ITB Berlin, תערוכת הנסיעות המובילה בעולם, תפתח בשבוע הבא (4 ל-6 במרץ, 2025) וצפויה לארח יותר מ-100 אלף מבקרים מלמעלה מ-190 מדינות ובסה"כ 5,600 מציגים. הנתונים העדכניים ביותר של IPK International וההזמנות עבור תערוכת ITB Berlin מצביעים על כך שהביקוש לנסיעות נותר חזק. ITB Berlin מפרסמת את הממצאים האחרונים של World Travel Monitor® המוצגים על ידי IPK International לגבי מגמות בתחום נסיעות יוצאות בינלאומיות בשנת 2024.
התיירות הבינלאומית רשמה צמיחה חזקה בשנת 2024, והגיעה שוב לרמות של 2019. משנה לשנה, הנסיעות היוצאות עלו ב-13%, מה שמצביע על התאוששות מלאה של הענף. העלייה בנסיעות העסקים ושיעורי הצמיחה הגבוהים באסיה הם התפתחות מבורכת במיוחד. עליית עלויות הנסיעה אינן משפיעות על הרצון של אנשים לנסוע, כך שהביקוש לנסיעות יוצאות ישאר גבוה גם ב-2025.
הנסיעות היוצאות היו עדות להתאוששות יוצאת דופן, כאשר נוסעים מאסיה תרמו באופן משמעותי לעלייה. בעקבות תקופה ממושכת של עסקים חלשים בגלל מגפת הקורונה, מטיילים אסייתים בוחרים יותר ויותר ביעדים בינלאומיים. למרות שהרמות עדיין 15 אחוזים מתחת לשיא הקודם, העלייה החיובית של 33 אחוזים מעידה על חזרה מתמשכת לרמות הקודמות בשוק הנסיעות העולמי. הצמיחה נמשכת גם באזורים אחרים בעולם: הנסיעות היוצאות באירופה ובאמריקה הלטינית עלו ב-9 אחוזים, בהשוואה לנסיעות ב-2023. הנסיעות היוצאות מצפון אמריקה גדלו ב-7 אחוזים נוספים, בהשוואה לשנת 2019, הנסיעות יוצאות מאירופה ומצפון אמריקה כבר עלו מעבר לרמות שלפני מגפת הקורונה.
ספרד שומרת על המקום הראשון בדרוג יעדים מובילים, ואחריה ארה"ב, בעוד שהביקוש למדינות אירופה כולל גרמניה, צרפת ואיטליה גם הוא גבוה. מקסיקו, טורקיה, בריטניה ואוסטריה נמצאות גם הן בין היעדים הפופולריים ביותר. חגים ממשיכים להיות הסיבה העיקרית לנסיעה לחו"ל. בין סוגי החופשות השונים, חופשות 'בטן גב' וחופשות אורבניות מבוקשות במיוחד, עם שיעורי צמיחה גבוהים מהממוצע בשנת 2024. גם טיולים המציעים את האפשרות לגלות מספר יעדים בטיול אחד, נותרו פופולריים.
הנסיעות העסקיות ממשיכות להתרחב, כאשר תחום ה-MICE (פגישות, תמריצים, כנסים, תערוכות) בפרט, מציג צמיחה מעל הממוצע ומחזק משמעותית את שוק הנסיעות העסקיות בכללותו. שוק זה מהווה כעת כשני שליש מנסיעות העסקים, עם צמיחה גדולה מעל הממוצע. לעומת זאת, מגזר הנסיעות העסקיות המסורתי חווה צמיחה מתונה יותר, אשר ניתן לייחס אותה למודלים עסקיים חדשים והגברת הדיגיטליזציה. טרנד חשוב נוסף שנשאר פופולרי באופן עקבי הוא ה-"bleisure"– שילוב נסיעת עסקים עם פעילויות פנאי פרטיות שהתבסס היטב וממשיך להיות קטגוריה חשובה של נסיעות עסקים.
רוב המטיילים עדיין בוחרים בבתי מלון מסורתיים, המוערכים במיוחד על השירות ומגוון הרחב של אפשרויות. עם זאת, גם סוגי אירוח חלופיים המשווקים מסחרית, לרבות דירות נופש, הופכים פופולריים יותר ויותר. כמו כן, מספר האנשים שבוחרים להתארח אצל חברים או קרובי משפחה נשאר יציב.
היבט מעניין נוסף הוא מגמות הזמנת הנסיעות: רוב המטיילים (מעל 90 אחוזים) מזמינים את שהותם מראש. בעוד שההזמנות דרך סוכנויות נסיעות נשארות יציבות, הזמנות ישירות דרך ספקי לינה ותחבורה עולות. מגמה זו משקפת רצון לגמישות רבה יותר ולשליטה ישירה יותר על אפשרויות הנסיעה האישיות.
תחזית חיובית לשנת 2025 – המטיילים מתמקדים באיכות ובחוויות
הרצון של אנשים לנסוע לחו"ל נותר גבוה, וגם הרצון בנסיעות יוצאות בשנה הקרובה נראית גבוהה. יעדים רבים כבר חזרו לרמות של שנים קודמות, בעוד שאחרים מראים פוטנציאל לצמיחה נוספת.
לחוויות אישיות ולרמות שביעות רצון יש חלק גדול בבחירת יעד לחופשה. אירוח המרשים את המבקר בנוחות ובשירות זוכה לדירוג חיובי במיוחד. גם סביבה יפה וחוויה קולינרית נעימה תורמים משמעותית לאיכות הטיול. מטיילים רבים מעריכים גם נקודות עיקריות תרבותיות המשדרות אווירה מיוחדת כמו גם תמורה טובה לכסף. מגמות אלו מראות שהביקוש לחוויות טיול אותנטיות ואיכותיות ימשיך להיות חשוב בעתיד.
נוכחות חזקה של תאגיד קרניבל (Carnival Corporation) עם שמונה חברות
תאגיד קרניבל, הגדול בעולם עם למעלה מ-90 אוניות, יהיה בנוכחות מרשימה השנה בתערוכה, תחת הסלוגן "We Cruise the World", עם שמונה מותגי השייט שלו: AIDA Cruises, Carnival Cruise Line, Costa Cruises, Cunard, Holland America Line, P&O Cruises, Princess Cruises ו- Seabourn. המומחים של כל המותגים יספקו מידע על אוניות חדשות, מסלולים, חוויות נסיעה מותאמות אישית וחידושים שעוזרים לעצב את עתיד השייט.
אודות IPK International
IPK International היא אחת מחברות הייעוץ המובילות בעולם ומתמחה במחקר, שיווק ותכנון תיירותי. במשך למעלה מ-25 שנה, IPK ערכה את World Travel Monitor®, המייצג את הסקר המקיף ביותר בעולם על מגמות נסיעות יוצאות באירופה, אסיה, צפון אמריקה ואמריקה הלטינית. World Travel Monitor® מבוסס על מידע מיותר מ-60 מדינות ולוקח בחשבון למעלה מ-90% מהביקוש העולמי לנסיעות יוצאות.