Site icon IAS

שר התיירות היווני החדש: תיירים עשירים, הליניקון ומיסוי דירות נופש

כיכר סינטגמה באתונה. . צילום Depositphotos

שר התיירות החדש של יוון, הארי תיאוהאריס (Harry Theoharis), שמונה לתפקיד בעקבות הבחירות המוקדמות שנערכו ביוון ב-7 ביולי וכינון הממשלה החדשה תחת ראש הממשלה קיריאקוס מיטסוטאקיס (Kyriakos Mitsotakis ) ממהמפלגה הדמוקרטיה החדשה, שרטט את קווי מדיניותו לכהונתו.

לדבריו, הוא קיבל על עצמו את התפקיד מתוך כוונה לשפר את התשתיות, לקדם את החינוך וההדרכה ולשדרג את איכות השירותים המוצעים לתיירים המבקרים ביוון. "למשרד יש משימה עצומה לבצע. יש לו פוטנציאל התפתחותי עצום, אבל גם אתגרים עצומים", אמר השר תיאוהריס במהלך טקס קבלת משרד התיירות, "הסביבה הבינלאומית אינה קלה, לפעמים הנסיבות טובות לתיירות היוונית – כפי שהיה בשנים הקודמות –אבל אנחנו לא יכולים לצפות שזה יהיה לטובתנו לנצח או לשנים הבאות", הוסיף.

הוא הדגיש את מטרתו שהתיירות ביוון תראה צמיחה של 4% בשנה. השר, שמגיע מתחום ההיי טק במגזר הפרטי ומהאוצר במגזר הציבורי, ציין כי מטרה זו תושג באמצעות היתרונות של השיווק הדיגיטלי והוצאה לפועל של פעולות ובהן להציע מוצר המתאים לכל סוגי האוכלוסיות, "אבל עם מטרה אולטימיטיבית למשוך ליוון תיירים בעלי הכנסה גבוהה".

לפי הנתונים של ממשלת יוון, התיירות נכנסת למדינה גדלה ב-35% בשנים האחרונות והגיעה ל-33 מיליון כניסות תיירים ב-2018 עם הכנסות של 18.5 מיליארד יורו בשנה מתיירות נכנסת.

יוון היא גם אחד היעדים העיקריים לתיירות הישראלית בחודשי הקיץ.

עדיפות לפרוייקט הליניקון

העיכוב הממושך בהפיכתו של שדה התעופה הקודם של אתונה למרכז רב תכליתי המכונה "הליניקון" עבר לראש סדר היום של הממשלה היוונית החדשה עם ראש הממשלה מיטסוארקיס. עתה צפויה הבאתה של הצעת חוק שתאפשר את העברתו של הפרויקט לשלב הביצוע .

בעקבות פגישת השרים עם מיצוטקיס, אמר שר הפיתוח וההשקעות, אדוניס ג'ורג'יאדיס, כי הוא עתיד לבחון מחדש החלטת ממשלה קודמת שעצרה את הפרויקט בהיקף של 8 מיליארד יורו, וכן את כל הצעדים הדרושים להשלמת רשיון הפעלת הקזינו.

סמלה של Airbnb. ההפרות ביוון דווחו לה. צילום Depostiphotos

תחילת בנייתו של הפרוייקט שהיקפו מוערך במיליארד יורו ויכלול יותר מ-500 מכונות הימורים ו-100 שולחנות משחקים מתעכבת כבר יותר מ-4.5 שנים

רשויות המס היווניות סוגרות על משכירי דירות לטווח קצר

כ-200 יחידות אירוח לזמן קצר שלא היו רשומות במאגר הממשלתי, לצד 130 מפעילים שלא דיווחו על רווחיהם מהפעלת דירות דרך Airbnb התגלו על ידי הרשויות היווניות באחרונה.

באמצעות מערכת מעקב אינטרנטית, פקחי הרשות חשפו את המפרים שלא נרשמו בפלטפורמת AADE  הממשלתית, שבה עליהם להירשם ואשר מי שלא עושה כן חל עליו קנס של עד 5,000 יורו.

פקחי הרשות יודיעו ל-Airbnb  על הפרת החוק וה-AADE תבצע בקרוב חקירה דומה בפלטפורמות אחרות של השכרת דירות באמצעות האינטרנט.

בפלטפורמה הממשלתית רשומות עתה יותר מ-70,000 יחידות להשכרה לטווח קצר.

Exit mobile version