כמו מדינות אחרות שלהן אחוז גבוה של תיירים חוזרים, בתאילנד, שנהנית מאחוז גבוה של תיירות חוזרת, מחפשים דרך לגרום להם להתוודע אל מקומות נוספים במדינה. במקרה של תאילנד מדובר בכ-97% ממנה שטרם הגיעו לידיעת התיירים, כלומר, התיירות מתמקדת ב-3% מהמדינה בלבד.
כדי להציג את האסטרטגיה החדשה של משרד התיירות של תאילנד, כינס דב קלמן, המייצג בישראל את TAT, סוכנים המתמחים בתיירות אליה. לשולחן במסעדת מסה בתל אביב הסבו רונן קרסו מאיסתא, יוני וקסמן מאופיר טורס, צדוק משיח מהמרכז למטייל-תאילנד, דיאן מדינה-אהרונוביץ מחברת מילניום, שחר בן-מנחם מרימון טיולים, ניר הרפז מדרכים אחרות, אדם שמויס מפלייאיסט, קוסטה דיפ מויה נצרת ודורון חדד מתלמה נסיעות.
Rung Kanjanaviroj– המנהלת האזורית של TAT המוצבת ברומא, הגיעה לישראל ופרסה את תוכנית השיווק החדשה שיזם המשרד תחת הכותרת: Open to the New Shades – במטרה לבזר את התיירות למדינה ולפנות למגוון רחב יותר של קהלים.
קלמן הסביר כי תאילנד עוברת שינוי אסטרטגי מיעד של אתרים ואטרקציות, ליעד חווייתי. "הרצון הוא לספר סיפור אחר, אישי, להכיר לתיירים את הגיוון האנושי. רוצים לא רק למכור לתיירים – אלא גם להיענות לצרכים המשתנים של תאילנד ושל המטיילים."
הישראלים מהווים אמנם פלח שוק מזערי מהתיירות לתאילנד (173 אלף בשנת 2017 מתוך 35 מיליון), אולם הם משאירים שם סכומי כסף ניכרים – כמעט עשרת אלפים שקלים לשהות – כלומר, כבר לא רק תרמילאים דלפונים, וגם מגיעים ברוב עונות השנה. "היעד שלנו הוא להגיע ל-210 אלף תיירים ישראלים בשנת 2020", אמר קלמן. לדבריו, השהות הממוצעת של הישראלים היא 17 יום, 91% מהם תיירים עצמאיים (FIT) ו-67% תיירים חוזרים.
פלחי השוק שאליהם יפנה משרד התיירות התאילנדי בשנים הקרובות הם משפחות, זוגות בירח דבש והמגזר הערבי. קלמן ציין כי על אף שהמגזר הערבי מהווה 22% מאוכלוסיית ישראל, חלקו בסה"כ התיירים הישראלים לממלכה היה זעיר עד לפני 3 שנים. " ראינו עליה דרמטית בשנים האחרונות. להערכתנו מדובר בקרוב ל-10% מהתנועה הישראלית, בעיקר בקרב זוגות ירח דבש" .
לשתול אורז, לצייר ולהכיר צמחי מרפא
לפי המנהלת האזורית של משרד התיירות התאילנדי התוכנית חדשה מטרתה לתת ערך מוסף למטייל בתאילנד, חופשה איכותית וחווייתית שתושג דרך "התמקדות בגיוון, אנשים וסיפורים".
בין היתר כוללת התוכנית התמקדות בספורט ובהם מרתונים, טריטאטלון וטיולי אופניים בבנגקוק, אגוטייה, צ'אנג מאי וצ'אנג ראי, סוקהוטאי ופוקט, לגרום למטיילים לא רק לרבוץ בשמש, אלא לטייל בשוק, להתנסות בחיים האמיתיים, לפגוש ספקים מקומיים בצ'אנג מאי, לצד מוצרים חדשים למשפחות בפטאייה. לאפשר למשפחות פעילויות כמו שתילת אורז, קדרות, ציור וכן מוצר חדש: תיירות גסטרונומית, הכוללת לא רק ביקור במסעדות עם כוכבי מישלן אלא גם התוודעות למוצרי בריאות כמו צמחי מרפא "אוכל טוב ובריא. זו תרבות ודרך חיים", הסבירה Rung Kanjanaviroj, "להכיר גם את המטבח של המהגרים לתאילנד זה דורות, כמו הפורטוגזים, ללמוד איך מגדלים את המזון – מבחינתנו זה דבר שתייר יכול לגלות מעבר לאכילה במסעדה" וכן טיולים לחובבי אמנות אסייתית.
זאת לצד מוצרים נוספים כמו פארק מים נושאי, רכיבה על פילים, הפלגה בקאנו וגילוי ערים נוספות לתיירות.
אורח נוסף היה J?r?mie Descelles , מנהל השיווק של חברת הנסיעות EXO, שיוצקת את התוכנית החדשה של משרד התיירות התאילנדי לתוך טיולים מעשיים.
הסוכנים האורחים סיפרו ל-IAS כי תאילנד היא אחד היעדים הלוהטים לטיולי תמריץ (אינסנטיב), שהם גם הטיולים המשתלמים במיוחד לסוכנים וכי מחירי הטיסות החדשות של ארקיע לתאילנד כבר טיפסו לגבהים.
סרטון על אסטרטגיית השיווק החדשה: