Site icon IAS

אוסישקין: החלטתי להקים ועדת בדיקה

מטוס הדרימליינר 787 הראשון של אל על בנחיתה במסלול 12-30 בנתב"ג. צילום סיון פרג

מטוס הדרימליינר 787 של אל על. משדרגת את צי המטוסים. צילום סיון פרג

מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, פרסם הודעה לאנשי אל על בעקבות אירועי טיסה 002 מניו יורק.

לדבריו, הסערה הציבורית וסערת הרגשות שפרצו בעקבות האירועים שהתרחשו בטיסה 002 מניו יורק לישראל ביום שישי האחרון, הביאו אותו לכתוב הדברים הבאים:

"נקלענו שלא בטובתנו, לשיח מקטב ולחילופי ההאשמות בין איש לרעהו, בין ציבור לציבור. זהו דבר הנוגד את עקרונותינו וערכינו כאזרחי המדינה וכמוביל הלאומי הנושא על זנב מטוסיו את דגל ישראל. אנו מצרים על כך.

אנו מקבלים בהבנה כל ביקורת גם כשהיא לא נעימה לנו. אנו עושים הכל כדי ללמוד מהביקורת, להשתפר ולהיות ראויים לאמון לקוחותינו. אל על היא כור ההיתוך של החברה הישראלית. בטיסותיה לוקחים חלק יחדיו כל אזרחי ישראל, בעלי דעות שונות, השקפות עולם שונות ואורח חיים שונה".

טיסות זרות אחרות בוטלו

מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין. אל על אינה מבחינה בהשתייכות לקוחותיה למגזר, מגדר, או לאום. צילום סיון פרג'

אוסישקין מוסיף כי לאורך כל שלבי טיסה 002 מניו יורק עסקו בכירי החברה במאמץ משותף למצוא פתרון שישלב בין הצורך להביא את כלל נוסעי הטיסה בבטחה ובמהירות האפשרית ארצה, ומנגד להימנע מטיסה שתנחת בשבת. "טיסות זרות אחרות שאמורות היו לטוס לישראל סמוך לטיסות אל על בוטלו עקב פגעי מזג האוויר. יכולנו לבטל את טיסות אל על, כפי שעשו חברות אחרות, אך בחרנו לעשות כל מאמץ כדי להוציא את טיסותינו לדרך, למען רווחתם וטובתם של נוסעינו וכדי להשיבם ארצה בהקדם האפשרי. שום שיקול אחר לא הנחה אותנו.

הליך קבלת ההחלטות באירוע היה מורכב. האירוע התנהל במציאות מתפתחת ודינמית שלא כולה הייתה בשליטת החברה (למשל, לאחר המראתו, הופנה המטוס לנתיב מערבי במקום מזרחי וגרר עיכוב נוסף במשך הטיסה). מטרתנו, כל העת, היתה אחת: למצוא את הפתרון המאזן בין רגשות שונים של קהלים שונים. אל על מחפשת את המאחד, את המחבר. כך נהגנו גם בקבלת ההחלטות בטיסה זו".

אוסישקין מספר כי מאז שבו נוסעי וצוות הטיסה לישראל נערמו על שולחנו, כמנכ"ל החברה, עשרות טענות ועדויות על שהתרחש בטיסה. חלק מהעדויות הדגישו את המהומה בטיסה, חלק אחר טען כי המידע שמסרו אנשי אל על לנוסעים היה שגוי. "אני מאמין באנשינו וביכולותיהם המקצועיות. יש לציין כי מעולם לא האשמנו מגזר זה או אחר באירועים שהתרחשו בטיסה. אל על אינה מבחינה בהשתייכות לקוחותיה למגזר, מגדר, או לאום כלשהו.

על מנת להפיק לקחים ובעיקר, להימנע מהישנות אירועים מסוג זה, החלטתי להקים ועדת בדיקה אשר תחקור את כלל האירועים שהתרחשו בטיסה 002 ואת כלל העדויות והטענות. הוועדה תגיש מסקנותיה והמלצותיה בהקדם ולאחר מכן אקבל החלטות בנושא", סיכם אוסישקין.

Exit mobile version