תערוכת התיירות השנתית והבינלאומית IMTM 2024 – International Mediterranean Tourism Market, תיערך בישראל בפעם ה-30. בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל' תיירות הפנים היוצאת כמעט והופסקה לחלוטין, וקיומה של תערוכת IMTM היא חלק משיקום ענף התיירות הזקוק יותר מתמיד להתנעה ולצמיחה. למרות המלחמה, גם השנה קיים ביקוש רב מצד מדינות העולם להשתתף בתערוכת התיירות IMTM המעוניינות למשוך את התייר הישראלי, וצפויות להשתתף למספר רב של מדינות ביניהן סרי-לנקה, גאנה, רומניה ואזרבייג'ן.
לצד זאת, אחרי ששנה שעברה טורקיה השתתפה לראשונה בתערוכה מזה 4 שנים במטרה לעודד ישראלים לבקר במדינה והציגה בביתן גדול ומשמעותי שהתפרש על פני 150 מטרים, הודיעה השנה שלא תיקח חלק בתערוכה.
תערוכת IMTM מיועדת לכל העוסקים בענפי התיירות השונים – תיירות פנים, תיירות נכנסת וכן מדינות וגורמי תיירות מחו"ל. כמדי שנה צפויה להיות התערוכה לחגיגה צבעונית ושמחה בה יחשפו יעדים נחשקים, יוצגו ביתנים מקומיים ובינלאומיים מרשימים.
התערוכה כוללת מפגשים וחיבורים בין אישיים, הרצאות וכנסים מקצועיים. בנוסף ישנה תכנית לסוכנים מוזמנים במסגרתה מגיעים מאות מקבלי החלטות מרחבי העולם המשווקים את ישראל כיעד תיירותי. המדינות המציגות בתערוכה ייוצגו על-ידי משרדי תיירות לאומיים ואזוריים, מרכזי כנסים, מלונות, אתרי נופש, חברות ספנות, חברות להשכרת רכב, חברות תעופה ממגוון מדינות, סוכנים, משרדי נסיעות, חברות ניהול יעדי תיירות, איגודי מסחר, ספקי שירותים ואטרקציות מסוגים שונים בתחום התיירות מרחבי העולם.
התערוכה, הנערכת על ידי חברת "ארטרא" בע"מ וחברת Israel Travel News, בשיתוף משרד התיירות, תתקיים בין התאריכים 3-4 לאפריל ב-EXPO תל אביב. ניתן להירשם ללא עלות בהרשמה מהירה ופשוטה דרך אתר האינטרנט הרשמי של IMTM 2024.
אייל שמואלי, מו"ל I.T.N ומיזמי תערוכת IMTM: "למרות המלחמה, אנחנו רואים עוד ועוד מדינות שחוזרות לתערוכה, אשר צפויות להציג עם מאות ביתנים. מדינות העולם רואות בישראל במשך שנים כמטרה אסטרטגית ברמה התיירותית והעסקית, וכן במסגרת התערוכה, מלבד חשיפה של התייר הישראלי לתיירות העולמית, מתקיימות גם עסקאות בין העסקים המקומיים לחו"ל. ענף התיירות בישראל נמצא בימים לא פשוטים, והשנה התערוכה נולדה מתוך הנכונות להצמיח את הענף – כמו שהיינו נקודת היציאה אחרי הקורונה, גם עכשיו נהווה נקודת היציאה אחרי המלחמה."