Site icon IAS

תיירות חברתית: סיורי "לילות רמדאן" בצל המלחמה, רק במרחב הווירטואלי

ג'מלאת אבו מוסא, הנוהגת לארח ברמדאן קבוצות בביתה ברהט. צילום שוש להב

דרכים שלובות دروب متداخلة מבית מרחבים, היא שותפות יהודית-ערבית, שמטרתה לקרב בין יהודים וערבים, באמצעות סיורי תיירות חברתית.

עמותת 'דרכים שלובות' מודיעה: "השנה, לצערנו, תקיים דרכים שלובות פעילות ברמדאן רק במרחב הווירטואלי. כמי שטיילו איתנו בסיורי לילות רמדאן לאורך השנים, חוו איתנו את הקסם, את האנשים ואת האווירה המיוחדת ברחוב, ברור לנו שכמונו, גם אתם כואבים את ביטול הסיורים השנה. ההחלטה התקבלה בלב כבד, אך נעשתה בשותפות מלאה ובהתייעצות עם הצוותים שלנו בישובים השונים.

הרמדאן נראה השנה בישובים הערבים שונה מכול שנה. האווירה ברחוב, הקישוטים והאירועים החגיגיים, מוחלפים בהתכנסות פנימה ובציון הרמדאן בפורום משפחתי. כשם שאנחנו, היהודים, מושפעים מהמלחמה – מצב רוח ירוד, חרדה וקושי לחגוג ולשמוח, כך גם ערביי ישראל, שאירועי ה-7 באוקטובר והמלחמה, גורמים להם לכאב ולתחושות קשות ומורכבות. לרבים מהם יש משפחה בעזה וגם בשל כך הם מתקשים לחגוג ולשמוח לנוכח הסבל.

הרגשנו שאין פניוּת רגשית בצד היהודי ובצד הערבי כאחד, לקיים סיורים במרחב הפיזי, ולכן החלטנו שלא לקיים סיורים רגליים של קבוצות יהודיות בישובים ערבים ברמדאן השנה, אלא להתמקד בפעילות במרחב הווירטואלי, כשם שעשינו בתקופת הקורונה לקבוצות ולקהל הרחב.

הפעילות הווירטואלית מועברת ב-ZOOM וכוללת:

סליחה על השאלה – רמדאן

דרכים LIVE מג'לג'וליה

ממתקים במגוון טעמים וצבעים, המסיימים את הצום בארוחת האיפטאר. צילום שוש להב

אנו תקווה שאחרי המלחמה הפעילות תחזור וביתר שאת, שכן החוסן החברתי שלנו תלוי ביכולת שלנו לחיות יחד. היכרות היא הבסיס לחברה משותפת והסיורים שלנו בדרכים שלובות, הם דרך נהדרת להתחיל את ההיכרות הזו במפגש אישי ומחבר.

כשהתנאים יאפשרו, נקיים סופ"ש של סיורים במגוון ישובים בהם דרכים שלובות פועלת, כדי לאפשר לכם לשוב ולבקר בכל הישובים האהובים ולפגוש את המדריכים הנפלאים והבתים המארחים, הסיפורים, הטעמים והריחות.

דרכים שלובות מפעילה סיורים לאורך כל השנה, אז ממש לא צריך לחכות עד לרמדאן הבא".

ביטול סיורי לילות רמדאן עורר עניין תקשורתי רב:

צפו בראיון טלוויזיוני שנערך עם אילנית הרמתי, מנהלת דרכים שלובות, בנושא הרמדאן השנה:

פעילויות וירטואליות לקבוצות:

מחפשים פעילות אינטראקטיבית משמעותית לקבוצות מאורגנות? פנו אלינו לקבלת פרטים על פעילות "סליחה על השאלה – רמדאן" בזום, או על שידור לייב מג’לג’וליה עם ראיד אבו ריא:

office@sharedpaths.org.il   051-5583004

רמדאן כרים ושנדע ימים שקטים ומלאי סיורים!

Exit mobile version