Site icon IAS

אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר: "קצב הצמיחה המשמעותי בכל המדדים"

חברת התעופה ישראייר ממשיכה להציג תוצאות כלכליות מרשימות וגידול בכל המדדים. אם למישהו היה ספק בשל רכישתה על ידי חברת אל על, כרגע נראה שאל על עשתה "עסקה טובה" במיוחד לאור העובדה שהיקף פעילותה בנתב"ג ירד מתחת ל-30%. קבוצת ישראייר המתמקדת במכירת מוצרים תיירותיים זה הדבר הנחוץ ביותר בשלב זה לחברת אל על.

מחזור המכירות של הקבוצה ברבעון השני גדל ב- 45% והסתכם ב-116 מיליון דולר לעומת 80 מליון דולר אשתקד. הרווח  התפעולי (לפני הכנסות/הוצאות אחרות) ברבעון השני גדל ב – 170% והסתכם ב2.7 מליון דולר לעומת 1 מליון דולר אשתקד. מתחילת השנה הרווח  התפעולי (לפני הכנסות/הוצאות אחרות) גדל במעל מליון דולר והסתכם ברווח של 0.7 מיליון.

תרומת ה-EBITDA (רווח לפני ריבית מסים פחת והפחתות) של הקבוצה גדלה ב- 54% ברבעון השני ועמדה על 5.1 מליון דולר לעומת 3.3 מליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון מהפעילות השוטפת של הקבוצה השתפר בכ- 1.3 מיליון דולר לעומת אשתקד.

הרווח הנקי עמד ברבעון על 1.1 מליון דולר, זהה לאשתקד (בתקופה המקבילה שנה שעברה זקפה הקבוצה 0.9 מיליון דולר רווח חד פעמי ממכירת דיזנהאוז תיירות יוצאת).

היקף הטסים בישראיר לפי דוחות נתב"ג גדל ברבעון השני ב- 62%  לכ-174 אלף נוסעים לעומת כ- 107 אלף נוסעים בתקופה המקבילה אשתקד.

ישראיר הטיסה בנוסף לכ-174 אלף הנוסעים במטוסיה עוד כ- 54 אלף נוסעים שרכשו מוצרי תיירות בטיסות שתופעלו בקוד הפעלה זר.

במהלך הרבעון השני דורגה ישראייר כחברת התעופה הישראלית השניה בגודלה לאחר אלעל.

אורי סירקיס מנכ"ל ישראייר,: "קצב הצמיחה המשמעותי של הקבוצה בכל המדדים התאפשר הודות לדבקות באסטרטגיית חבילות הנופש, הטיולים המאורגנים והתמיכה הבלתי רגילה של כל עובדי החברה להצלחת החברה ועמידה במשימותיה, וזאת על אף היחלשות הדולר, התייקרות הדלק הסילוני וגידול בהוצאות השכר והתפעול. "

יוני צברי סמנכ"ל הכספים, של ישראייר: "קבוצת ישראייר סיימה את הרבעון עם יתרות מזומנים של כ-9 מליון דולר, כ- 3 מליון דולר יותר מהתקופה המקבילה אשתקד, זאת לאור המשך התחזקות תזרים המזומנים מפעילות השוטפת של הקבוצה.

 הקבוצה הקטינה בחציון הראשון של שנת 2017 את יתרת חובותיה לבנקים בסכום כולל של כ- 10 מיליון ש"ח ולראשונה סך חובות הקבוצה לבנקים ירדו אל מתחת רף 100 מליון השקלים.

השיפור המשמעותי בתוצאות הקבוצה והמעבר לרווחיות בשנתיים האחרונות איפשרה לישראייר להכריז על חלוקת דיבידנד לבעלי המניות בסכום כולל של כ- 22 מליון דולר".

 

 

 

 

 

 

 

Exit mobile version