Site icon IAS

תנועת התיירים בעולם במומנטום חיובי

ארגון יאט"א פרסם את תוצאות תנועת הנוסעים העולמית לחודש אוגוסט 2015 המצביעות על המשך צמיחה חזקה בביקושים לטיסות מקומיות ובינלאומיות. סך ההכנסות נוסע/ ק"מ (RPKs) גדלו ב- 7.1% , הקיבולת ( מושב זמין / ק"מ – ASKs) גדלה ב- 5.9% וגורם העומס עלה ב-0.9 נקודות לרמת שיא של 84.7%.

טוני טיילר, מנכ"ל יאט"א אמר בתגובה לתוצאות כי השיא שנרשם בגורם העומס הוא אינדיקטור של התייעלות בקרב חברות התעופה, עלייה של 17 נקודות האחוז בעשור האחרון.

תנועת הנוסעים הבינלאומית בחודש אוגוסט 2015 רשמה עלייה של 7.1% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הקיבולת טיפסה בשיעור של 5.8% וגורם העומס הגיע לרמה של 85.2%.

אסיה פסיפיק

למרות שאסיה חוותה ירידה  בפעילות הכלכלית, ובמיוחד בסין, תנועת הנוסעים המשיכה לצמוח בשיעור של 7.7% בהשוואה לאוגוסט 2014 . הקיבולת טיפסה בשיעור של 5.8% וגורם העומס  הגיע לרמה של 82.5%.

אירופה

תנועת הנוסעים גדלה ב-5.7% בעקבות ההתאוששות הכלכלית בגוש היורו. הקיבולת גדלה ב-4.1% וגורם העומס הגיע לרמה הגבוהה ביותר של 88.3%,בהשוואה לאזורים אחרים בעולם.

צפון אמריקה

תנועת הנוסעים עלתה בשיעור של 4.5%, הקיבולת בשיעור של 3.7% וגורם העומס הגיע לרמה של 87.2% כל זאת הודות לביצועים כלכליים טובים.

מזרח תיכון

תנועת הנוסעים באוגוסט זינקה בשיעור של 13.7% בהשוואה לאוגוסט 2014 למרות שהפעילות הכלכלית בהאטה במדינות כמו ערב הסעודית ואיחוד האמירויות. גורם העומס הגיע לרמה של 83.7%.

אמריקה הלטינית

תנועת הנוסעים גדלה בשיעור של 6.7% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, הקיבולת גדלה ב-7.1% וגורם העומס רשם ירידה של 0.3 נקודות האחוז לרמה של 82%. האזור היחיד בעולם שחווה ירידה בגורם העומס.

אפריקה

תנועת הנוסעים עלתה בשיעור של 3.6%, הצמיחה הנמוכה בעולם אך עלייה רצופה בחודשיים האחרונים. המצב הכלכלי הבלתי יציב ביבשת, כולל בניגריה מצביע על כך שאפריקה תמשיך לחוות צמיחה חלשה בתנועת הנוסעים, במקרה הטוב.

הביקושים בתיירות הפנים רשמו גידול של 7.1% ,עם צמיחה דו- ספרתית בהודו, סין ורוסיה לעומת ברזיל ויפן שרשמו ירידה.

"למרות שהתחזיות הכלכליות העולמיות מעורבות, הביקושים נותרו חזקים. בבריטניה, אליפות העולם ברוגבי תביא למדינה כ-450 אלף אוהדים, שיוסיף 2.2 מיליארד ליש"ט לכלכלת בריטניה",סיכם טוני טיילר, מנכ"ל יאט"א.    

 

Exit mobile version