Site icon IAS

תאילנד באי הדקל המלאכותי בדובאי קרובה יותר

עם ג';יימס יוטסון, המנכ״ל האזורי של מלונות אננטרה באיי דובאי. צילום: מוטי ורסס

לפני כמעט 25 שנה נחפרו אבנים במדבר וחול נשאב מקרקעית המפרץ הפרסי, ויצר ארכיפלג מלאכותי הדומה לעץ דקל מסוגנן למגורים אקסקלוסיביים ולמלונות יוקרתיים. פאלם ג'ומיירה דובאי. בין אם רואים זאת ממטוס, בעת צניחה חופשית או תוך כדי מחקר מקוון על טיול נחשק, הצורה הזו של אי מעשה ידי אדם היא יוצאת דופן. ללא ספק פלא הנדסי.

הייתי סקרן לגלות מדוע מטיילים מאירופה ומצפון אמריקה נוהרים ללא הרף לאתרי הנופש הזוהרים ברמת חמישה כוכבים, למסעדות האופנתיות ולריזורטים המסוגננים שמציע פאלם ג׳ומיירה. מדוע העיר דובאי עם האטרקציות האינסופיות שלה אינה מספיקה?

ג׳ומיירה. מדוע העיר דובאי עם האטרקציות האינסופיות שלה אינה מספיקה?

ארזתי את הטרולי שלי ובחרתי את מושב המעבר האהוב עליי בטיסה של 3 שעות של חברת התעופה ישראייר לנמל התעופה הבינלאומי של דובאי. עוד 45 דקות נסיעה במונית מקומית עם נהג ערני מאוגנדה עימו שוחחנו על אידי אמין ומבצע אנטבה ומצאתי את עצמי בקצה הרחוק של הארכיפלג המהולל. בחרתי באתר הנופש Anantara Palm Dubai כמלון שיסייע לי בתשובות לשאלות שלי. הרוח הקרירה שנשבה מהמפרץ הפרסי הייתה מרעננת. איראן מעולם לא הייתה קרובה יותר.

כשנכנסתי ללובי של המלון המהודר מצאתי את עצמי מוקף בתצוגה מרהיבה של פרחים. ריח הלמון גראס באוויר עורר זיכרונות מוכרים של חופשות נהדרות בלתי נשכחות באיי תאילנד. הסביבה הייתה בהחלט תאילנדית וחברי הצוות מסבירי הפנים היו אסייתיים. לאחר צ'ק-אין מהיר, חברי שנלווה אלי ואני מצאנו את עצמנו יושבים בגולפית חשמלית כדי להכיר את המלון המשתרע על שטח גדול למדי. היעד הסופי שלנו היו וילות מעל המים בסגנון המלדיביים. גג הווילה היה מקומר, מלכותי ומפותל. עבור התאילנדים, עיצוב הגג בסגנון הזה מסמל את בית המלוכה. פנים הווילה היה לא פחות מרשים ואימפריאלי. חדר השינה בסלון עצמו היה ענק בממדיו. חדר האמבטיה גרם לי להרגיש כמו נסיך הכתר מבנגקוק. הלכתי בזהירות על רצפת הזכוכית בחלקה שבה נשקפים מי הים בדרכי למרפסת רחבת הידיים, הצופה אל הים. וילות דומות נוספות נראו בקצה הרחוק של אתר הנופש. זה היה העתק אותנטי של תאילנד שחוויתי בעבר.

חדר האירוח בוילה מעל המים. צילום: מוטי ורסס

להסתובב באתר הנופש המוקפד והנעים מרגיש כאילו אתה נמצא ברזורט יוקרתי טיפוסי בפוקט, קו סמוי או קראבי. ללא קשר להיותו על אי מלאכותי, המתחם כולו ירוק עם צמחייה טרופית מרשימה. "אנחנו מציעים כאן חוויה מאוד ייחודית שאנחנו קוראים לזה טעימה מתאילנד בדובאי", אומר ג'יימס יוטסון, המנכ״ל האזורי של מלונות אננטרה באיי דובאי. ”זה מלון נופש בתוך עיר. העיצוב הוא ללא תחרות בכל איחוד האמירויות. אנו מציעים את הווילות היחידות מעל המים בדובאי. יש לנו 15 וילות עם בריכת חוף ובמלון 3 לגונות נפלאות עם מים מבוקרי טמפרטורה שאפשר ליהנות מהם לאורך כל השנה", הוא אומר.

