, כי חששות צרכנים בעקבות פיגוע הטרור בנמל התעופה בבריסל בתוספת תזמון שונה של הפסחא, יפגעו הכנסות החברה ברבעון השלישי בכ-7 נקודות אחוז לכל מושב.

הפסד במחצית הראשונה של השנה

החברה גם פרסמה אז, כי ב-6 החודשים עד סוף מרץ היא הפסידה במחצית הראשונה של השנה, לפני מס, כ-24 מיליון פאונד, למרות שהכנסותיה היו 1.77 מיליארד פאונד. זאת בהשוואה לרווח של 7 מיליון פאונד בתקופה המקבילה אשתקד. לדבריה ההפסד נבע "בגלל תנאים מאוד קשים בכל הענף".

צעדים שהחברה נקטה

מבצעים אטרקטיביים שהוצעו ללקוחותיה, ומחוללי הכנסות נוספים, סייעו לאיזי ג'ט להגביר את ההזמנות, שפיצו באופן חלקי את ההשפעות שגרמו ההפרעות ואלמנטים חיצוניים אחרים.

בקרת עלויות קפדנית לכל מושב, השתפרה ב 3.8% בניכוי הפרשים בשערי מטבע בשל מחירי דלק נמוכים ומיקוד חזק בצריכה בסיסית.

מזומנים

נכון ל-30 ביוני השנה עמד מאזן מזומנים ופיקדונות של החברה על 1.12 מיליארד פאונד, ומזומנים נטו בסכום של 368 מיליון פאונד.

מנכ"לית איזי ג'ט קרולין מקול מסרה:  "המצב הכלכלי והתפעולי ברבעון השלישי היה קשה בעקבות מספר גורמים הכוללים שביתות של פקחי טיסה וצעדים נוספים בתעשייה, סגירת מסלול המראה בשדה התעופה גאטוויק בלונדון ומזג אוויר בעייתי. הגורמים האלה, בשילוב הגידול בקיבולת הטיסות לטווח קצר ממשיכים להשפיע על התוצאות העסקיות בזמן שיא של השנה. התנודות בשערי המטבע, כתוצאה מהמשאל בבריטניה בנוגע לעזיבת השוק האירופי המשותף, כמו גם האירועים האחרונים בתורכיה ובניס, ממשיכים להשפיע על תחושת הביטחון של הלקוחות.

"למרות זאת, איזי ג'ט הטיסה יותר נוסעים והתפוסה גדלה ברבעון השלישי כיוון שהמותג 'איזי ג'ט' ממשיך להיות חזק ברחבי אירופה. איזי ג'ט מנהלת בקרה קפדנית על ההוצאות ומשפרת את הביצועים התפעוליים כמו גם את הצעותיה ללקוחותיה. אנו מתרכזים בהזדמנויות בסביבה לא קלה.

"המודל העסקי של איזי ג'ט נותר חסון, עם עמדת מזומנים חזקה, מאזן יציב, ותוכנית גמישה בנוגע לצי המטוסים. צוות איזי ג'ט בטוח ביכולתו לנווט בתקופה שלפנינו ולהביא ליתרון  בטווח הארוך".  

 

 

Exit mobile version