Site icon IAS

שר התיירות מתכונן לחגיגות האירוויזיון בבירה בשנה הבאה

בירושלים לנו בחציון הראשון של השנה 2.0197 מיליון תיירים, גידול של 15% בהשוואה ל-2017 . צילום Depositphotos

ירושלים. במלונות בירושלים נרשמה עלייה של 10% בפדיון מתיירים ובתל אביב - 7%. צילום Depositphotos

שר התיירות יריב לוין אמר היום כי: ״אני מברך את נטע ברזילי וכל הצוות על ההישג האדיר ועל הניצחון המדהים שהשיגו אמש באירוויזיון. זו גאווה גדולה ומתנה ענקית לירושלים ביום חגה ובשבוע מיוחד בו תעבור לבירתנו שגרירות ארה״ב. קיום האירוויזיון בירושלים בשנה הבאה יתרום תרומה אדירה לתיירות לישראל שנמצאת כבר בימים אלה בשיא של כל הזמנים. האירוע יחשוף את ישראל היפה ויביא להישג תדמיתי בלתי רגיל, אשר בוודאי יביא לכאן המוני תיירים.״

אזהרת משרד החוץ הבריטי

ואילו המתיחות בצפון מול סוריה והדיווחים על העימותים בעזה עשו את שלהם. משרד החוץ הבריטי ממליץ לאזרחי הממלכה שלא לבקר בקרבת מעברי הגבול של ישראל בצפון ובדרום בשל חשש מפיגועי טרור "חסרי אבחנה" שעלולים לפגוע גם בתיירים. אזהרת המסע כוללת גם בקשה לתשומת לב מיוחדת בעת נסיעות בתחבורה ציבורית וביקור במקומות הרגישים בירושלים.

בהודעה שפרסם, מסר משרד החוץ כי "המצב הביטחוני בישראל ובשטחים הפלסטיניים הכבושים הוא מתוח ובלתי צפוי. לכן, חשוב להיות ערניים בכל עת ולהתעדכן עם התקשורת המקומית או סוכני נסיעות".

בהמשך ההודעה מיפה המשרד הבריטי את שלל ההתרחשויות הביטחוניות שאירעו בישראל בשבועות האחרונים והזהיר מפעולות טרור נקודתיות כמו פיגועי דקירה, ירי ויידוי אבנים על רכבים בירושלים או תל אביב. "חלק מההפגנות הללו גרמו לעימותים אלימים, לכן, הישארו ערניים ועזבו את האזור אם יש עדות למתיחות או תסיסה, למשל, אם החנויות בשווקים נסגרות בפתאומיות".

ומה עושים במקרה של אזעקה? כאן מומלץ לבריטים ללמוד את נהלי הבטיחות וההתנהלות וכמובן, למצוא את המקלט הקרוב. "תקופת הקיץ בישראל היא עמוסה וכדאי לשמור על כרטיס הטיסה והחפצים האישיים עד לטיסה חזרה", נמסר בהודעה.

לפי נתוני משרד התיירות, מתחילת השנה ביקרו בישראל 66.5 אלף תיירים מבריטניה, המהווים גידול של 11% לעומת מספרם בתקופה המקבילה אשתקד ושל 33% לעומת ינואר-אפריל 2016.

עליה של 40% בתיירות בירושלים בעשור האחרון

היום מצוין בירושלים "יום ירושלים" ולפי נתוני העיריה, בשנת 2017 לנו במלונות בעיר 4.504 מיליון לינות (3.522 מיליון של תיירים ו-982.4 אלף של ישראלים) – לעומת 3.223 מיליון לינות בשנת 2009 (2.584 מיליון של תיירים ו-639 אלף של ישראלים) – גידול של 40% בכלל הלינות ( 36% במספר לינות התיירים ו-54% במספר לינות הישראלים).

ירושלים הפכה לעיר שמארחת את אירועי הספורט הבינלאומיים הגדולים בארץ, המושכים אליהם עשרות אלפי תיירים מהעולם: מרתון ירושלים, גראן פונדו, ג'ירו ד'איטליה ואירועים נוספים. כמו כן, ירושלים הפכה למרכז כנסים בינלאומי – בשנת 2017 נערכו בירושלים 531 כנסים, מתוכם 203 היו כנסים בין-לאומיים. בכנסים הבין-לאומיים נטלו חלק כ-12 אלף משתתפים, אשר צרכו כ-35 אלף לינות.

העלייה הגדולה בתיירות הביאה לפתיחת כ-1,000 חדרי מלון חדשים בעיר בשנת 2017.

משרד התיירות בסרטון קידום לאירוויזיון ולנטע:

 

Exit mobile version