Site icon IAS

תיירות ספורט: הפאמפטרק הראשון בעיר ת"א-יפו

הפאמפטרק הראשון בעיר. צילום כפיר סיוון

הפארק האתגרי הוקם על ידי החברה העירונית "אתרים" ובשיתוף חברת עז הרים הישראלית, בצמוד למרכז הקהילתי לספורט ימי החדש. הפארק משתרע על שטח של 3.5 דונם והוא כולל בתוכו מדשאות, הצללות ותאורה לשימוש בלילה, והוא הפאמפ טראק הגדול ביותר הפתוח לשימוש הציבור.

הפארק בנוי משני אלמנטים: הראשון, הוא מסלול פאמפטרק אתגרי והשני, משטח החלקה ל"סרף סקייט" סקייטבורד:

* מסלול הפאמפטרק מסוג "Velosolutions" (חברה שוויצרית המובילה בעולם בתחום הפאמפטרקים), נבנה בשיטה ייחודית. המסלול תוכנן לעמוד בתקן אליפות עולם של ה-UCI (איגוד האופניים העולמי), ומותאם לארח תחרויות בינ"ל ואת אליפות העולם במסלולי פאמפטרק בתל אביב. חשוב לציין כי המסלול אמנם אתגרי, אך מתאים לשימוש לכלל הרמות והגילים.

* שטח ההחלקה בנוי מבטון מוחלק שנבנה בקפידה על ידי צוות מומחים מחו"ל, מותאם לגלישה והחלקה על סקייטבורד מסוג "סרף סקייט". השימוש בסקייטבורד מסוג זה מדמה תנועה של גולש גלים על גל, זוהי סצנה חדשה יחסית שצמחה מתוך ענף הגלישה בקליפורניה והפכה לסצנה עולמית גדולה.

מיקום הפארק אינו מקרי, והוא מהווה השלמה טבעית וחלק בלתי נפרד מהפארק החופי, רצועת החוף החדשה והמרכז הקהילתי לספורט ימי, אשר נחנכו לאחרונה כחלק מהחזון העירוני ליצירת רצף טיילות לאורך החוף התל אביבי, כולל נתיב לרכיבת אופניים מצפון בגבול הרצליה ועד דרום בגבול עם בת ים. 

Exit mobile version