Site icon IAS

תיירות 2018: בין ועידת החדשנות בערים לטרור עולמי

מגדל פיזה באיטליה בשגרת שמירה. הטרור חובק עולם. צילום דר' ערן כתר

ועידת החדשנות בערים שתתקיים מחר, יום שלישי ה-4 בספטמבר, במוזיאון תל אביב לאמנות, תארח בכירים מתעשיית התיירות בעולם שידברו על עתידה בתקופה מאתגרת של איום על התיירות מזה ותיירות-יתר מזה..

במסגרת ועידת החדשנות בערים של עיריית תל אביב-יפו, יידונו כמה מהטרנדים והתהליכים האסטרטגיים המשפיעים על תעשיית התיירות בעולם. במסלול התיירות של הוועידה (בין השעות 13.00-16.00), יתקיימו פאנלים בהשתתפות בכירי תעשיית התיירות בערים הגדולות ביותר באירופה. בין הדוברים: פנלופה קומיטס – סגנית ראש עיריית פריז, שתרחיב על היערכות העיר לאירוח המשחקים האולימפיים ב-2024; פרנק ואן דרלן – סגן נשיא ארגון InterPride שיספר על תרומת התיירות הגאה לערים; אובה  בקר – סגן ראש עיריית פרנקפורט יספר על תרומת תיירות הכנסים לכלכלת עירו; חירט אודו – ראשת תחום שיווק אסטרטגי באמסטרדם תספר על ההתמודדות של העיר עם גלי תיירות גדולים; פראנס ואן-דר אברט – מנהל סוכנות השיווק והתיירות של אמסטרדם על שימוש בבינה מלאכותית בשיווק ערים; אמיר הלוי – מנכ"ל משרד התיירות של ישראל על ההצלחה בקמפיין השיווק של ירושלים ותל אביב; בורקהארד קיקר – מנכ"ל חברת VisitBerlin על תיירות דיגיטלית בברלין; מיגל סנז קסטדו – מנכ"ל סוכנות התיירות של מדריד על התיירות החוזרת למדריד.

ברוכים הבאים לתל אביב. מתוך סרטון של עיריית תל אביב לוועידת הערים החכמות 2018

ועידת החדשנות בערים, המתקיימת זו הפעם התשיעית, היא הוועידה הבין-לאומית המובילה בתחום החדשנות העירונית בישראל. הועידה היא חלק מפסטיבל החדשנות DLD תל אביב. בוועידה ישתתפו כ-100 דוברים בשבעה מסלולי תוכן ובהם: תיירות, ערים חכמות, מזון וחוסן, תזונה בריאה ובת קיימא, ערים יצירתיות ועוד.

לרוע המזל, ההרשמה לוועידה כבר הסתיימה.

אתר הוועידה 

התיירות והאסון הבא

ואילו בין ה-7-9 באוקטובר, תתקיים במלון ענבל בירושלים ועידת התיירות והביטחון הבינלאומית (ITSS- International Tourism & Security Summit) הראשונה מסוגה, שתעסוק בנושא תיירות מתפתחת תחת איומי טרור. העיסוק בנושא הוא חלק מההבנה שבעיית הטרור הפכה בשנים האחרונות לתופעה גלובלית והתפשטה לערים רבות בעולם.

בין הנושאים שיידונו: איך מתמודדים עם פיגועי טרור ביעדי תיירות מובילים? מה ההשלכות של אירועי טרור מבחינה תיירותית, תדמיתית וכלכלית? כיצד נכון להשתמש בתקשורת וברשתות החברתיות בעת משבר ביטחוני ולאומי? ואיך משקמים את התדמית והתיירות?

הוועידה תעסוק בניהול תיירות רציף בעידן של אירועי טרור ומשברים לאומיים שונים, תפגיש בין נציגי ממשל, ארגונים, רשויות וחברות מקומיות ובינלאומיות ותקנה ארגז כלים חיוני להתמודדות מול פגיעה אפשרית בתיירות הנכנסת לערים שונות ברחבי העולם.

