Site icon IAS

אושר פטור מאגרות לשלוש שנים בנמל התעופה רמון בתמנע

מטוס ארקיע שנחת לראשונה בנמל התעופה רמון במסגרת תרגיל רוח דרומית. צילום סיון פרג

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (א') פטורים מאגרות לטיסות בשדה התעופה רמון. הוועדה העבירה תיקון לתקנות רשות שדות התעופה אגרות, שבהם נקבעו תקנות לשדה התעופה ירושלים (עטרות) ובמקומם בא נמל התעופה רמון.

התקנות החדשות עברו בוועדה לצד אישור הארכת שעה לתקנות, שיאפשרו לפטור מהאגרות להיות בתוקף למשך שלוש שנים.

מטרת הפטור מהאגרות מיועדת לעודד חברות תעופה – לואו-קוסט, שכר ולגאסי – לבצע טיסות מחו"ל לרמון ולהגביר בכך את כניסת התיירים לדרום ולכל הארץ. נמל התעופה צפוי להיחנך ב-22 בינואר.

האגרות הפטורות

האגרות שלא יחויבו עם הפעלת נמל התעופה רמון הן אגרות נחיתה מחו"ל, אגרות נחיתה פנים-ארציות, שירותי נוסע נכנס, אגרות פיקוח אווירי ואגרות נוסע יוצא.

מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר-איל, אמרה בישיבה: "סיפור הרכבת בירושלים, לא יחזור על עצמו ברמון. נעשה הרצה קודם כל לטיסות פנים-ארציות ורק אח"כ לטיסות לחו"ל".

יש לציין, כי בטיסות הפנים-ארצי לאילת טסו בשנת 2018 כ-1.5 מיליון נוסעים ואילו בטיסות התיירים לנמל עובדה טסו כ-340 אלף נוסעים.

שדה התעופה בחיפה. המבנה הטופוגרפי לא יאפשר להביא מטוסים גדולים. צילום יח"צ

טרנר: נמל רמת דוד יוקם

טרנר התייחסה לשאלת מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ דב חנין, לגבי יוזמת ראש העיר חיפה, עינת קליש-רותם להאריך את מסלול נמל התעופה בחיפה, כדי שיתאפשרו משם טיסות לאירופה, ואמרה: "כל מומחי התעופה טוענים שהמבנה הטופוגרפי בחיפה לא יאפשר להביא מטוסים גדולים. ההר מגביל את הטיסה והרוחות מכיוון הים לא יאפשרו בכל פעם לנחות. שר התחבורה בדק כבר מזמן את הנושא, וזו הייתה המחשבה עוד לפני הקמת הנמל ברמת דוד, אך ראינו שזה לא אפשרי".

טרנר הוסיפה: "יש היום עליה אדירה בביקוש לטיסות מישראל ואנחנו צריכים להתכונן לכך. עוד רגע, את מה שאנחנו חווים בכביש יום יום, נחווה גם באוויר. נמל התעופה בן גוריון כבר לא מסוגל להכיל את הכל ולכן השקענו ברמת דוד".

יש לציין, כי ההחלטה להקים את נמל התעופה הבינלאומי המשני ברמת דוד נתמכת על ידי מנהל רשות התעופה האזרחית יואל פלדשו. בין נימוקיו להעדיף את רמת דוד על פני נבטים:

Exit mobile version