Site icon IAS

תיירות: הונאת הסייבר פורחת

לי זה לא יקרה ? משפט שגור בפי רבים ובמיוחד צעירים שחייבים לחוות "קומבינה" על בשרם ולהפוך למנוסים… כי אין חכם כבעל ניסיון. מתברר שהתיאוריה הזו מתאימה כמו כפפה ליד לתובנות של סקר שנערך בבריטניה ומגלה כי קבוצות גילאים 29- 20 , 30-39  הן אלו שנופלות במיוחד במלכודות הסייבר לעומת גילאי 50 ומעלה הנחשבים ליותר מנוסים .

הסוכנות לפשעי סייבר בבריטניה ( NCCU) מדווחת על גידול של 20% במקרי הונאת נוסעים בהזמנות אינטרנט בשנת 2016, שהגיעו לכ- 6000 נוסעים בסכום כולל של 7.2 מיליון ליש"ט- ממוצע של 1200 ליש"ט לנוסע. בעוד שמספר המקרים המדווחים עולה משנה לשנה, כמות המזומנים שנגנבו ע"י נוכלי הסייבר ירד באופן משמעותי. בשנת 2015 צוין בדו"ח סכום כולל של 11,500 מיליון ליש"ט, או כ-3000 ליש"ט לאדם. נראה שמדובר בעלייה במספר חבילות הנופש תוך כדי ירידה במחיר הממוצע לחבילה.

בדומה לדוחות הקודמים, הנוכלים לא עושים דברים שונים בהרבה ממה שנהגו לעשות בשנים קודמות, רק בקשה מהנוסעים לשלם במזומן או באמצעות העברות בנקאיות לחשבונות פרטיים עבור מוצרים תיירותיים לא קיימים. הנוכלים עושים שימוש באינטרנט כדי "לעבוד" על אנשים.

לא רק בנסיעות, אבל כל עוד אנשים יהיו תמימים ולא ערניים לדילים לא הגיוניים או להעברות מזומנים או העברות בנקאיות הזויות הפושעים ימשיכו לחגוג. בתחום התיירות , יועץ נסיעות מוסמך יהווה עבורכם את השקט הנפשי לחופשה מוצלחת מבלי להפסיד כספים מיותרים.

Exit mobile version