Site icon IAS

תוכנית 100/200 שיזם שר התיירות חסכה למדינה 600 מיליוני ש"ח

שר התיירות, חיים כץ בוועדת הכלכלה. צילום דני שם טוב

שר התיירות, חיים כץ, השתתף היום  (ב') בישיבת ועדת הכלכלה בכנסת, בנושא בעיות המפונים במלונות. הישיבה נפתחה בדברי שבח שחילקו חברי הוועדה, מהאופוזיציה ומהקואליציה, על הטיפול במפונים ומערך הפינוי שהקים השר כץ במשרד התיירות.

הבעיות שהועלו בישיבה עסקו ברובן בחוסר מידע לגבי הזכויות של המפונים ואיכות המזון במלונות. נכון לעכשיו, 136 אלף אנשים הגישו בקשה למענק 100/200. מתוכם 115 אלף מבוגרים וכ-50,000 ילדים. עד כה, הביטוח הלאומי שילם מענקים בגובה 293 מליון ש"ח. בהפרש מהתשלום עבור אירוח התושבים במלון, התוכנית חסכה למדינה 600 מ' ש"ח.

להזכיר, כי מי שאינו שוהה במלון במימון המדינה, כולל חייל במילואים, זכאי למענק ועליו להגיש הצהרה לביטוח הלאומי. המענק משולם בפעימות והדיווח הינו בדיעבד לאחר סיום התקופה, על כן יש להקפיד ולמלא הצהרה לאחר התאריכים הבאים: 2/11, 22/11, 10/12 וה- 31/12. בכל שלב ניתן להגיש בקשה רטרואקטיבית.*

שר התיירות הצהיר כי יפעל בנושא שיפור איכות המזון המוגש בחלק מהמלונות: "70% מגדירים את עצמם כחמישה כוכבים, אבל בפועל לא כולם כאלה. אני מקיים ישיבת עבודה היום בנושא. נטפל בזה". השר כץ הודיע במסגרת הישיבה, כי ביקש מהתאחדות המלונות להוציא אזהרה למלונות, לבל יצהירו הצהרות שקר על שהות מפונים: "התברר לנו שלא מעט מלונות מצהירים שלא בהתאם לנתונים בשטח. מצהירים על כאלו שאינם נמצאים בפועל במלון, מגישים תעודות זהות כפולות או לא מסמנים צ'ק אאוט".

Exit mobile version