Site icon IAS

תערוכת התיירות IMTM נפתחה ומציינת 30 שנות פעילות

IMTM 2024: גזירת הסרט באירוע הפתיחה. צילום בוריס טמניק

תערוכת התיירות הבינלאומית השנתית- 2024 IMTM – International Mediterranean Tourism Market, נפתחה היום (3.4) בפעם ה-30 בביתן 2 ב-EXPO תל אביב. בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל' תיירות הפנים היוצאת כמעט והופסקה לחלוטין, וקיומה של תערוכת IMTM היא חלק משיקום ענף התיירות הזקוק יותר מתמיד להתנעה ולצמיחה. למרות המלחמה, בתערוכה לוקחות חלק מגוון מדינות במטרה למשוך את התייר הישראלי. השנה הגיעו לתערוכה עשרות מציגים, כ-80 ביתנים וכ-15 מדינות. בין המשלחות שהשתתפו השנה בתערוכה: קפריסין, אזרבייג'ן, רומניה, סרי לנקה, טאיוואן, וייטנאם, צרפת, אל סלבדור, צ'כיה ,יוון, פנמה, אתיופיה ועוד.

שר התיירות, חיים כץ: "מי שמוחה, מוחה בצדק – יש בעיה וצריך לפתור אותה. המטרה שלי היא להפריח את התיירות שהיא משמעותית לכלכלה הישראלית.  פעלנו ואנחנו עדיין פועלים מול ועדת הכלכלה בכנסת ומשרד משרד התיירות בראשותי, פועל בכל דרך אפשרית על מנת לשמר את הקיים ולאפשר התאוששות מהירה ביום שאחרי האוצר, על מנת להבטיח כי עובדי התעשייה החיוניים לא יפגעו בשל המצב המיוחד שעוברת המדינה כולה. במסגרת זו, אנו מנסים למצוא פתרון לבעיה האמיתית של מורי הדרך. אנו ממשיכים להשקיע משאבים רבים בשדרוג האתרים התיירותיים ברחבי המדינה ושיפור חווית התייר. מספר התיירים שנכנסים מדי יום לישראל גדל בהדרגה. ב- 8 באוקטובר הגיעו לארץ כ-26 תיירים ואילו אתמול כבר הגענו ללמעלה מ-4,000 תיירים. בזמן הקורונה תיירות הפנים הוכיחה את עצמה ושמרה על עסקי התיירות המקומיים, גם כעת, זה הזמן של הישראלים לבחור להתאוורר בארץ, ליהנות מההיצע התיירותי העשיר ולחזק את הכלכלה הישראלית. אנחנו עוברים תקופה מאתגרת אבל ידענו משברים בעבר, יצאנו מהם מחוזקים ואני בטוח כי נשבור ביחד שיאים".

IMTM 2024: שר התיירות חיים כץ. צילום עוזי בכר

אייל שמואלי, מיזמי תערוכת התיירות הבינלאומית IMTM 2023: "למרות המלחמה והימים המאתגרים שמדינת ישראל חווה, אנחנו גאים לפתוח את תערוכת התיירות הבינלאומית IMTM 2024 זו השנה ה-30. השנה, היה לנו חשוב במיוחד לקיים את התערוכה כסדרה במטרה לתמוך בתיירות הישראלית, שכן אנחנו רואים בה אבן דרך משמעותית שיכולה לסייע לעסקים קטנים וגדולים כאחד. לצד התיירות המקומית, הגיעו מגוון מדינות לתמוך בישראל ואנו מאוד שמחים לארח אותן בתערוכה".

ליאור גלפנד, נשיא לשכת התיירות הנכנסת ומיזמי תערוכת התיירות IMTM: "אני קורא לכם מעל במה זו- שכנעו את ממשלת ישראל והאוצר בראשם כי הבאת התיירים למדינה הינה משימה לאומית. חשיבותה לא רק בשיקום הענף והחייאת התשתיות, אלא ביכולתה של ישראל לשקם את תדמיתה ומעמדה הבינלאומיים. אנו רואים בימים אלו את חזרתן של חברות התעופה הזרות והגידול בקיבולות ההטסה לישראל, זה בדיוק הזמן שלכם כקברניטי תעשיית התיירות להיערך היום ולא לחכות ל"יום שאחרי". מדינת ישראל צריכה בראש ובראשונה לשמר את מחוללי התנועה ולהפסיק לאלתר את הפקרת הענף מצד האוצר. כל עובד יצרני של מארגן תיירות נכנסת, מכניס למדינה במט"ח כמיליון דולר בשנה, המשמעות של קריסת 150 חברות לארגון ופיטורי 1,000 העובדים שנותרו בחברות אלו, מתוך 2,500 שהיו מועסקים ערב פרוץ מלחמת ה-07 באוקטובר, תהיה בכי לדורות ששום שר תיירות לא ירצה שיירשם בתקופת כהונתו".

מימין: אייל שמואלי וליאור גלפנד. צילום עוזי בכר

IMTM הוא האירוע השנתי והוותיק של ענף התיירות בישראל ונערך על ידי חברת "ארטרא" בע"מ וחברת Israel Travel News, בשיתוף משרד התיירות ומתקיים בחסות התאחדות המלונות בישראל, לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, העמותה לתיירות ת"א-יפו, חברת אל-על, ערוץ הטיולים והתאחדות סוכני הנסיעות בישראל.

IMTM מיועד לכל העוסקים בענפי התיירות השונים – תיירות פנים, תיירות נכנסת וכן מדינות וגורמי תיירות מחו"ל. בתערוכה משתתפים דרך קבע מגוון רחב של מציגים ישראלים: עמותת תיירות מכל רחבי הארץ, חברות תעופה, מלונות, חברות להשכרת רכב, חברות ספנות, ספקי שירותים ואטרקציות מסוגים שונים בתחום התיירות. התערוכה כוללת מפגשים וכנסים מקצועיים נלווים ותכנית לסוכנים מוזמנים, במסגרתה מגיעים ליריד מאות מקבלי החלטות מרחבי העולם המשווקים את ישראל כיעד תיירותי.

Exit mobile version