שר התיירות, חיים כץ, יצא היום להשתתף ב-NRB (National Religious Broadcasters), בו ייקחו חלק למעלה מ-4000 אנשי תקשורת נוצרים, ביניהם נציגי תחנות טלוויזיה המשדרות למיליוני צופים ברחבי העולם, רדיו, עיתונות כתובה ואנשי דת בכירים.
במסגרת הביקור בארה"ב, יפעלו שר התיירות ונציגי המשרד לקידום שיתופי פעולה עם סיטונאי תיירות ומובילי דעה בעולם הנוצרי, במטרה להגדיל את היקף התיירות הנוצרית לישראל.
שר התיירות חיים כץ ייפגש עם חברות שיווק ומדיה המתמחות בקהל הנוצרי, בהן רשת הטלוויזיה האוונגלית הגדולה ביותר בארה"ב – TBN, קבוצת SALEM- מהבולטות בתחום, אשר פונות לקהל הנוצרי השמרני ועוד. בנוסף, יקיים פגישות עם חברת התיירות InterNova, מהגדולות בארה"ב ועם מנכ"ל התאחדות הסיטונאים האמריקאי USTOA.
בנאום פתיחת היריד ובראיונות לכלי תקשורת מרכזיים, שר התיירות חיים כץ יודה על התמיכה של הקהילה האוונגלית בישראל, ובמיוחד לאחר אירועי ה-7 באוקטובר, ידגיש את העובדה כי בטחון התיירים נמצא בראש סדר העדיפות, שמרבית האזורים התיירותים של הנוצרים מתנהלים כבשגרה וכי ישראל בטוחה לתיירות.
שר התיירות חיים כץ: "שנת 2024 היא בסימן תיירות דת וסולידריות. יריד ה- NRB הוא אירוע מרכזי לעודד הגעה ותמיכה בישראל. השוק האמריקאי הוא הגדול והמוביל בתנועת התיירות הנכנסת לישראל והיא משמעותית לכלכלה הישראלית. הביקוש מארה"ב בשיא. עלינו לשמר את המומנטום, ובמיוחד לאור המלחמה, לעודד ככל הניתן תיירות לישראל".
היריד יפתח ביום שלישי 20 בפברואר, בנאשוויל טנסי. משרד התיירות הקים בו ביתן ייעודי ופועל לחשוף למשתתפי הכנס את החווייה התיירותית הנוצרית בישראל, וכן נותן במה לנציגים מישראל, בהם סיטונאי תיירות, ארגוני ידידים, ארגונים חברתיים, יזמים עסקים ועוד לייצר שיתופי פעולה.
רקע ונתונים:
מסקר תיירות נכנסת שערך משרד התיירות בשנת 2023 עולה, כי ארצות הברית היא מדינת המקור הגדולה ביותר של תיירות לישראל והיא מהווה כמעט שליש ממנה. אשתקד נרשם גידול של 12% לפחות בכניסות התיירים בהשוואה ל- 2019. התייר האמריקאי מוציא בישראל סכום הגדול בכ-50% מהסכום הממוצע שמוציא תייר אחר בישראל. למעלה ממחצית מהתיירים המגיעים לישראל הם נוצרים (56%). כחמישית (21%) מכלל התיירות לישראל היא צליינית.