Site icon IAS

2014 – השנה שהייתה

שנת 2014 לא הייתה שנה קלה לתעשיית התעופה העולמית, היעלמותו של מטוס מלזיה איירליינס MH370 בדרכו מקואלה לומפור לבייג'ינג , שבמטוס 239 נוסעים והמקרה הנוסף של אותה חברת תעופה, מלזיה איירליינס, בטיסה MH17 שיורטה בשמי אוקראינה וגרמה למותם של 298 נוסעים ואנשי צוות.
 
עברו רק מספר חודשים ושוב מקרה טרגי והפעם של חברת התעופה אייר אסיה בה מצאו את מותם 161 נוסעים ואנשי צוות כנראה בעקבות מזג אוויר סוער ששרר באזור.
שלושת המקרים המצערים ישאירו חותם בהיסטוריה של שוק התעופה העולמי ובמיוחד בקרב משפחות הנספים.
 
שוק התעופה העולמי נאלץ השנה גם להתמודד עם טרגדיה נוספת, אנושית, התפרצות נגיף האבולה שגרם לנמלי התעופה ברחבי העולם "כאב ראש" לא קטן ולכ-6000 מקרי מוות. צוותים הוצבו בנמלי התעופה לבדוק "חשודים פוטנציאלים", נוסעים שהגיעו מארצות המוצא של המגיפה עם תסמינים שיכולים להעיד על הדבקות במחלה. אפילו ישראל נערכה בנתב"ג במטרה להקטין למינימום את אפשרות הגעתם של נוסעים העלולים להפיץ את הנגיף הקטלני למרות הסיכויים הסטטיסטים הזניחים. לאחרונה עובד בריאות סקוטי ששב בטיסת בריטיש איירווייס מסיירה לאון אובחן כחולה בנגיף הקשה.
 
חברת התעופה בריסל איירליינס פרסמה ידיעה בחודש אוגוסט בה הודיעה כי הטיסות ליבשת אפריקה ממשיכות לפעול כסדרן למרות התפשטות מגפת האבולה בטענה שהסיכוי להדבקות הם נמוכים ואף זניחים ,דרוש מגע ישיר. עד לרגע זה אף אחד לא נדבק במחלה במהלך טיסת בריסל איירליינס. ההודעה זכתה לאהדה רבה בקרב ממשלות אפריקה ובאומות המאוחדות. 

מהבעיות הכלל עולמיות נעבור לבעיות מבית שהיו לא פחות דרמטיות. מבצע "צוק איתן" ניפץ את התקווה לשנה מוצלחת מאוד. בכירים בתעשיית התיירות בישראל מציינים ששנת 2014 הייתה יכולה להירשם כאחת הטובות בשוק התעופה והתיירות בישראל והגדילה את האתגרים העתידיים לשנת 2015.
 
צוותי נתב"ג והנוסעים נאלצו השנה להתמודד עם מטווח טילים, למזלנו לא מוצלח, של אנשי חמאס שמטרתם העיקרית הייתה לשבש את מהלך חיינו ולמנוע מחברות תעופה זרות לנחות בישראל. את מטרתם הזדונית הם הצליחו ליישם באופן חלקי כאשר כמעט כל חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס לישראל, למעט בריטיש איירווייס שגילתה אומץ ושיקול דעת חיובי. ענף התיירות מייחל שהדולר ימשיך לגלות יציבות ולא ישבש את המחירים בשנת 2015.
 
נושא השמיים הפתוחים יושם בשטח והצליח להגדיל את תנופת טיסות הלאו קוסט לצד הפחתת מחירי הטיסות וחבילות הנופש. UP –חברת הלאו קוסט  של אל על ממשיכה לטוס לחמשת היעדים ועדיין קשה להעריך אם תגדיל את יעדיה. איזי ג'ט תתחיל את טיסותיה בקרוב לפריז וכל היעדים לאירופה נפרצו עבור חברות הלאו קוסט.
 
בתיירות הנכנסת  מגדירים את המצב "קטסטרופלי" שנה שהתחילה בחיוב הסתיימה בבכי רע ומשבר שבשלב זה לא ניתן לראות אור בקצה המנהרה. שוק התיירות הרוסי שהביא עדנה לענף התיירות הנכנסת בשנים האחרונות נמצא גם הוא במשבר כלכלי עמוק והכל יחד לא מנבא עתיד וורוד. למרות המצב חברת התעופה אירופלוט הצליחה להגיע ל-31 טיסות שבועיות ממוסקבה, סנט. פסרסבורג ורוסטוב.
 
צוות IAS מאחל לענף התיירות ולכל בית ישראל שנה אזרחית טובה ושלווה…
 

Exit mobile version