Site icon IAS

אובמה אמר יס לויזת E2 לישראלים

יוזמה של הקונגרס האמריקני להכניס את ישראל לרשימת המדינות שאזרחיה זכאים לבקשת וקבלת ויזה E2 הסתיימה אמש לאחר שהנשיא אובמה אישר וחתם על החוק.

 

הזכאים לקבלת האשרה, הנקראת "ויזת משקיעים", הם אנשי עסקים וחברות שישקיעו סכום כסף משמעותי וייצרו מקומות עבודה חדשים. הוויזה ניתנת לתקופה של שנתיים ולאחר תום התקופה קיימת אפשרות להאריכה מחדש במידה ואיש העסקים או החברה עומדים בתנאים הנדרשים.

 
הויזה החדשה היא הרחבה משמעותית ל"אשרת סחר" (E1) המיועדת לעובדים בחברה ישראלית המעורבת בסחר בהיקף נרחב עם ארה"ב – או חברה אמריקאית המשתפת פעולה עם חברה ישראלית.
 
שתי האשרות ניתנות לתקופה של שנתיים, אך ויזת E2 מוגדרת כ"אשרת משקיע", המאפשרת לישראלי שפותח עסק בארה"ב או מוכיח שהשקיע בה כספים, לזכות באשרה לו ולבני משפחתו. כלומר, השקעה קטנה יחסית של כמה עשרות אלפי דולרים תספיק לקבלת האשרה, בניגוד למצב היום בו נדרשים לכך סכומי כסף גדולים הרבה יותר.
 
תהליך קבלת הויזה דומים לתנאים של ויזה מדרגה E-1 וצפוי לארוך עד כ- 4 שבועות. הויזה תהיה תקפה לשנתיים, כאשר אין מגבלה על כמות הפעמים שניתן לחדשה. כמו כן, יידרש מבקש האשרה להצהיר כי הוא מתחייב כי עם תום עסקיו במדינה הוא יעזוב אותה. בני משפחתו של מקבל הויזה לא יוכלו לעבוד בארה"ב.
 
אישור ההצעה עשוי לסלול את הדרך לאישורה של יוזמה חקיקתית משמעותית יותר, שתעניק לאזרחים ישראלים פטור מויזה בכניסה לארה"ב עד לתקופה של 90 יום, בדומה לאזרחי האיחוד האירופי. לגבי סכום ההשקעה הדרוש לשם קבלת האשרה חלוקות עדיין הדעות, כאשר לפי ההערכות, סכום ההשקעה המינימאלי שיאפשר את קבלת האשרה החלומית עומד על כ-50 אלף דולר. 

Exit mobile version