Site icon IAS

אחר הצהריים והערב צפויים שיבושים בנתב"ג

ממשרד הביטחון נמסר היום, כי בשל פעילות שגרתית ומתוכננת מראש של משרד הביטחון, יתכנו היום (ג') בשעות אחר הצהרים והערב הגבלות תנועה לסירוגין בשטח האווירי של מדינת ישראל. הפעילות מתואמת עם כל הגורמים הרלוונטיים. כתוצאה מכך השתנו לוחות הזמנים של הנחיתות וההמראות ונוסעים יפגעו. היום צפוים לעבור בנתב"ג כ-80 אלף נוסעים.

יש לציין כי הפעילות הביטחונית הזו הייתה אמורה להתבצע אתמול אך ברגע האחרון בוטלה, אבל, בגלל ריווח הטיסות נפגעו נוסעים.

הודעת דובר רש"ת

דובר רשות שדות התעופה עופר לפלר מסר היום, כי "בשל הגבלות ביטחוניות ופעילות מוגברת במרחב האווירי של ישראל יתכנו שינויים בלוח הטיסות היוצאות והנכנסות בשעות אחר הצהרים והערב. הודעה הועברה לחברות התעופה. אנו קוראים לציבור הטסים לבדוק בחברות התעופה ובאתרי האינטרנט אם חל שינוי בטיסתם.

בקרה אווירית

כל שימוש במרחב האווירי מתנהל תחת בקרת חיל האוויר בתיאום עם בקרת רשות שדות התעופה (רש"ת), כשהריבון המחייב הוא חיל האוויר. כשמתקבלת החלטה ביטחונית לבצע פעילות מוגברת בשטח האוויר של ישראל, מרווחים בקרי התעופה של רש"ת, בהתאם לדרישות הביטחוניות, את המרחקים בין המטוסים האזרחיים, וכתוצאה מכך משתנים זמני הנחיתות וההמראות. העיכובים הנגרמים מכך פוגעים בנוסעים שטיסותיהם משתבשות.

אתמול היו שיבושים למרות שהפעילות הביטחונית בוטלה

אתמול הודיע משרד הביטחון על פעילות ביטחונית שתדרוש ההגבלות תנועה בשטח האווירי של מדינת ישראל. רשות שדות התעופה נענתה וריווחה את הזמנים בין הטיסות. מאוחר יותר ביטל משרד הביטחון את הנחייתו, אבל את הנעשה לא ניתן הי להשיב לאחור והריווח בין המטוסים נשאר על כנו. כתוצאה מכך הורגשו אתמול בנתב"ג עיכובים בטיסות היוצאות והיו עומסים של נוסעים, למרות שלא היה כל אירוע ביטחוני. לקראת הערב שב נתב"ג לשגרה והעומסים פחתו.

 

Exit mobile version