כך, למשל, נתוני התיירות באירופה באוגוסט 2016 הצביעו על ירידה דרסטית, ששיאם בירידה של 18% בתיירות בבריסל לאחר שלושת פיגועי התאבדות שהתרחשו בעיר במהלך חודש מרץ של אותה השנה וירידה של כ-14% במספר התיירים בפריז, בעקבות מתקפת הטרור המשולבת שהייתה בעיר בנובמבר 2015.  אתגרים ביטחוניים אלו דורשים פתרונות גלובליים שנשענים על שילוב ידיים ועל נכונות של כולם לחלוק את הידע, הניסיון, הטכנולוגיות והלקחים.

בין הדוברים: אלן דופייראס – ראש מחלקת התיירות ב-OECD; דירק גלייזר – מנהל בארגון התיירות העולמי של האו"ם (UNWTO); אירפאן אונאל – מנכ"ל אגף השיווק במשרד התיירות של טורקיה; מיכאל גולדשמידט – סמנכ"ל בלשכת התיירות של לאס-וגאס; יריב לוין שר התיירות; ניר ברקת  – ראש עיריית ירושלים; אמיר הלוי – מנכ"ל משרד התיירות; יוסי פתאל – מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל; אילנית מלכיאור – הממונה על התיירות ברשות לפיתוח ירושלים; תא"ל (במיל') אבי בניהו – דובר צה"ל לשעבר, לצד נציגים בכירים מהחברות TripAdvisor, Google, Expedia, רשויות שדות תעופה, בכירי אקדמיה מהארץ ומהעולם ועוד.

הרשמה באתר הוועידה

ירושלים פיתחה כלים להתמודדות עם הפגיעה התדמיתית והחזרתם של התיירים לעיר. צילום עירית רוזנבלום

ירושלים כמשל

הוועידה הינה יוזמה משותפת של המשרד לירושלים ומורשת, משרד התיירות, הרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י) ולשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל.

הוועידה תרכז את מומחי השיווק, אנשי המקצוע המובילים ומנהלי התיירות הבכירים לשלושה ימי  דיונים, ניתוחי מקרה ותובנות מעשיות לניהול תקשורתי של אירועי משבר בתיירות.

התכנית כוללת מספר מושבים בנושאים של טרור גלובלי והשלכותיו על ניהול משברים בפועל; שיווק תיירותי באמצעות מדיה חברתית במהלך משבר ואחריו; שיקום והחייאת התדמית החיובית של יעדים תיירותיים ושיווק המתמקד בהשבת תיירים למקום בו אירע אסון; הדרכת תיירים לאחר משבר וניהול השפעות המשברים על תיירות ה-MICE וכן תערוכה מקצועית שתתקיים במקביל לוועידה ותציע לאנשי התעשייה הזדמנות ייחודית לבקר את ישראל ולהציג תוצרים ושירותים חדשניים בתחום התיירות בהיבטי בטחון, שיווק ופרסום.

הבחירה לקיים את הוועידה דווקא בירושלים, נובעת מהעובדה שהיא מהווה דוגמא לעיר תיירותית, שמתמודדת לאורך השנים עם משברים הנובעים מפיגועי טרור באזור, ועל אף זאת מייצרת צמיחה תיירותית מתמשכת באמצעות יישום מיטבי של העקרונות לניהול תקשורתי של משברים. בעקבות המצב, פיתחה ירושלים כלים להתמודדות עם הפגיעה התדמיתית והחזרתם של התיירים (מפנים ומחוץ) לעיר. ההשפעה הייתה מיידית וניתן לראות, כי בעשור האחרון ישנה עלייה במספר הלינות בעיר וגידול של 47% בתיירות נכנסת לעיר.

 אתר הועידה

Exit mobile version