תחום טיולי היוקרה במזרח התיכון מתפתח במהירות, ומתרחב מעבר לחוויות מפוארות כדי לשלב מורשת, חדשנות וקיימות. מומחי תיירות מכל העולם יאירו זרקור מרכזי על הנושא ביריד התיירות Arbian Travel Market (ATM) 2024, שיערך בתאריך 6-9 במאי 2024 במרכז הסחר העולמי של דובאי (DWTC).
מטיילים אניני טעם מוכנים לשלם תוספת עבור חוויות שאינן משפיעות לרעה על הקהילות או המערכות האקולוגיות שבהן הם נמצאים, על פי YouGov’s Global travel & tourism: נסיעות יוקרה לאחר מגיפת הקורונה. למעלה מ-61% מתושבי איחוד האמירויות אמרו שהם מוכנים לשלם תוספת עבור חוויות תיירות אחראיות, ידידותיות לסביבה וברי קיימא, מה שמוכיח שהצרכנים כבר לא רואים את פלח היוקרה מוגבל לפינוק.
דניאל קרטיס (Danielle Curtis), מנהלת יריד התיירות Arabian Travel Market, אמרה: "על ידי שילוב טיולי יוקרה אנו מעשירים את האירוע לעתיד הנסיעות והתיירות העולמית. תחום זה ישמש כעדשה שדרכה נוכל לראות לא רק חוויות אקסטרווגנטיות אלא גם בחירות אקולוגיות, שימור תרבותי וטכנולוגיות מתקדמות. ATM מגלם חזון שבו פינוק משתלב בהרמוניה עם אתיקה, ומציב סטנדרט חדש לתעשיית הנסיעות".
תחום תיירות היוקרה העולמי עמד על 1.28 טריליון דולר בשנת 2022, על פי נתונים מ-Grand View Research, וצפוי לרשום צמיחה שנתית של 7.7% במהלך השנים 2023-30 . מגמת עלייה זו באה לידי ביטוי במזרח התיכון, שם רוב המשיבים מאיחוד האמירויות (74%) ומערב הסעודית (69%) אמרו שהם מתכננים להוציא יותר על החופשות שלהם בהשוואה לשנים קודמות.
החדשנות פועלת גם כמניע מרכזי בתחום נסיעות היוקרה. טכנולוגיות כמו מציאות מדומה (VR) ומציאות רבודה (AR) מחוללות מהפכה באופן שבו מבקרים צופים בתצוגה מקדימה של יעדים, מלונות ופעילויות לפני ביצוע ההזמנה, בעוד שבינה מלאכותית (AI) וביג דאטה מאפשרים המלצות וחוויות מותאמות יותר ויותר עבור הנוסעים.
"המזרח התיכון שמר וחיזק את המוניטין שלו כמרכז עולמי לתיירות יוקרה ונסיעות במהלך 12 החודשים האחרונים", הוסיפה קרטיס. "היה מרגש לראות את הפלח הזה מתפתח ברחבי האזור, כאשר מנהיגים המשיכו להשקיע בפיתוח תשתיות תיירות יוקרתיות במטרה להניע גיוון כלכלי. ATM 2024 יספק סביבה שבה ניתן לבחון את המגמות הללו בפירוט רב יותר, ואני לא יכולה לחכות לשמוע אילו תובנות חשובות יש לנציגים להציע."