Site icon IAS

תערוכת התיירות הגדולה בעולם ITB נכנעה לווירוס הקורונה ובוטלה

מלזיה סיפקה בשנה שעברה את מופע הפתיחה. השנה בוטלה התערוכה. צילום ITB

מארגני תערוכת התיירות של ITB ברלין נאלצו לבטל את האירוע השנתי, בשעה שהעולם ממשיך להילחם בהתפרצות נגיף הקורונה. כ-150,000 מבקרים בינלאומיים – כולל מישראל – היו צפויים להשתתף בתערוכה שהיתה אמורה להתחיל ביום רביעי, ה-4 במרץ.

ITB ברלין נחשבת לאחת התערוכת הבולטות בשוק התיירות האירופי, וחסרונה יורגש מאוד בכל הענף.

וולף-דיטר וולף, יו"ר מועצת המפקחים של התערוכה בברלין, הסביר: "ב-54 שנות קיומה של התערוכה, מעולם לא חווינו מצב דומה. ברצוננו להודות לכל המציגים והשותפים ברחבי העולם שתמכו ב-ITB ברלין בימים ובשבועות האחרונים, ומצפים להמשיך בשיתוף הפעולה והאמון עם שותפינו בשוק."

על פי הערכות, גורמים רשמיים פדרליים בגרמניה היו נגד קיום התערוכה בשל הסיכון הגבוה להדבקה של מבקרים ומציגים. כרגע יש בגרמניה כבר 60 חולים, כאשר הגורמים הרשמיים מעוניינים להימנע מזיהום נוסף.

הביתן הישראלי ביריד התיירות בברלין ב-2018. צילום יעל בידרמן

בחברה המארגנת, Messe Berlin, ציינו מזה שבועות כי ההחלטה לערוך או לבטל אירועים גדולים יכולה להתקבל רק על סמך המלצת או הוראת הרשויות הרלוונטיות. רק הרשויות הללו מחזיקות בכל המידע והמומחיות הדרושות כדי להסיק את המסקנות הנכונות, אמרו.

כריסטיאן גוקה, מנכ"ל החברה המארגנת, הוסיף: "עם יותר מ-10,000 מציגים מיותר מ-180 מדינות, ITB  ברלין היא בעלת חשיבות יוצאת דופן לתעשיית התיירות העולמית. אנו לוקחים את האחריות לבריאותם ובטיחותם של האורחים, המציגים והעובדים שלנו ברצינות רבה. בלב כבד אנו עדים לביטול ה-ITB  ברלין 2020, שהפך כעת נחוץ."

לפני כן בוטל פורום השקעות במלונאות, שגם בו משתתפת ישראל מדי שנה, ואשר אמור היה להתקיים במקביל לתערוכה בשבוע הבא בברלין.

יריד התיירות בברלין. בוטל לראשונה זה 54 שנה. צילום ITB

היריד לא יכול היה לספק את דרישות הבטיחות הנוקשות  

בהודעה רשמית שיצאה הערב למציגים ולתקשורת נאמר כי "לצערנו עלינו ליידע אותך כי ITB ברלין 2020 לא תתקיים. בשל התפשטותו המהירה של נגיף הקורונה החדש (COVID-19), משרד הבריאות הפדרלי ומשרד הכלכלה הפדרלי של גרמניה הצהירו כי הם עומדים על ש-ITB ברלין תבוטל. רשות הבריאות האחראית של מחוז שרלוטנבורג-וילמרסדורף בברלין הטילה מגבלות הדוקות משמעותית על קיום האירוע עם השפעות מיידיות. בין דרישותיה קבעה הרשות כי כל משתתף יצטרך להוכיח ל-Messe Berlin כי הם לא היו מאזור סיכון ייעודי או שלא היו בקשר עם אדם או אנשים מאזור סיכון. מסה ברלין לא יכול לספק את הדרישות הללו".

עוד נמסר כי "צוות ITB ברלין מצר עמוקות על הנסיבות. המארגנים מבינים שלמשתתפי התערוכה יש שאלות לגבי השלכות אפשריות. בשל מועד הביטול. צוות ITB ברלין מודה לכל המבקרים, המציגים והשותפים ברחבי העולם שהיו עם ITB ברלין בימים ובשבועות האחרונים".

הביטול מהווה מכה קשה למציגים, למבקרים ולכל מי שרכשו כרטיסי טיסה, חדרי מלון, הקימו ביתנים, השקיעו בחומר פרסומי ועוד ועוד, ועתה אין לדעת איך יקבלו פיצוי על כך.

Exit mobile version