Site icon IAS

שר התיירות לוין: התפוסות במלונות ת"א עברו את פריז וברצלונה

שר התיירות יריב לוין בוועידת הנדל"ן.. עומדים בפני אתגר משמעותי. צילום אורן טסלר

"התפוסות במלונות בת"א ברבעון הראשון עלו ב-8% והגיעו ללמעלה מ-83% תפוסה, כשהנתונים האמיתיים מדברים על קרוב ל-90%. יותר מברצלונה, יותר מבפריז". כך אמר היום שר התיירות, יריב לוין, בוועידת הנדל"ן השנתית של EY ישראל בשיתוף משרד עו"ד שטיינמץ הרינג גורמן ושות', שהתקיימה היום (ד') בת"א זו השנה ה-11 ברציפות.

השר לוין, שנשא דברים בוועידה על עתיד התיירות, אמר כי: "כשנכנסתי לתפקיד אמרו לי שאין לי שום סיכוי: יקר כאן ויש BDS. סיימנו את שנת 2017 עם עלייה של 20% לעומת 2016. הענף נמצא בצמיחה של 40-50% בכניסות תיירים. חודש פברואר 2018 היה  טוב יותר מהחודשים הטובים ביותר בשנים 2015 ו-2016. כלומר, החודש שנמצא בשולי עונת השיא, ה-Low season, היה טוב מחודשי עונת השיא בשנים הקודמות".

"עם זאת", הוסיף שר התיירות, "אנחנו נמצאים בפני אתגר משמעותי: לאחר מספר שנים של סטגנציה יש עלייה אדירה במספר התיירים, אבל ללא מענה מתאים של מקומות אירוח. אני תומך באופן מוחלט בקיומו של Airbnb. אם לא היה את זה – היינו צריכים לשלוח את התיירים בחרה. יש לנו לא רק מחסור בתיירים, אלא גם, ובעיקר, מחסור במקומות אירוח. אכסניות כמעט ואין וכאשר נמצאים בעידן של טיסות מוזלות ומחירי מלונות גבוהים – קשה מאוד למכור את ישראל לתיירים. אנחנו זקוקים להרבה יותר חדרים".

מהתאחדות המלונות נמסר בתגובה: "המלונאים אינם נגד כלכלה שיתופית או נגד אותם המשכירים לתקופות קצרות (עד חודשיים בשנה). מאידך גיסא, כאשר קמים עסקים שמנהלים עשרות דירות להשכרה לטווח קצר ללא שום רגולציה – מדובר בכלכלה שחורה לכל דבר ועניין. דירות אלה אינן נדרשות, למשל, לרישיונות עסק, פיקוח כיבוי אש, ארנונה עסקית או תשלומי מס עבור הכנסותיהם. ערים מרכזיות בעולם הסדירו את הנושא על פי חוק ואנו מצפים שיידעו לעשות גם כך בארץ".

Exit mobile version