Site icon IAS

שר התיירות לוין: שנת 2017 הסתיימה עם למעלה מ-3.6 מיליון תיירים

שר התיירות, יריב לוין, סקר היום (א') את פעילות משרד התיירות בישיבת הממשלה, באומרו ש״שנת 2017 הייתה נקודת מפנה היסטורית בתיירות הנכנסת לישראל. למעלה מ-3.6 מליון תיירים שהגיעו במהלך השנה, מהווים גידול של כ-700 אלף תיירים לעומת שנת 2016. זהו כמובן שיא של כל הזמנים, לאחר שבעבר מעולם לא נחצה אפילו הרף של 3 מליון תיירים״.

עוד אמר שר התיירות כי מספר זה הוא תוצאה ישירה של מהפכה כוללת שבוצעה בשנתיים האחרונות אשר עיקריה: אימוץ מודל שיווקי חדשני, תמרוץ חברות תעופה לפתיחת קווים מוטי תיירות נכנסת ושיתופי פעולה שנעשו לראשונה עם סוכני התיירות הגדולים בעולם.

השר לוין: "המהפכה בתיירות תרמה ב-2017 תרומה עצומה למשק. לראשונה ההכנסות מתיירות נכנסת חצו את רף 20 מיליארד השקלים, תוך שנוצרו כ-25 אלף מקומות עבודה חדשים. התנופה האדירה בתיירות הנכנסת היא גם תשובה מוחצת לתנועת ה- BDS  ולכל הטענות בדבר בידודה של ישראל".

שר התיירות ביקש להודות לראש הממשלה נתניהו על הגיבוי המלא שנתן לו, לשר האוצר כחלון על הסכמתו להגדיל את תקציב המשרד "וכמובן לעובדי משרד התיירות בראשות המנכ"ל אמיר הלוי, ליועצים המקצועיים ולצוות לשכתי.״

ראש הממשלה: לפנות את החופים מהתשתיות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הביא היום לאישור הממשלה הקמת צוות שיניע את המהלך להקמת איים מלאכותיים. לדבריו, ישראל היא אחת המדינות הצפופות בעולם, התחזית היא שעד אמצע המאה היא תהיה אולי הצפופה ביותר בעולם.  "יש לנו חופים שעליהם יש תשתיות חשובות כמו התפלה, תחנות כוח או תשתיות אחרות. מה שההצעה הזו אמורה לעשות, הוא להקים ליד חופי ישראל איים מלאכותיים שיקלטו את כל התשתיות הללו, יפנו את החופים ויתנו לנו כמובן עוד שטח".

ראש הממשלה סיפר שהוא חושב על הפרויקט כבר מהקדנציה הראשונה שלו בתפקיד ב-1996. "התחלנו אז פרויקט של איים מלאכותיים והדבר נעצר כתוצאה מהתנגדות של גורמי איכות הסביבה וגם שאלות של היתכנות. מה שקרה מאז, ב-20 השנים שחלפו, זה שהטכנולוגיה של איים מלאכותיים השתנתה והתפתחה מאוד והיא גם התפתחה במובן של היותה ידידותית יותר לענייני הסביבה. כיום אנחנו יכולים לענות גם על שאלת ההיתכנות הפיננסית, וגם על ההיתכנות האקולוגית. הדבר הזה הוא בהחלט בהישג ידנו. אני הטלתי את העבודה על פרופ' אבי שמחון, אנחנו מקיימים כבר שורה של דיונים והצעד הראשון להניע את הקמתם של איים מלכותיים ליד חופי ישראל ייעשה היום עם הקמת צוות".

בהקשר התיירותי בירך ראש הממשלה נתניהו, את שר התיירות יריב לוין ואמר כי "לפני חודשים אחדים קידמנו יחד את התיירת השלושה מיליון מרומניה – והיום יש 3.6 מיליון תיירים. אני מקווה שבשנה הקרובה נעבור את ה-4 מיליון תיירים, וזה כמובן שיפור חשוב. שוק התיירות מכניס כסף למדינת ישראל, זה כמו ייצוא. הוא נעשה חלק חשוב מהכלכלה שלנו, נותן תעסוקה ברמות שונות של האוכלוסייה, מה שהייצוא לא תמיד עושה. לכן אני רואה את זה חשוב גם מבחינה חברתית, גם מבחינה כלכלית וגם מבחינת הסברה – יחסי החוץ שלנו. תיירים שמגיעים הנה יוצאים עם גישה הרבה יותר חיובית למדינת ישראל ומפיצים את הדבר בעולם", סיכם ראש הממשלה.

 

Exit mobile version