Site icon IAS

או'לירי: נכפיל את מספר הקווים והנוסעים לירדן בשנה הבאה

העיר העתיקה של עמאן, ירדן. . צילום Depositphotos

"בעיני תיירים אירופיים, ירדן וישראל מהוות יעד בטוח-יחסית ליעדים אחרים במזרח התיכון כמו טוניסיה ומצריים. בעיני האירופים אין מניעה בטחונית לביקור בירדן ובישראל", כך אמר בשבוע שעבר בעמאן מייקל או'לירי, מנכ"ל ריינאייר (Ryanair) חברת הלואו-קוסט הגדולה באירופה. לדבריו, ריינאייר מתכננת להכפיל את מספר הקווים והנוסעים שלה לירדן בשנה הבאה בעקבות הגידול המהיר מאז השיקה טיסות למדינה בשנה שעברה.

גם חברת טיסות הלואו-קוסט הבריטית איזי ג’ט, שאינה טסה לאילת, קיימה מנובמבר 2018 טיסות לעקבה, שציינו את חזרתה לירדן, מאז שהפסיקה את טיסותיה לבירה עמאן ב-2014. הטיסות פעלו מלונדון גטוויק בכל שבת והסתיימו ב-23 במרץ השנה.

ריינאייר החלה בטיסות לירדן בפברואר 2018 וכיום היא מפעילה 14 נתיבים לבירה עמאן ולשדה התעופה של עקבה בדרום, מול אילת, ותוסיף 4 טיסות חדשות בעונת החורף האירופית. כידוע, לצד טיסותיה לנתב"ג, ריינאייר מקיימת זה שנים טיסות לאילת, עד כה לנמל התעופה של אילת ומאפריל לנמל התעופה החדש רמון שבתמנע והיא החברה הזרה הדומיננטית בטיסות לאילת.

מנכ"ל חברת הלואו-קוסט, מייקל או'לירי. ירדן מובילה בגידול במזרח התיכון. צילום Depositphotos

לוח טיסות ריינאייר לחורף 2019 לירדן כולל, כאמור, ארבע טיסות חדשות: לעמאן – ממלטה, ממינגן שבגרמניה וסלוניקי שביוון ולעקבה – ממילאנו-ברגמו שבאיטליה. בסך הכל תפעיל החברה 18 טיסות שמחברות את ירדן ל-12 מדינות, שיספקו לממלכה ההאשמית יותר מחצי מיליון נוסעים בשנה בשני נמלי התעופה.

טיסות הלואו-קוסט הביאו לירדן לראשונה תיירים ממזרח אירופה

"אנחנו יכוליo להכפיל את מספר הטיסות ל-40 קווים המחברים בין ירדן לבין ערים אחרות בגרמניה, פולין, איטליה, יוון ואחרות", אמר המנכ"ל או'לירי וקרא לממשלה הירדנית לוותר על אשרת כניסה בגובה 56 דולר בשדה התעופה, במטרה לעזור ולהגדיל את מספר הנוסעים.

שר התיירות והעתיקות של ירדן, מג'ד מוחמד שוויקי (Majd Mohammad Shweikeh), אמר שירדן היתה עדה לשינוי חיובי עצום בתיירות הנכנסת ב-2018, שממשיך גם ב-2019.  לדבריו, תחילת טיסות הלואו-קוסט של ריינאייר השפיעה לטובה על הדינמיקה של הסקטור והביאה לעלייה במגזרים חדשים של תיירים – ממזרח אירופה בפרט – שמעולם לא הגיעו לירדן לפני כן.

ירדן, כמו ישראל, מסבסדת טיסות לחברות הלואו-קוסט כדי שימשיכו להביא אליהן תיירים.

או'לירי ציין שהחברה צפויה לסיים את השנה עם כמעט 150 מיליון נוסעים  – רובם המכריע בנתיבי האיחוד האירופי, אם כי החברה טסה גם לכמה מדינות שאינן האיחוד האירופי ובהן ישראל ומרוקו.

ירדן חיזרה אחרי ריינאייר, שהטיסה כ-300 אלף נוסעים בשנה הראשונה לפעילותה בה, ותרמה נתח חשוב בעליה של 13% בתקבולים מתיירות בירדן ב-2018 לשיא של 5.2 מיליארד דולר.

תיירים בטיול גמלים בוואדי רם בדרום ירדן. אחד הלהיטים. צילום Depositphotos

ההתאוששות בתיירות היוותה דחיפה כלכלית גדולה למדינה, שנאלצה לאמץ צעדי צנע שהוכתבו על ידי קרן המטבע הבינלאומית, מה שהצית מחאות קשות של התושבים בשנה שעברה. "ירדן היא יעד השמש החורפי הגדל במהירות הגדולה ביותר", אמר או'לירי במסיבת העיתונאים, "היא גדלה מהר יותר ממרוקו, מהאיים הקנריים, מדרום איטליה ומיוון. יש לה פוטנציאל עצום לתיירות נכנסת".

היעד הגדול ביותר של ריינאייר במזרח התיכון היא מרוקו

לפי נתוני ריינאייר, מרוקו היא השוק הגדול ביותר של ריינאייר במזרח התיכון, עם 2.5 מיליון נוסעים בשנה ואחריו ישראל, שמגיעה ל-1.3 מיליון נוסעים מנתב"ג לבדו.

בנמל התעופה בעמאן עברו, לפי הערכות, 8.2 מיליון נוסעים בשנת 2018 עליה של 4% לעומת 2017. נמל התעופה משרת 76 יעדים ישירים ומתוכננים ארבעה נתיבים חדשים השנה לערים במערב אירופה ובצפון אפריקה.

בתוך כך, כנס מלונאי גדול יתקיים בין ה-8-11 ביולי בצד הירדני של ים המלח, שם פועלים מלונות פאר ובהם הקמפינסקי אישטר, שבו יתקיים הכנס. את האירוע מפיקה חברת Hospitality Questex – חברת מדיה והפקת כנסי מלונאות בינלאומיים מהגדולות בעולם, שגם הפיקה את הכנס של משרד התיירות להשקעות בתל אביב בנובמבר שעבר .

הכנס והתערוכה  HOTEC Middle East  בירדן, יפגיש מנהלים בכירים של רשתות בתי מלון מובילות, חברות עיצוב פנים ואדריכלות מהמזרח התיכון עם ספקים מקומיים ובינלאומיים בתחום המלונאות.

Exit mobile version