העיר דובאי מפורסמת גם בזכות החופים הציבוריים יוצאי הדופן שלה, שהכניסה אליהם חופשית לאורך קו החוף הטבעי של ג'ומיירה. קייט ביץ', לה-מר או אל-ממזאר הם הידועים מכולם. הקשיתי על יוטסון בשאלה מדוע מטיילים צריכים לבחור במלון שלו ולא לגור בעיר עצמה וליהנות משני העולמות – מחיי העיר הסואנת ורבת הפעילות ואף מחופיה? המנכ״ל השיב בחיוך: "הפאלם המלאכותי הוא אי מוקף בים הפתוח. במדינה כמו איחוד האמירויות זה משמעותי ביותר. בין אם זה 45 מעלות בקיץ, או 28 מעלות קריר מאוד בחורף, תמיד יהיה כאן 3 מעלות קריר יותר. בנוסף הסביבה אחרת ומרגיעה. היא מאופיינת בבנייה נמוכה עם אוירה שלווה, בעוד
שבחופים בעיר רעש הכביש המהיר קבוע, כאן שקט לחלוטין. זהו המתכון לחופשה מתגמלת. ההנאה מהלגונות ומהחוף כאן היא ללא תחרות. אחד השווקים הגדולים שלנו הוא הזרים האירופאים שעובדים בדובאי. מבחינתם ההגעה לפאלם ג׳ומרייה מאפשרת להם להרגיש את הניתוק מהעיר. מעבר בלובי הראשי כאן עם לבוש לא רשמי הוא יתרון. האורחים האלה רואים בזה גורם חשוב וזהו הסבר למשמעות ההגעה לאי הזה. זוהי עדות לצורך שקיים בשוק. פיסה קטנה מתאילנד בקרבת העיר היא הזדמנות נפלאה".

הווילות מעל המים – אווירה מלדיבית. צילום: מוטי ורסס

Anantara Hotels, Resorts & Spas הוא מותג מלונות שנוסד בתאילנד בשנת 2001. אין פלא שהקונספט התאילנדי כל כך דומיננטי כאן. מותג העומל נמרצות על אותנטיות. 750 עובדים המועסקים כאן מ-55 מדינות מאפשרים לאורחים להרגיש בבית. כמעט כל העובדים האלה מגיעים מאסיה ורובם מתאילנד. מצאתי את ההוכחה הטובה ביותר לאווירת תאילנד בספא המסורתי. העיסוי הקלאסי שחוויתי ממטפלת תאילנדית ותיקה היה מושלם. מרגיע וטיפולי. זו הייתה שעה של פינוק. טיפולי הידרותרפיה
וטקסי חמאם טורקי מומלצים שם בחום. בהחלט מקום המרגיע את רמות האנרגיה שלנו ומשרה שלווה עמוקה. גולת הכותרת הקולינרית הייתה המסעדה האסיאתית ׳מקונג׳ עם עיצוב אקלקטי עכשווי שמכין את הסועדים לחגיגה אקזוטית לחושים. מגוון המטבח התאילנדי מרשים ואיכותי ביותר. זה היה מסע בלתי נשכח בין הטעמים והתבלינים של תאילנד, סין וויטנאם. אמן תאילנדי עם כלי נגינה מסורתיים, בהם אורגן פה העשוי מבמבוק הישרה אוירה מסורתית. הרגשתי כאילו אני סועד במסעדה יוקרתית בבנגקוק.

המארחות במסעדה האסייתית ׳מקונג׳ – חוויה תאילנדית אותנטית. צילום: מוטי ורסס

המלון הזה מציע חוויות נוספות של גסטרונומיה מפתיעה. אל תחמיצו את המסעדה האוסטרלית ׳בושמן׳ האוסטרלית שמציעה אלכוהול מהארץ הרחוקה הזו ואפילו נתחי בשר ומנות קנגורו. מכיוון שאוסטרליה היא שוק מפתח לאתרי נופש באיי תאילנד, קיומה של מסעדה נדירה שכזו רק משלימה את האותנטיות של החוויה התאילנדית.

Anantara Palm Dubai אינו תאילנד. שום דבר לא יכול להתחרות במקור שמציע תרבות ייחודית, היסטוריה מרתקת, חופים, הטעמים המפתים של אוכל הרחוב המפורסם בעולם, או נופים שומטי לסתות שהישראלים אוהבים כל כך. עם זאת המרחק מתל אביב לאי פוקט בתאילנד הוא כמעט 10,000 קילומטרים ו-10-12 שעות טיסה. 2,600 קילומטרים הוא המרחק מנתב״ג למלון הזה בפאלם
ג'ומיירה דובאי. טיסה של פחות מ-3 שעות יכולה לקחת אתכם להפסקה קצרה ומרגיעה ואפילו ספונטנית. שלבו כמה לילות במלון תאילנדי עם 2 לילות נוספים במלון במרכז העיר דובאי לקניות, מוזיאונים ואטרקציות ותחוו חופשה מושלמת במיוחד בחורף ובאביב. אפשרות שמומלץ לכם לשקול ברצינות. תאילנד האהובה בדובאי הסמוכה. אופציה בהחלט קורצת לשוק הישראלי. עם יותר מ-600 מלונות יוקרתיים, 60 מהם ממוקמים בפאלם ג'ומרייה, דובאי ארחה יותר תיירים מאי פעם בשנת 2023. יותר מ-17 מיליון מבקרים מן העולם הגיעו לאמירות במהלך השנה, על פי הנתונים העדכניים שפרסם משרד הכלכלה המקומי. הם עושים מן הסתם משהו נכון בדובאי.

מראה ערב של. Anantara Palm Dubai צילום: מוטי ורסס
Exit mobile version