Site icon IAS

איגוד הטייסים ALPA לטראמפ: השבתת הממשל מסכנת את התעופה

נמל התעופה קנדי בניו יורק. האמריקאים טסים פחות. צילום Depositphotos

איגוד הטייסים ALPA, שהוא איגוד הטייסים בגדול בעולם, המייצג 61 אלף טייסים – ובהם בעיקר כאלה העובדים עבור דלתא, יונייטד וג'טבלו – פנה במכתב לנשיא דונלד טראמפ, והתריע על הצורך לנקוט באמצעים הנדרשים כדי לסיים מיידית את השבתת הממשל האמריקני. לדבריהם, עובדים בארגונים ממשלתיים כמו בקרי טיסה, אנשי תחזוקה ומארשלים אוויריים עובדים כרגע ללא תמורה.  גרוע מכך, פיקוח מכאני, צפייה על רחפנים ומערכות תקשרורת חדשניות מאויימים כולם. מעבר לכך, ה-CNN דיווח שבנמל התעופה הבינלאומי ג'ון פ. קנדי JFK בניו יורק, הודיעו בשבוע שעבר מדי יום 170 בודקי בטחון על מחלה ונעדרו מהעבודה.

השבתת הממשל בארה"ב נמשכת כבר שבועיים, לאחר מחלוקת סביב דרישתו של טראמפ לממן בניית חומה בגבול עם מקסיקו

"אין להתעלם מהלחץ של עובדי ציבור אלה בבית. בשלב מסוים, העובדים הפדרליים המסורים האלה ייתקלו בנזקים כספיים אישיים שייקח להם הרבה זמן להתאושש מהם, אם בכלל ", כתב נשיא האיגוד קפטן ג'ו דפטה (Captain Joe DePete) וקרא לו לעשות מיידית את הצעדים הנדרשים כדי לסיים את שיתוק סוכנויות הממשל בתחום התעופה.

הקפטן דפטה כותב לנשיא כי לדוגמה, במינהל התעופה הפדרלית (FAA) יש פחות מפקחי בטיחות ממה שנדרש כדי להבטיח כי תשתית בקרת התנועה האווירית תפעל בשיא רמות הביצועים שלה. יש גם פעילויות פיקוח על חברות תעופה ויצרניות מטוסים שנעצר או שהפיקוח עליהן הופחת באופן משמעותי. "הפגיעה בבדיקות הבטיחות והבקרה הללו מעמידים את הנוסעים ואת צוותי התעופה בסיכון. למרות שעונת החגים 2018 עכשיו מאחורינו, מספר הרחפנים ומערכות המטוסים ללא טייס (UAS) גדלו באופן משמעותי בשבועות האחרונים. ההשבתה היא מכשול משמעותי במאמצי ה-FAA  להבטיח את המרחב האווירי מפני מפעילי מזל"טים אשר עלולים לפעול בצורה לא בטוחה" טען נשיא האיגוד.

הנשיא טראמפ דורש 5.6 מיליארד דולר למימון בניית החומה עם מקסיקו. צילום Depositphotos

עוד הוא מתריע מפני עיכוב של הפעלת מערכת המידע החדשה Data Comm, שעדיין לא הגיעה ליכולת הביצוע המלאה שלה ותאחר להיכנס לפעילות בשל ההשבתה. אם השבתת המימשל תימשך, בקרי הטיסה וטייסים שהוכשרו בעבר על המערכת, יאבדו את מיומנותם בשל היעדר שימוש וייתכן שתידרש הכשרה מחדש, מה שיוסיף עלויות ויעכב את ההתקדמות בשדרוג חשוב במערכת האווירית האמריקנית.

לבסוף, הן ב-FAA והן במינהל אבטחת התחבורה (TSA), בקרי האוויר, אנשי תחזוקת מערכות המרחב האווירי, וכוח העבודה של חברות התעופה, מתבקשים לעבוד זה שבועיים ללא תשלום. הם ממשיכים לעשות את חובתם ולספק שירותים בתחום הבטיחות, תוך התמודדות עם לחצים פיננסיים קשים יותר ויותר כדי לדאוג לאלה שתלויים במשכורתם.

"בהתבסס על ההשפעות על תעשיית התעופה, כולל חברות ALPA, אנו קוראים לך לנקוט את הצעדים הדרושים כדי להפסיק באופן מיידי את השבתת הסוכנויות הממשלתיות המשפיעה על הבטיחות, הביטחון והיעילות של מערכת המרחב האווירי הלאומי שלנו", חתם הקברניט את מכתבו לנשיא טרמפ.

Exit mobile version