19שנה לאחר הקמתה פרסמה פתאל החזקות טיוטת תשקיף להנפקת מניות ואג"ח בבורסה. החברה המפעילה כ- 32,000 חדרים ב-167 בתי מלון בישראל ואירופה סיימה את תשעת החודשים של 2017 עם עלייה בהכנסות לכ-1.8 מיליארד שקלים ועם גידול ברווח הנקי לכ-153 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה הוא כ-2 מיליארד שקל. איגרות החוב שיוצעו על ידי הקבוצה מדורגות בדירוג A1 באופק יציב על ידי מדרוג.
התשקיף, הרוד שואו והתמורה
רשת מלונות פתאל, בבעלות משפחת פתאל (81.5%) וקבוצת מגדל (18.5%), פרסמה היום טיוטת תשקיף לקראת הנפקה ראשונה של עד 10% ממניותיה ואיגרות חוב בבורסה בישראל. הרשת שהוקמה על ידי דוד פתאל במרץ 1999 מתמחה באמצעות תאגידים המוחזקים על ידה, בהחזקה, תפעול, שכירות וניהול מלונות בישראל ואירופה וגם ברכישה והקמה של מלונות חדשים. הרשת מונה כיום כ- 32,000 חדרים ב- 167 בתי מלון ב- 17 מדינות.
היום מתחיל הרוד שואו (Road show) לקראת ההנפקה, שהוא הליך שיווקי, שבו תציג החברה את כוונות גיוס ההון שלה בפני משקיעים. התהליך מאורגן על ידי החתמים לידר שוקי הון, אוריון, פועלים אי.בי.אי וברק קפיטל.
על פי טיוטת התשקיף, תמורת ההנפקה תשמש את החברה במימון פעילותה השוטפת ופעילות הפיתוח של החברה. סך של כ- 50 מיליון שקל ישמש לפירעון של 50% מיתרת הלוואת בעלים, אשר הועמדו לחברה על ידי בעלי מניותיה. את הפצת המניות יובילו לידר שוקי הון, אוריון, פועלים אי.בי.אי וברק קפיטל.
איתנות פיננסית
פתאל מציגה איתנות פיננסית, הונה העצמי של הקבוצה הסתכם ב- 30 לספטמבר 2017 בכ-2 מיליארד שקל והוא מהווה כ-36% מסך מאזן החברה. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת בתשעת החודשים הראשונים של 2017 הסתכם בכ-217 מיליון שקל ורכושה הקבוע של החברה, נטו הסתכם באותה התקופה בכ-3.8 מיליארד שקל.
רשת מלונות פתאל סיימה את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2017 עם עלייה של כ-30% בהיקף הכנסות לסך של כ-1.8 מיליארד שקלים, בהשוואה ל-1.37 מיליארד שקלים בתקופה המקבילה ב-2016. את שנת 2016 כולה סיימה החברה עם הכנסות של כ-1.85 מיליארד שקלים.
הרווח הנקי של החברה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2017 עלה בכ-19% לכ-153 מיליון שקל, לעומת כ- 128 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2016. החברה סיימה את שנת 2016 עם רווח נקי של כ-139 מיליון שקל.
ה-EBITDA בתשעה החודשים של שנת 2017 עלתה בכ-18% לכ-368 מיליון שקל, לעומת כ-310 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2016. את שנת 2016 סיימה החברה עם EBITDA של כ-411 מיליון שקל.
הרשת בישראל
רשת פתאל שהינה הגדולה בישראל ומנוהלת על ידי אביה מזרחי מגן, מונה 39 בתי מלון, מתוכם 21 בבעלות מלאה או חלקית, 11 בשכירות ו-7 בניהול. מותגי הרשת הינם לאונרדו LEONARDO, U, הרודס, NYX ורוטשילד 22.
הרשת באירופה
באירופה מנוהלת הרשת על ידי דני רוג'ר והיא כוללת 128 בתי מלון, מתוכם 48 בבעלות מלאה או חלקית, 76 בשכירות ו- 4 בניהול. המלונות ממוקמים בארצות: גרמניה, בריטניה (לרבות אנגליה, סקוטלנד, ווילס וצפון אירלנד), ישראל, ספרד, בלגיה, אירלנד, איטליה, קפריסין, צ'כיה, הולנד, שוויץ, פולין הונגריה ואוסטריה. ריכוז המלונות הגדול ביותר של הרשת נמצא בגרמניה, בה מחזיקה הרשת 59 בתי מלון, ובריטניה נחשבת החברה לשנייה בגודלה ומחזיקה בה 43 בתי מלון.
"ציון דרך לחברה"
שחר עקה, סמנכ"ל הכספים של פתאל החזקות, מסר " הנפקת המניות בבורסה לניירות ערך, הינה אחת מהנפקות האקווטי הגדולות בשנים האחרונות והינה ציון דרך לחברה שהוקמה לפני 19 שנים על ידי דוד פתאל וכיום הינה קבוצת המלונות הגדולה בישראל, בעוד מרבית פעילותה בחו"ל. בכוונתנו להמשיך ולפתח את פעילות החברה ולהמשיך במגמת הצמיחה וההתרחבות".
התיירות בישראל ובאירופה
פתאל המסתמכת על תיירות פנים וחוץ פרסמה במסגרת התשקיף נתונים על מצב התיירות בישראל ובאירופה. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה במשך 9 החודשים הראשונים של שנת 2017 חלה עלייה של כ-7% במספר לינות תיירים במלונות בישראל, לעומת התקופה המקבילה בשנת 2016, המוסברת ברגיעה היחסית של במצב הבטחוני.
הפדיון של מלונות התיירות בשנת 2016 בישראל הסתכם בכ-10.1 מיליארד שקלים, נתון המשקף עלייה של כ-2% לעומת פדיון של 9.9 מיליארד שקלים בשנת 2015, עלייה הנובעת בעיקר מגידול בהכנסות מתיירות הפנים ומצביעה על ההכנסות הגבוהות ביותר ב-5 שנים האחרונות. מנתונים של הלשכה מובן, כי על אף ששיעורי התפוסה ירדו במקצת החל משנת 2010 הפדיון הממוצע ללינה מציג מגמת עלייה.
על פי נתוני ארגון התיירות הבינלאומי של האו"ם, כמות התיירים בעולם בשנת 2016 הגיע לכ- 1.235 מיליארד. כ-50% מתיירות החוץ העולמית מרוכזת באירופה. בשנת 2016 ביקרו באירופה 616 מיליון תיירים, לעומת 603 מיליון תיירים בשנת 2015. במחצית הראשונה של 2017 נרשמה עלייה של כ- 7.7% בכמות התיירים ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2016.
ההכנסות מתיירות בינלאומית לאירופה עלו בשנת 2016 בשיעור של כ-3% והגיעו לסך של כ-340 מיליארד יורו. ועדת התיירות של איחוד האירופי סיכמה את המחצית הראשונה של שנת 2017 באופן המעיד על צמיחה מואצת בענף התיירות באירופה, ואף שהנתונים אינם משקפים את השנה כולה, נראה, כי הועדה כאמור תומכת בתחזיות לפיהן שנת 2017 תוכתר כשנה השמינית ברציפות של צמיחה בענף.