Site icon IAS

אושרו בקריאה טרומית התיקונים לחוק שירותי תעופה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה) (הוראות שונות), התשע"ו-2016  של חברי הכנסת אחמד טיבי ואוסאמה סעדי.

מוצע לקבוע תיקונים שונים לחוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה) (להלן – החוק). בין היתר, מוצע לקבוע כי מפעיל טיסה או מארגן ינפיק לנוסע כרטיס טיסה וימסור לו אותו בתוך 24 שעות מהמועד שהנוסע שילם את התמורה עבור הטיסה. כמו כן, מוצע לקבוע כי מפעיל טיסה או מארגן ימסור לנוסע שהונפק לו כרטיס לטיסה שמתקיימת לגביה עילה מזכה, מיד עם התקיימות העילה המזכה, מסמך המפרט את זכותו להטבות. בנוסף, מוצע לקבוע כי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן תפעיל את סמכויותיה לפי דין לשם אכיפת הוראות החוק. כן, מוצע לקבוע כי נוסע שמתקיימות לגביו נסיבות המקימות עילה מזכה לפי החוק ועילה לקבלת הטבות לפי דין זר לגבי אותה טיסה, יהיה רשאי לבחור לפי איזה דין יקבל את ההטבה.

בדברי ההסבר נקבע: עם קרות מאורע היוצר לנוסע עילה מזכה, רוב חברות התעופה אינן מעדכנות את הנוסע בדבר זכויותיו, דבר אשר עומד בסתירה מוחלטת לרוח החוק אשר באה להגן על זכויות הצרכן. כוונת המחוקק בחוק המקורי הייתה בהחלט לדאוג לכך שהנוסע יקבל את כל המידע הדרוש לשם בחינת זכויותיו. ברם, בהעדר שיתוף פעולה מצד חברות התעופה קיימת חשיבות לחייב אותן למסור בצורה אקטיבית לנוסע מידע אודות הזכויות העומדות בפניו.

ח"כ טיבי: החוק המקורי נועד לטפל בתופעה של ביטול טיסה מוביל להמתנה ממושכת בשדה התעופה, אובדן כספי ובעיקר עוגמת נפש ללא פיצוי הולם בשל שיבוש תוכניותיו. לאחרונה התברר כי נדרשים מספר תיקונים על מנת שהחוק ישיג את מטרותיו. מוצע לקבוע מנגנון אכיפה מחוץ לכותלי בית המשפט והוא יהיה הרבה יותר יעיל ואפקטיבי.

50 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכלכלה.

 

Exit mobile version